pierce007 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Har Vista på begge maskiner. satt filer til deling på den ene maskinen. Den maskinen jeg prøver å bruke for å koble meg på disse delte filene, får en følgende melding: .....Not accesable. you might not have permission.............contact admin.....logon failure: account currently disabled. på begge maskiner har jeg kryset av for fildeling osv. NB: Jeg får koblet med på fra den ene maskinen, men ikke omvendt. Begge maskiner er satt med brukernavn og passord Hvordan løser jeg dette. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Først, hva slags software bruker du? Bruker ikke vista jeg, men er det en "innebygd" fildelings funksjon fra Microsoft? haha Det som er vanlig på LAN er å sette opp en DC++ hub Hub: http://members.lycos.nl/ninaloo/downloads/yhub388t1.zip DC++: http://prdownloads.sourceforge.net/dcplusp...99.exe?download Edit: Du setter opp hub på en maskin, mens du skal ha DC++ installert på begge Endret 3. desember 2007 av Ethernet Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Først, hva slags software bruker du? Bruker ikke vista jeg, men er det en "innebygd" fildelings funksjon fra Microsoft? haha Det som er vanlig på LAN er å sette opp en DC++ hub Hub: http://members.lycos.nl/ninaloo/downloads/yhub388t1.zip DC++: http://prdownloads.sourceforge.net/dcplusp...99.exe?download Edit: Du setter opp hub på en maskin, mens du skal ha DC++ installert på begge hehe... vel...nå la jeg kanskje frem problemet på en litt vanskelig formulasjon... jeg prøver å koble meg direkte på den andre maskinen ved å trykke på nettverk i utforskeren.... Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Du kan navigere deg til Nettverks- og delingssenter i kontrollpanel. Sjå at fildeling er slått på og Passordbeskyttet deling er av. Når du deler filene legg til brukeren Guest, det fungere merkelig nok ikkje med Everyone. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Du kan navigere deg til Nettverks- og delingssenter i kontrollpanel. Sjå at fildeling er slått på og Passordbeskyttet deling er av. Når du deler filene legg til brukeren Guest, det fungere merkelig nok ikkje med Everyone. thanks.....men holdt dog bare med å fjerne passordbeskyttet muligheten. men jeg hadde en gang i tiden passord på dette, slik at når den ene maskinen skulle koble seg på den andre og motsatt, så måtte det tastes inn brukernavn og passord. hvordan gjøres dette? passord og brukernavn er allerede satt på begge maskiner (når en starter maskinen må en logge seg på) Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Du kan navigere deg til Nettverks- og delingssenter i kontrollpanel. Sjå at fildeling er slått på og Passordbeskyttet deling er av. Når du deler filene legg til brukeren Guest, det fungere merkelig nok ikkje med Everyone. thanks.....men holdt dog bare med å fjerne passordbeskyttet muligheten. men jeg hadde en gang i tiden passord på dette, slik at når den ene maskinen skulle koble seg på den andre og motsatt, så måtte det tastes inn brukernavn og passord. hvordan gjøres dette? passord og brukernavn er allerede satt på begge maskiner (når en starter maskinen må en logge seg på) Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har Vista på begge maskiner. satt filer til deling på den ene maskinen. Den maskinen jeg prøver å bruke for å koble meg på disse delte filene, får en følgende melding: .....Not accesable. you might not have permission.............contact admin.....logon failure: account currently disabled. på begge maskiner har jeg kryset av for fildeling osv. NB: Jeg får koblet med på fra den ene maskinen, men ikke omvendt. Begge maskiner er satt med brukernavn og passord Hvordan løser jeg dette. Gi meg en skjermdum av dette så skal jeg hjelpe deg med det. Det som er ganske sikkert er at den maskinen du ikke greier å få tilgang er feil-innstillt. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Har Vista på begge maskiner. satt filer til deling på den ene maskinen. Den maskinen jeg prøver å bruke for å koble meg på disse delte filene, får en følgende melding: .....Not accesable. you might not have permission.............contact admin.....logon failure: account currently disabled. på begge maskiner har jeg kryset av for fildeling osv. NB: Jeg får koblet med på fra den ene maskinen, men ikke omvendt. Begge maskiner er satt med brukernavn og passord Hvordan løser jeg dette. Gi meg en skjermdum av dette så skal jeg hjelpe deg med det. Det som er ganske sikkert er at den maskinen du ikke greier å få tilgang er feil-innstillt. bra! men hvor kan jeg finne denne på maskinen? Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Skjermdump? Det gjør du ved å trykke på Prt Scr knappen på tastaturet (ved siden av Scroll lock) Så går du i Paint og trykker Ctrl + V Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Skjermdump? Det gjør du ved å trykke på Prt Scr knappen på tastaturet (ved siden av Scroll lock)Så går du i Paint og trykker Ctrl + V ahhh...:-) men da over til hva jeg skal skjermdump av...helt eksakt hva..skjønner det har noe med oppsettet å gjøre, men....litt usikker på hva som sagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå