inaktiv000 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Har nettopp fått meg surround, og lurer på om dere kan anbefale en film som gjør nytte av surround til det fulle Lenke til kommentar
Holten Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 The Grudge kanskje? Og mange av action filmene! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 DTS-versjonen av Signs husker jeg at var veldig bra på dette. DTS-spor er generelt sett bedre enn DD når det gjelder "surround-het". Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 War of the worlds, Transformers, Heat, Saving Private Ryan, Black Hawk Down, Face Off... +++ De fleste nyere actionfilmer og blockbustere har som regel gode lydspor synes jeg. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Nesten alle Hi-Fi butikker jeg har vært i bruker TopGun for en eller annen grunn. Mulig pga den brakenede lyden av flyene og forbiflygingene? Ikke vet jeg.... Ellers fins det jo mangen sånne HomeTheater DEMO DVD-er ute. Personlig har jeg THX og YAMAHA DVD-er som går igjennom hele lyd opplegget. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Om du liker animasjon ville jeg tatt en titt på det Pixar, Disney og Sony har laget de siste årene. Er som regel masse deilig surround i filmer som det =) Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Tja, hvor skal vi begynne? Top Gun er nevnt. Ellers så har disse et noenlunde greit lydspor mtp. på å teste anlegget ditt. Regner med at du har en aktiv sub? Speed The fifth element Pearl Harbour The Matrix Flåklypa DTS versjon for å nevne noen Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Master & Command - The Far Side of the World Helt SYKT DTS spor. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Independence Day Armageddon Forbanna legendarisk. edit: And also, word to the person under me. Endret 4. desember 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
nosync Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ehhh, rart ingen har nevnt Star Wars serien (særlig de første 3)....er jo fra selve THX mannen/skaperen... Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Gladiatoren og Ringenes Herre filmene. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Nesten alle Hi-Fi butikker jeg har vært i bruker TopGun for en eller annen grunn. Mulig pga den brakenede lyden av flyene og forbiflygingene? Ikke vet jeg.... Verdt å merke seg at man må kjøpe utgivelsen fra 2005, og ikke den fra 2000. Den som kom i 2005 leverer vel noe av det beste lydsporet som er å oppdrive på film som ikke er av nyere dato. Fikk helt sjokk første gang jeg satt den på. Hørte en anmeldelse av Birger Vestmo der han nevnte at lyden var god, men kunne aldri tro at man kunne fikse lyden såpass opp på en 20år gammel film! Lucas gjorde det jo med SW, men det var jo tross alt ikke bare en nyutgivelse. Å har man ikke sett denne utgivelsen med et skikkelig lydanlegg så har man ikke sett Top Gun. Forøvrig så har Terminator 2 SE og Miami Vice også flotte lydspor, å kan ikke tenke meg til annet enn at Transformers også får ekstrem lyd. The Matrix har i mine øyne (ører) et litt for overdrevet lydspor, men absolutt verd pengene selv om førsteutgivelsen av nr 1 som jeg har er ganske ræva. Master and Commander er nevnt, muligens det peneste lydsporet jeg har hørt. Silent Hill kan også være verd å få med seg når det kommer til lyd. Spørsmål, hvilket anlegg forresten? Er det av mindre størrelse er jo filmer som BHD og Signs gull. Endret 5. desember 2007 av Hyrlen Lenke til kommentar
CCola Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Støtter opp War of the Worlds! Utrolig bra. I tillegg har Oppdrag Nemo endel brae scener med 5.1 Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ehhh, rart ingen har nevnt Star Wars serien (særlig de første 3)....er jo fra selve THX mannen/skaperen... Nå er jo ikke THX noe garanti for bra lyd, da... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ehhh, rart ingen har nevnt Star Wars serien (særlig de første 3)....er jo fra selve THX mannen/skaperen... Nå er jo ikke THX noe garanti for bra lyd, da... Nei sant det. Men jeg er enig i forslaget for Star Wars, særlig Episode 1 på Pod Race delen. Der får du alt i en boks. Bass, scarpe lyder, surround. Er nesten det perfekte nyansen hele den. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ehhh, rart ingen har nevnt Star Wars serien (særlig de første 3)....er jo fra selve THX mannen/skaperen... Nå er jo ikke THX noe garanti for bra lyd, da... Nei sant det. Men jeg er enig i forslaget for Star Wars, særlig Episode 1 på Pod Race delen. Der får du alt i en boks. Bass, scarpe lyder, surround. Er nesten det perfekte nyansen hele den. Men skal være enig at Star Wars filmene er noe å teste anlegget på. (Stikke ned i kjelleren og sette på filmene...) Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Men skal være enig at Star Wars filmene er noe å teste anlegget på. (Stikke ned i kjelleren og sette på filmene...) Om du har en skikkelig aktiv sub, Dali o.l må du få med det scenen i A new hope der de kommer ut av lightspeed midt i meteorfeltet. Lyden er helt nydelig da. Å stort sett alle scener som involverer stardestroyere utnytter også Suben flott. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Men skal være enig at Star Wars filmene er noe å teste anlegget på. (Stikke ned i kjelleren og sette på filmene...) Om du har en skikkelig aktiv sub, Dali o.l må du få med det scenen i A new hope der de kommer ut av lightspeed midt i meteorfeltet. Lyden er helt nydelig da. Å stort sett alle scener som involverer stardestroyere utnytter også Suben flott. Synes der de starter og "rever" motorene til PodRacerene slår den....Mmmmm, PodRace er bare hærlig. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Synes der de starter og "rever" motorene til PodRacerene slår den....Mmmmm, PodRace er bare hærlig. Er ikke noe "pod race" i Star Wars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå