dsgf Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Lurer på å forsikre i foreldres navn ja Hva må en ut med i forsikring på en BMW 320 da? 5-7k? Hvorfor jeg vil ha litt krefter? Ha det gøy vettu Kommer sikkert til å kjøre endel når jeg får bil og da er det gøy å kjøre fort Skulle vært sendt videre, med fullt navn og adresse, til "rette" personer.... tosk sier jeg bare... det er maks 100km/t her i landet, så du kommer langt med en fiesta 1,1.... lær deg å kjøre først, så kan du kjøpe deg noe med litt motor, og kjøre det på BANE! Istemmes! Min bil har 29 hk, og det er faktisk nok til å følge trafikken selv på E6 mellom Oslo og Gardermoen. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg har en Toyota Celica 1999 mod med 1,8 Liters motor på 116 HK.. Denne bilen er veldig god å kjøre (synes ihvertfall jeg) Men de er ikke billige i forsikring på ungdommer.. Min står i mammas forsikring med 75% og det er fremdeles svindyrt å forsikre den.. Hvorfor? Fordi jeg er den er forsikra med en sjåfør under 24 år, det er tredjeparts interesser i den (Elcon lån på den) Og fordi den betegnes som Sportsbil.. Da blir det dyrt.. Men bortsett fra det er det en knall bil og kjøre, sitter veldig fint på veien og har greit med gamp.. 116 HK på en lett bil er ikke så dårlig egentlig, dessuten bruker den ikke så veldig mye bensin Lenke til kommentar
picpac Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 En slik en: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....13859;username= 160 hk orginalt, 1,8 liter med kompressor. Forholdsvis lav vekt. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Lurer på å forsikre i foreldres navn ja Hva må en ut med i forsikring på en BMW 320 da? 5-7k? Hvorfor jeg vil ha litt krefter? Ha det gøy vettu Kommer sikkert til å kjøre endel når jeg får bil og da er det gøy å kjøre fort Forsikring kan du regne ut på www.gjensidige.no . Det er som regel dem som er billigst for ungdommer. Når det kommer til pris i forhold til motor, har jeg et innspill. Det er bokstavene B M W du betaler for, effekten har ikke så mye å si. Jeg har en 318 og en 325. 325en er bare 1000kr dyrere å forsikre enn 318en. Det er med lik bonus på begge bilene og samme kjørelengde. Hvis du skal ha e36, ville jeg gått for en 328i, de bruker å være billigere å forsikre enn 325i. Magnum P.I: En e36 er da ikke det farligste en kan kjøre rundt i. Man får jo til og med airbag i dem. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Magnum P.I: En e36 er da ikke det farligste en kan kjøre rundt i. Man får jo til og med airbag i dem. Du får airbag i Nissan Micra også. E36 har én (1) NCAP-stjerne og får karakteren "middels" fra Folksam. Ikke akkurat noe å skryte av. I 2007 er det rett og slett elendig. The 3-series' cabin became structurally unstable during the frontal impact and the driver ran a risk of life-threatening chest injury. The distance by which the steering wheel was displaced backwards posed further risks of injury, while stiff aggressive structures in the lower facia area also added greatly to the chances of the driver sustaining serious knee, thigh and pelvis injuries. In the side-impact test, protection for the driver's abdomen failed to meet coming 1998 legislation for new models. http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx Endret 2. desember 2007 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Magnum P.I: En e36 er da ikke det farligste en kan kjøre rundt i. Man får jo til og med airbag i dem. Du får airbag i Nissan Micra også. E36 har én (1) NCAP-stjerne og får karakteren "middels" fra Folksam. Ikke akkurat noe å skryte av. I 2007 er det rett og slett elendig. The 3-series' cabin became structurally unstable during the frontal impact and the driver ran a risk of life-threatening chest injury. The distance by which the steering wheel was displaced backwards posed further risks of injury, while stiff aggressive structures in the lower facia area also added greatly to the chances of the driver sustaining serious knee, thigh and pelvis injuries. In the side-impact test, protection for the driver's abdomen failed to meet coming 1998 legislation for new models. http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx Og hvor mange stjerner har galanten som du linket til? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Magnum P.I: En e36 er da ikke det farligste en kan kjøre rundt i. Man får jo til og med airbag i dem. Du får airbag i Nissan Micra også. E36 har én (1) NCAP-stjerne og får karakteren "middels" fra Folksam. Ikke akkurat noe å skryte av. I 2007 er det rett og slett elendig. The 3-series' cabin became structurally unstable during the frontal impact and the driver ran a risk of life-threatening chest injury. The distance by which the steering wheel was displaced backwards posed further risks of injury, while stiff aggressive structures in the lower facia area also added greatly to the chances of the driver sustaining serious knee, thigh and pelvis injuries. In the side-impact test, protection for the driver's abdomen failed to meet coming 1998 legislation for new models. http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx Og hvor mange stjerner har galanten som du linket til? Den er ikke testet av NCAP, men ifølge amerikanske Insurance Institute for highway safety er den godt over snittet hva gjelder kollisjonssikerhet. Og Folksam sier at den i virkelige ulykker er minst 30 % sikrere enn gjennomsnittsbilen i sin klasse. Gjennomsnittsbilen får innlysende nok karakteren "middels", noe E36 fikk. http://www.folksam.se/testergodarad/bilen/...rattbil/1.11060 http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=107 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Magnum P.I: En e36 er da ikke det farligste en kan kjøre rundt i. Man får jo til og med airbag i dem. Du får airbag i Nissan Micra også. E36 har én (1) NCAP-stjerne og får karakteren "middels" fra Folksam. Ikke akkurat noe å skryte av. I 2007 er det rett og slett elendig. The 3-series' cabin became structurally unstable during the frontal impact and the driver ran a risk of life-threatening chest injury. The distance by which the steering wheel was displaced backwards posed further risks of injury, while stiff aggressive structures in the lower facia area also added greatly to the chances of the driver sustaining serious knee, thigh and pelvis injuries. In the side-impact test, protection for the driver's abdomen failed to meet coming 1998 legislation for new models. http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx Nissan Micra fra samme år har jo faktisk 2 stjerner, det samme får Saxo, mens Fiesta av samme årsmodell har 3! BMW'en får 2 poeng i frontkollisjon, mens Fiestaen jeg kjører som er 5 år nyere får 11. Da jeg skal kjøpe meg bil til våren satser jeg på en som er driftsikker, billig i drift og forsikring, slik at jeg har råd til å bruke bilen også. Stor motor har man bare bruk for ved akselerasjon (og hvis man har BE-førerkort og trekker store, tunge hengere). Setter man en ungdom i en bil med stor motor (og spesielt bakhjulsdrift) så har en god del av ungdommene en tendens for å være litt for brå på gassen, noen som igjen fører til at bilen lenger ikke befinner seg der den bør være... Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2001/98.aspx Er ikke den E36 da? Jeg liker E36 mye bedre enn E30 (no offence Yngvejos ) BMW har jo endel hester og koster ikke alt for mye. 325`en du har fikk du for 35k, hvis ikke jeg husker feil? Men jeg er fristet av en lett japse bil, eller kansje golf. Men golf har vel dyr forsikring iforhold til andre biler? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 http://www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2001/98.aspx Er ikke den E36 da? Jeg liker E36 mye bedre enn E30 (no offence Yngvejos ) BMW har jo endel hester og koster ikke alt for mye. 325`en du har fikk du for 35k, hvis ikke jeg husker feil? Men jeg er fristet av en lett japse bil, eller kansje golf. Men golf har vel dyr forsikring iforhold til andre biler? Nei, det der er vel E46 om jeg ikke tar helt feil. E36 varte fra '91-98. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Stemmer. 90-99 tror jeg. Noe sann Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Stor motor har man bare bruk for ved akselerasjon (og hvis man har BE-førerkort og trekker store, tunge hengere). Setter man en ungdom i en bil med stor motor (og spesielt bakhjulsdrift) så har en god del av ungdommene en tendens for å være litt for brå på gassen, noen som igjen fører til at bilen lenger ikke befinner seg der den bør være... I såfall, har vel ikke den dårlige frontkolisjonskarakteren så mye å si. Side impact var litt bedre. Medisinmannen: Den du linker til er e46. Og jeg har ikke anbefalt deg å kjøpe e30. Når det kommer til innkjøpsprisen av bilen min, så var den ikke i kjørbar stand da. Endret 2. desember 2007 av Yngvejos Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 *Ha I Mine Innlegg* Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Stor motor har man bare bruk for ved akselerasjon (og hvis man har BE-førerkort og trekker store, tunge hengere). Setter man en ungdom i en bil med stor motor (og spesielt bakhjulsdrift) så har en god del av ungdommene en tendens for å være litt for brå på gassen, noen som igjen fører til at bilen lenger ikke befinner seg der den bør være... I såfall, har vel ikke den dårlige frontkolisjonskarakteren så mye å si. Side impact var litt bedre. Hva er det som har så mye å si da? Ved møteulykker så er det jo ikke akkurat hvor kollisjonssikker rompa på bilen er som teller.. Hvorfor ikke Saxo VTS? Liten bensingjerrig motor, men med en vekt på litt over 800 kg går 0-100 på 11,2 sekunder. http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...8rcdPgeJp604488 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...8rcdPgeJp578572 http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...8rcdPgeJp604488 Eller kanskje Xsara VTS, med 2.0 liter og 170 hk? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1502037 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1706089 Sistnevnte er ihvertfall et stykke over ditt budsjett, men du får den billigere også. Tankte bare jeg kunne komme med andre forslag. Endret 2. desember 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Stor motor har man bare bruk for ved akselerasjon (og hvis man har BE-førerkort og trekker store, tunge hengere). Setter man en ungdom i en bil med stor motor (og spesielt bakhjulsdrift) så har en god del av ungdommene en tendens for å være litt for brå på gassen, noen som igjen fører til at bilen lenger ikke befinner seg der den bør være... I såfall, har vel ikke den dårlige frontkolisjonskarakteren så mye å si. Side impact var litt bedre. Hva er det som har så mye å si da? Ved møteulykker så er det jo ikke akkurat hvor kollisjonssikker rompa på bilen er som teller.. Fordi at hvis man er litt brå på gassen med en rwd bil, og det fører til at den ikke befinner seg der den bør være, treffer man som regel med siden av bilen. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg kjøpte meg en 1986 Mazda RX7 som førstebil. Måtte ut med 38 tusen, men da var det endel å gjøre. Til 70 bør du få en strøken. 180/200 hester originalt, turbo, selvfølgelig bakhjulsdrift. Lett å trimme, men husk å finne en som er overhalt. Betaler 3600 i delkasko på hu mor. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 En slik en: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....13859;username= 160 hk orginalt, 1,8 liter med kompressor. Forholdsvis lav vekt. Da kjøper du heller en Corrado Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har en Toyota Celica 1999 mod med 1,8 Liters motor på 116 HK.. Denne bilen er veldig god å kjøre (synes ihvertfall jeg) Men de er ikke billige i forsikring på ungdommer.. Min står i mammas forsikring med 75% og det er fremdeles svindyrt å forsikre den.. Hvorfor? Fordi jeg er den er forsikra med en sjåfør under 24 år, det er tredjeparts interesser i den (Elcon lån på den) Og fordi den betegnes som Sportsbil.. Da blir det dyrt.. Men bortsett fra det er det en knall bil og kjøre, sitter veldig fint på veien og har greit med gamp.. 116 HK på en lett bil er ikke så dårlig egentlig, dessuten bruker den ikke så veldig mye bensin Hvor mye betaler du i måneden for den? Har selv en Celica T23 2000 modell med en del mer hk, er 20 år, 40% bonus og 20k i kjørelengde. Har forsikring på meg selv hos gjensidige og betaler 1200kr i måneden ink, innbo, ulykke og reiseforsikring. Synes da selv det er veldig billig. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 @Dennis87 Kan finne ut eksakt pris pr mnd seinere i dag.. Du kjenner meg sikkert som Vaskeball fra ts-ogn forumet? Og ifra RL da Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg har bmw 318 is, ikke særlig sprek men går greit nok, å den er ikke sånn svindyr å forsikre, koster meg 8000 i året med delkasko. jeg har 30% bonus.. 320 ville de ha 11000 for.. går ikke så mye bedre, men grommere lyd å drag da i 6'ern.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå