Gå til innhold

Hva er problemet?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har nylig oppgradert pcn min. Kjøpte nytt hovedkort,CPU,grafikkkort,ram og kabinett. Det jeg valgte å beholde var nettverkskort,skjerm,tastatur,mus og harddisk.

Pcn min ser sånn ut nå:

MSI KT3 Ultra2 Hovedkort

AMD XP1900 CPU

Creative GeForce3 ti500

256DimmRam

og tilslutt en 4 år gammel harddisk Fujitsu MPD3130AT.

Det har seg sånn at pcn "tenker" forferdelig mye i forhold til arbeidsoppgavene den driver med,og den bruker sinnsykt lang tid noen ganger på å starte opp. Det er også store problemer med å spille nye spill som feks SimCity4,Battlefield 1942 og Unreal2 p.g.a at det hakker forferdelig mye i begynnelsen og etterhvert.

Det jeg egentlig lurer på er årsaken til at denne pcn (som egentlig skal gå veldig fort) går like tregt (nesten)som før jeg oppgraderte den?? :shrug:

takker :)

tor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ville si var problemet, er harddisken. Hvis den er så gammle så har den eldere teknologi osv. Men tenker nok at det er en 5600 RPM disk elns som gjør at de trekker ned.

Jeg hadde selv en 20GB WD 3 år++ gammel den trakk ned på farten den.

Men det er vanskelig å si.

Det kommer sikkert en større bukk etter meg, spør han du. tripp trapp tripp tra....

.exe

Trodde jeg var første man til å svare, men det kom faktisk 3 imellom mens jeg skrev.... damn

Lenke til kommentar

lastet forleden dag ned et program som heter BoostXP. Det er et program laget for å optimlisere pcn, og det funka faktisk som bare det! Bf1942 går glatt og greier, men unreal2 hadde fremdeles lange loadetider. unreal2 er ikke så jævli bra heller at det gjør noe. skal kjøpe ny hd. 40gb. takk for innspill !

tor :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...