godingen00 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Har fått noen klager på at jeg legger ut, "spammer" forumet. Ja, kanskje det, men går det ann å slette det? Beklager, men må legge ut en til : ) Er 14 år, 1.80 høy og veier ca 60 kg! Hvordan får man best økning i pushups? Vil ta så mange som overhodet mulig, fordi vi har noen tester på skolen. Da mener jeg ordentlige pushups, med strak kropp og brystet i bakken for hver gang. Tar ca 25 nå. Hvordan vil jeg få best mulig framgang? Er det best å kjøre ; 4 sett x 15 reps eller 3-4 sett x Så mange reps som mulig? Eller er det noe annet som er bedre? Hvor ofte skal jeg gjøre det? Annenhver dag? Også benkpress; Jeg klarer 30 kg. Det er svakt, men greit nok..Har aldri trent det før så. Men når man sier at man klarer 70 kg i benk, hvor mange repitisjoner og eventuelt sett må man klare? For hvis jeg klarer å løfte 40 kg 1 gang vil det ikke si at "Jeg tar 40 kg i benken" ? Har hørt at det lureste er 5x5? Til du klarer 25 repitisjoner elns? Håper på svar! På forhånd, takk Endret 1. desember 2007 av godingen00 Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Spør du meg så gir jeg deg tips på hvordan vi gjorde det i millitæret: Ta så mange du klarer, en gang om morgenen og mo kveld. Armhevinger øker fort i antall! Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Spør du meg så gir jeg deg tips på hvordan vi gjorde det i millitæret:Ta så mange du klarer, en gang om morgenen og mo kveld. Armhevinger øker fort i antall! Ok, da prøver jeg det! Takk! Men bare ett sett? Det samme med situps eller? Kan gjøre det også Endret 1. desember 2007 av godingen00 Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Ta mer om du rekker det, men man er jo som oftest stressa om morgenen! Det er en flott måte å våkne på da hehe Om kvelden skal du bare presse deg til det ytterste, for det er når du sover at musklene bygger seg opp og blir sterkere. Men husk å ta et par dagers pause før testen, så får du deg en overraskelse! Jeg gikk fra ca 26 millitære armhevinger til 40 etter 4 måneder. Lenke til kommentar
godingen00 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Ta mer om du rekker det, men man er jo som oftest stressa om morgenen! Det er en flott måte å våkne på da hehe Om kvelden skal du bare presse deg til det ytterste, for det er når du sover at musklene bygger seg opp og blir sterkere. Men husk å ta et par dagers pause før testen, så får du deg en overraskelse! Jeg gikk fra ca 26 millitære armhevinger til 40 etter 4 måneder. Oi, det var bra :o Takk for svar! Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Ingen problem, lykke til! Lenke til kommentar
Laffebaffen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg ville asolutt ikke trent 2x maks hver dag. Til slutt vil du stagnere, og litt senere bli overtrent. Dette skjedde meg, enda jeg bare trente 1x maks. Mener å huske at jeg så at man maks skulle trene brystet to ganger i uken på denne måten, uten at jeg kan oppgi noen kilder. Vær i hvartfall forsiktig, og ikke tren slik at det går som med meg! Det var noe lureri, for jeg merket veldig bra framgang i starten, men etterhvert stoppa det totalt opp. Måtte ha en laang pause før jeg begynte på igjen, og merker større framgang på armhevningene nå (trener 1x maks i uka,) enn når jeg trente maks hver dag! Et forslag kan være å trene f.eks. tre ganger i uka, hvor du kjører 8reps x 10, med 20 sec pause mellom hvert sett. (Det her må du se ann litt selv, etter hvor mange du klarer,) men vil anbefale dette (Kjører denne metoden sjøl når jeg ikke trener benk to ganger i uka..) Uansett: Lykke til Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 eg gikk fra 12 til 36 armhevinger på rekrutten, gikk ned eitpar kg. Situps økte fra 15 til 57. så det Rasch seier funker meget fint =) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 http://www.iform.no/pub/art.php?id=40 Program for benkpress som har fungert bra for mitt vedkommende Økte med over 30% i.l.a programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå