Gå til innhold

Film med surround: lav tale, høy musikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har testet litt videre. Tror tale i surroundfilmer vanligvis kommer på senterkanalen. Senterkanalen er mye lavere enn de andre (byttet om to høyttalere for å se, så det er ikke senterhøyttaleren det er noe i veien med).

Det stemmer i Windows og drivere ja. Tror jeg forsøker en reinstall av lydkortdriverene!

Lenke til kommentar

Wow, oppdatering av drivere så ut til å fungere. Virker som om jeg kanskje har mistet subwooferen (kom ingen lyd i testen til lydkortet), men det finner jeg vel ut av ;)

edit: argh! Trykket på en innstilling i driverne, senterlyden ble dårlig (lav og ullen) igjen, og slik holdt det seg - selv etter at jeg satte innstillingen tilbake. Tyder på dårlige drivere altså.. :(

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Argh igjen. Nå har jeg lagt inn driverene på nytt, og det fungerte tilsynelatende, men det var fordi driveren var innstilt på 4 høyttalere (selv om det sto 6). Når jeg så valgte 5.1, får jeg samme problemet med lav, ullen tale/senterhøyttaler.

Jeg kan jo stille ned til 4 høyttalere, men da får jeg vel ikke utnyttet surrounden særlig bra :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...