enmannen Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg skal for første gang sette sammen en Intel maskin, og jeg ser at coren er ganske stor. (I forhold til athlonXp) Vet ikke om jeg gidder å rense kjøleren for pasta, og i tillegg bruke opp halve arctic-tuba mi på dette. Noen som, vet ca. hva temp-forskjellen vil bli? Noen som kjører en 2.4 med den medfølgende termiske pastaen? (som vet temp) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 bytta fra standard thermalpad til Arctic alumina. Ble faktisk en del grader mindre da. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Vet ikke om jeg gidder å rense kjøleren for pasta, og i tillegg bruke opp halve arctic-tuba mi på dette.Hvis du bruker halve tuben kan du nok ikke vente så lav temperatur, for en tube AS skal rekke til MANGE ganger. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 En god pasta kan gjøre noen grader, ja. Bruker selv Arctic Silver III, og den er merkbart bedre enn de standard "putene" som mange kjølere kommer med. Det er ikke mye du skal bruke. Det skal såvidt dekke kjernen. Poenget er ikke at det skal være et lag mellom kjøler/kjerne, men at små ujevnheter skal fylles med pasta. Pastaen leder dårligere enn kjøleren din, men langt bedre enn de små luftboblene mellom kjøler/kjerne. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 De små tubene med kjølepasta holder til *mange* CPU'er - som sagt ovenfor så skal det bare være et syltynt lag. Jeg pleier å ta på litt pasta og fordele det utover med et barberblad så tynt jeg bare kan. Ender som regel opp med å skrape bort mye mer enn jeg opprinnelig trodde jeg trengte. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Gjorde det her om dagen, enda jeg hadde tatt av cpu en en gang og satt den på igjen . så ble ikke tempraturen noe spesielt lavere. Men den er mere stabil. (jaa . det har gått over 72 timer) jeg ligger rundt 48-50 grader idle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå