Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil 1-70k med gamp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøp en billig drittbil!

 

Da taper du ikke så mye av å dra av veien når du skal leke deg på snøen

 

Men så satser man gjerne litt mer på snøen hvis man har en billig drittbil. Det er ivertfall min erfaring.

Første vinter med lappen hadde jeg bil som kostet litt. Stor motor og bakhjulstrekk. Gikk helt smertefritt den vinteren.

Denne vinteren kjøpte jeg vinterbil, billig bil med liten motor og rwd. Begynte da å herje mer, og endte derfor i grøfta.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg kan slenge inn en erfaring fra min egen førstebil. Jeg hadde omtrent de samme kravene som trådstarter, altså stor motor som går godt og bakhjulstrekk var hovedkriteriene. Derfor kikket jeg mye på BMW's 3 serie, og fant ut at jeg ikke skulle ha noe mindre enn en 320. Dermed ble min første bil i sommer handlet inn, nemlig en 320, og jeg angrer ikke et sekund. Rekkesekseren er ganske solid og går godt nok, men jeg har planer om turbokonvertering allerede. :) Disse motorene tåler en del, så du kan hente ut en del hester før du må begynne å bytte stempler og råder osv.

 

At forsikringen på disse bilene er fra 15k og oppover er bare tull, jeg betaler ca 8,5k i året, og da har jeg også ungdomstilegg som jeg får igjen etter et antall sakdefrie år. Detter er også vel og merke delkasko, som også dekker tyveri og brann mm.

 

Så jeg har ingen problemer med å anbefale en 320/325 E36 til førstebil, disse er dessuten veldig gode å kjøre, både til vanlig og litt hardere bruk.

 

Ikke kjøp golf :p Alt for kjedelige å kjøre, og så har de framhjulstrekk noe som er en stor nok grunn i seg selv til ikke å kjøpe. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Har ikke lest hele tråden men en Toyota Celica 1991 til 2007 (man for ikke 2007 til 70K da :p)

En lekker en finner du ved å søke 1636127 på autodb.no

 

Om du finner en Toyota Supra under 70K (nyere enn 1993) så er de også fine ;)

 

Men en Supra finner du ikke på norske skilter for 70k.

Celica er jo ikke så dum. Den holder hvertfall sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...