Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen skrur seg av tilfeldig.

Anbefalte innlegg

Hei!

Startet Onsdag natt da jeg spilte et spill. PC-en skrudde seg av. Skrudde den på, men etter 5min skrudde den seg av igjen. Etter at jeg hadde skrudd den på etter det, så funka den helt til jeg la meg.

Sjekka virus/spyware, og fant et par få filer av Malware og Virtumode med Ad-Aware som jeg fjernet. Null virus. Bestemte meg for å formatere PC-en likesågodt, grunnet driverproblemer og muligens å få dette problemet fikset.

Fredag, dagen etter at jeg formaterte fant jeg den samme malwaren/virtumoden på PC-en, og fikk det fjernet.

Og i dag skrudde PC-en seg av igjen mens jeg spilte. Aner ikke helt hva problemet er. Har en liten aning om temperaturproblemer, men PC-en har fungert smooth og null bråk/tenking eller w/e det skal være. Den jobber altså stort sett aldri.

Noe jeg burde sjekke, eller noen som veit andre grunner til at PC-en plutselig skrur seg av, og etter at man skrur den på igjen kan den funke i flere timer etterpå?(Ville det vært temperaturen, så ville den jo ikke ha klart å kjørt mye etterpå?)

Takker for svar.

Endret av Fakeor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det var temperaturproblemer. Sjekka BIOS'n tidligere, og CPU-temperaturen var på 66 grader, og har sikkert vært høyere.

Har alltid hatt lite med vifter i PC-en(strømforsyning + CPU vifte bare), men det har fungert i snart 2 år. CPU vifta fungerte som den skulle så det ut til. Den gikk ihvertfall rundt og rundt! ;)

Strømforsyninga's vifte blåser fremdeles som den skal den au.

Hva anbefales? Det er tross alt CPU temperaturen som er høy, så anbefaler dere å skaffe en ny CPU vifte, eller burde jeg skaffe meg en generell vifte som jeg fester til kabinettet?

Lenke til kommentar
Ta av cpu vifta og blås den ren for støv, fjern også evt støv på rillene under(hvis du ikke alt har gjort dette)

Og hvis du har prøvd dette, så kan det være strømforsyningen som er dårlig.

Skal prøve det seinere.

Uansett, den viser CPU rpm med 0 rpm og SYS rpm som er oppe i 2800 rpm.

Takker for forslag til hjelp! ;)

Edit: Prøvde å ta bort vifta, rense den for alt støv. Men den viser fremdeles 0 rpm i BIOS'n. Ekstremt med støv faktisk.

Endret av Fakeor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...