Gå til innhold

Ratchet and Clank ToD - Noe for meg?

Jakoozie

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp kjøpt meg PS3, og vurderer Ratchet and Clank. Spilte demoen, og digger grafikken, men har en liten skepsis som muligens må avlives, eller spørsmål som jeg trenger svar på.

Først; Ut i fra demoen virket det som Ratchet er mer enn 3.personsskyter enn plaformer. Jeg liker morsomme og kule våpen i alle spill, men når det kommer til platformers liker jeg best en blanding av dette og godt, gammeldags Mario-llignende gameplay. Har spillet tradisjonelle platform elementer som hopping osv osv?

Så lurer jeg litt på om spillet er for lett.. Er ikke så veldig viktig, men greit å vite.

(Har lest omtaler, men føler ikke jeg har fått et godt nok svar på dette)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har veldig mange plattform-elementer. Skyting er nesten valgfritt. Ihvertfall er sikting det. Man kan hoppe rundt og slå folk flate eller skyte de med diverse våpen. Veldig bra utvalg i det forresten.

Og det tar i bruk SIXAXIS på en finurlig måte. Man flyr med det, flyter med det, kobler sammen elktriske kretser for å åpne dører og et par andre ting jeg ikke husker. Spilte igjennom spillet for en god tid siden.

Kjøp det hvis du får det til 499.

Lenke til kommentar
Det har veldig mange plattform-elementer. Skyting er nesten valgfritt. Ihvertfall er sikting det. Man kan hoppe rundt og slå folk flate eller skyte de med diverse våpen. Veldig bra utvalg i det forresten.

Og det tar i bruk SIXAXIS på en finurlig måte. Man flyr med det, flyter med det, kobler sammen elktriske kretser for å åpne dører og et par andre ting jeg ikke husker. Spilte igjennom spillet for en god tid siden.

Kjøp det hvis du får det til 499.

Takk for svar, men skikkelig platforming innebærer ikke bare å hoppe på fienders hoder, for min del, selv om det er moro. Mener først og fremst om det er levels med utfordrende sekvenser med hopping på plaformer o.l.(herav navnet på sjangeren :p), slik at hoppingen i seg selv blir litt vanskelig liksom. Vanskelig å forklare.

Lenke til kommentar
Det har veldig mange plattform-elementer. Skyting er nesten valgfritt.

Skyting er da så aldeles ikke valgfritt? Det er jo stort sett det eneste spillet dreier seg om. Er litt plattformelementer, men verken mye eller spesielt utfordrende.

Om du liker plattformhopping er Jak & Daxter-serien mye mer fokusert rundt dette. Men disse tre spillene er altså til PS2, så du har kanskje spillt dem allerede? Hvis ikke kan jeg trygt anbefale dem, de holder enda mål. Beste plattformspillene jeg har spilt i alle fall.

For all del, Ratchet & Clank er et veldig bra spill, men det dreier seg i langt større grad om ellevill skyting enn plattformhopping.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Det har veldig mange plattform-elementer. Skyting er nesten valgfritt.

Skyting er da så aldeles ikke valgfritt? Det er jo stort sett det eneste spillet dreier seg om. Er litt plattformelementer, men verken mye eller spesielt utfordrende.

I mange situasjoner går det raskere ved å gi folk deng synes jeg.

Lenke til kommentar

Jeg var i sterk tvil om jeg skulle kjøpe dette spillet jeg også. Så etter et spill som ga meg samme glede som Crash gjorde, vet ikke om du har spilt det. Føler at det blir veldig likt dette, bare at man har store våpen, som er fun foresten. Er en god del platformere, men litt for lite av det i mine øyne, men er jo ikke akkurat kjedelig å leke med ditt arsenal av bizzare våpen. Vansklig? Ikke enda for meg, har spilt omlag 3-4timer. Men spillet gir en god følelse av at du er med i noe stort og gode dialogs.

Lenke til kommentar
Hei. Har nettopp kjøpt meg PS3, og vurderer Ratchet and Clank. Spilte demoen, og digger grafikken, men har en liten skepsis som muligens må avlives, eller spørsmål som jeg trenger svar på.

Først; Ut i fra demoen virket det som Ratchet er mer enn 3.personsskyter enn plaformer. Jeg liker morsomme og kule våpen i alle spill, men når det kommer til platformers liker jeg best en blanding av dette og godt, gammeldags Mario-llignende gameplay. Har spillet tradisjonelle platform elementer som hopping osv osv?

Så lurer jeg litt på om spillet er for lett.. Er ikke så veldig viktig, men greit å vite.

(Har lest omtaler, men føler ikke jeg har fått et godt nok svar på dette)

Er først og fremst ett actionspill, når du spiller Ratchet (alle Clank-levellene er 100% plattforming, så å si), men det er også litt platforming som Ratchet. ja.

F.eks. er det to level hvor du er avhengig av en Gele-pistol, hvor du skal blåse opp en geleklump, og dersom den er stor kan du bruke den til å hoppe høyere, og enkelte plasser er det Roboter som elseker gele.

Er også ett par oppdrag der du skal hoppe fra plattform til plattform, og unngå laser-stråler o.l.

Ikke altfor mye plattforming som Ratchet, 4 eller 5 level vil jeg si, men det kan bli endel når du går rundtomkring og leiter etter mere og mere digg, for å oppgradere våpen og låse opp mere av extra'ene.

Første gjennomspilling er ikke så vanskelig før siste bossen, men vanskligheten stiger andre gangen du spiller, og våpenene er ganske dyr å oppgradere da.

Du kan også skru på kjempe-svært vuggende hode på Ratchet, og slike ting som påvirker spillets vansklighetsgrad, dersom du skulle være bekymret over vansklighetsgraden, da blir han lettere truffet av fiender, og vanskligere for å klare hopp, o.l.

Dette var mitt første Ratchet-spill, og jeg likte det kjempegodt (synes det var mest moro med strafe-kamera).

Kan ikke forestille meg at folk ikke kan like dette spillet. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke R&C inneholder så mange plattformelementer, det er mest et 3. persons skytespill. På slutten av demoen finner du noen klassiske plattformelemetner, men disse er av mindretall. Det handler mest om kule våpen og løse oppdrag. Er du på utikikk etter spill á la Crash Bandicoot er nok ikke R&C tingen.

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke R&C inneholder så mange plattformelementer, det er mest et 3. persons skytespill. På slutten av demoen finner du noen klassiske plattformelemetner, men disse er av mindretall. Det handler mest om kule våpen og løse oppdrag. Er du på utikikk etter spill á la Crash Bandicoot er nok ikke R&C tingen.

Når vi er inne på temaet, noen som vet om det er en crash på ps3 på veg eller noe som kommer close?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...