inaktiv000 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Når jeg spiller en film i VLC (har også testet Windows Media Player), blir lyden på tale lav og ikke særlig god (tror den kommer kun fra senterhøyttaler), mens musikk (i samme film) blir mye kraftigere. Hva skjer her? Hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Du må forandre på noen innstillinger! Start->Kontrollpanel -> Lyd og lydenheter -> Trykk på avansert nederst -> Velg 5.1 Surround eller hva du bruker! Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Har du fult surround oppsett? Opplevde dette selv en gang, da var det center kanalen som hadde falt ut. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Har testet litt videre. Tror tale i surroundfilmer vanligvis kommer på senterkanalen. Senterkanalen er mye lavere enn de andre (byttet om to høyttalere for å se, så det er ikke senterhøyttaleren det er noe i veien med). Det stemmer i Windows og drivere ja. Tror jeg forsøker en reinstall av lydkortdriverene! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Wow, oppdatering av drivere så ut til å fungere. Virker som om jeg kanskje har mistet subwooferen (kom ingen lyd i testen til lydkortet), men det finner jeg vel ut av edit: argh! Trykket på en innstilling i driverne, senterlyden ble dårlig (lav og ullen) igjen, og slik holdt det seg - selv etter at jeg satte innstillingen tilbake. Tyder på dårlige drivere altså.. Endret 1. desember 2007 av cecolon Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Argh igjen. Nå har jeg lagt inn driverene på nytt, og det fungerte tilsynelatende, men det var fordi driveren var innstilt på 4 høyttalere (selv om det sto 6). Når jeg så valgte 5.1, får jeg samme problemet med lav, ullen tale/senterhøyttaler. Jeg kan jo stille ned til 4 høyttalere, men da får jeg vel ikke utnyttet surrounden særlig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå