Gå til innhold

Holdbarhet på hardware...

Anbefalte innlegg

For et år siden punget jeg ut med 10000 kroner for en ny pc:), kunne kjøre alle de nye spillene på fullt i lang tid ^^, men nå hvis jeg punger ut med 20 tusen kan jeg ikke engang spille dagens spill på max f eks crysis, og jeg regner med at spillene ikke blir mindre kravfulle med tiden som kommer...

Trist

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er irriterende;P jeg punget ut for min pc i 2005. Den har funket som en drøm, og jeg skulle gjerne oppgradert den, men nedturen er at jeg selvfølgelig har en barebone med agp for skjermkortet, så oppgraderingene som kan gjøres på min pc, vil ikke kunne øke PC-en sin ytelse på de nye spillene! kjedelig:P

Lenke til kommentar

Du kommer ganske langt med 10-15 tusen idag..

Hardware er faktisk billigere nå enn det det har vært før.

Og ja, du kan spille crysis på fullt uten å punge ut med over 20.000 ...

13000 skal holde langt det, igjen så spørs det jo ganske mye på deg som bruker at du "stabiliserer" og vet hva du kjøper.

F.eks du kjøper 8800 Ultra og en crappy hovedkort 0_o istedetfor f.eks sli hovedkort og to 8800 GT kort.

skjønte egentlig ikke meningen med tråden så.. mhm

Thomas

Lenke til kommentar

jeg kjører 8800gt og må kjører crysis på med på alt i 1600x1200. Så fort jeg bruker anti aliasing så hakker det. men grafikken er fet allikevel! så.. å kjører crysis på max blir nok en liten stund til før man kan gjøre. men, hva er egentlig hensikten??

Lenke til kommentar

Nå ville ikke jeg bli for opphengt i Crysis. Hvor lenge har du egentlig tenkt å spille det? Hele enspiller-kampanjen? Det er ikke et så langt spill.

Det er enda en god stund til at alle spill kommer til å kreve det samme som Crysis.

Så lenge du kan kjøre Crysis brukbart (kanskje ikke max, men med relativt bra innstillinger) bør du være fornøyd. Det du sparer på dataen da, kan du i stedet bruke på oppgraderinger om ett år eller to.

Lenke til kommentar
For et år siden punget jeg ut med 10000 kroner for en ny pc:), kunne kjøre alle de nye spillene på fullt i lang tid ^^, men nå hvis jeg punger ut med 20 tusen kan jeg ikke engang spille dagens spill på max f eks crysis, og jeg regner med at spillene ikke blir mindre kravfulle med tiden som kommer...

Trist

Det ville vært trist dersom crysis og andre spill som kommer i dag ikke gir noe mer enn hva de gjorde for et år siden.

Men det gjør de. De blir stadig mer realistiske i grafikken og har med flere detaljer på lyd og opplevelse.

Det spillet du kjøper i dag kan du spille med tilsvarend relaisme som de spillene du kjøpte for et år siden.

Om et år eller to kan du oppgardere PC-en med cpu og grafikk og få en maskin som henger med enda noen år.

Slike har det alltid vært og ingen ting tyder på at det vil endre seg med det første.

Om et års tid skal jeg oppgardere E6600 og GTS kortet og har fortsatt noe jeg kan glede meg med i de siste spillene

Dersom du kjøpte det aller råeste for et år siden blør du nå, men det er også slik det alltid har vært. For drøye 80% av maks ytelse på det råeste betaler du typisk under 50% av prisen. For oss som har innsett at vi ønsker å henge med men ikke driter penger er det sweet spot i det området vi ønsker å treffe. Det gjør oppgraderinger mer levelig og vi slipper å "ikke ha råd" til å droppe CPUen som kostet over 6000 to år i forveien og som nå er verd 500. Den nesten like raske og overklokkede til under 2000 derimot....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...