Centuss Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei! Kjøper ny pc når som helst, men lurer på åssen CrossFire "bridgen" kjøpes eller fåes tak i. I følge en nettside jeg leste fulgte SLI bridgen med i hovedkortet, men hvor får man tak i CrossFire bridgen? ;S Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Skal følge med skjermkortene som støtter crossfire trur jeg. Uten å være sikker:) Lenke til kommentar
Mako Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Det følger med 1 stk crossfire bridge med hvert skjermkort. gjorde det ihvertfall med mine Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Så hvis jeg kjøper to stk ATI Radeon HD 3870, så følger det med der? Åssen ser bridgen ut foresten? Samme som SLI? Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Tenker den ser noe ut som dette jeg Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Ok, flott. Hvordan vet jeg at den bridgen følger med i skjermkortet? Skal kjøpe dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=85255 Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Hmm..begynner å lure litt her. I følge denne siden er en crossfire bridge slik: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=938 (Skroll litt nedover) Altså en DVI kabel som går fra det ene skjermkortet til det andre, og til skjermen igjen. Noen som kan forklare dette? Er ikke greit å vite når man aldri har erfart i praksis. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hmm..begynner å lure litt her. I følge denne siden er en crossfire bridge slik: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=938 (Skroll litt nedover) Altså en DVI kabel som går fra det ene skjermkortet til det andre, og til skjermen igjen. Noen som kan forklare dette? Er ikke greit å vite når man aldri har erfart i praksis. Dette var på de første kortene med crossfire, men etter x1950 så har det vært en intern løsning. Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Ok. Så med Radeon HD 3870, hvordan vil bridgen se ut og følger den evnt. med hovedkortet/skjermkortet? Endret 1. desember 2007 av Emilthakid Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Den følger med crossfire master kort når dette gjelder. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Slik jeg har forstått det, ser en slik bro idag (r1950+) ut slik som en SLI bro.Og den følger med skjermkortet.Du må også ha ett hovedkort som støtter crossfire, og en strømforsyning som talker alt, og har strømkontakter(el. overganger) til av rette typen. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Den følger med crossfire master kort når dette gjelder. Det er ingenting som heter crossfire masterkort lenger. Men det skal følge med en bridge per kort du kjøper. De nye ser ut som sli-broer, og er bøyelige som en flatkabel. Endret 1. desember 2007 av micke090 Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Ok, jeg skjønner. Noen som vet når det kommer flere slike kort? Evnt. fra hvilken leverandør? Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det er ingenting som heter crossfire masterkort lenger. Men det skal følge med en bridge per kort du kjøper. De nye ser ut som sli-broer, og er bøyelige som en flatkabel. Det var derfor jeg skrev "når dette gjelder". Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det er ingenting som heter crossfire masterkort lenger. Men det skal følge med en bridge per kort du kjøper. De nye ser ut som sli-broer, og er bøyelige som en flatkabel. Det var derfor jeg skrev "når dette gjelder". Ok! Jeg bare så at han snakket om HD3850 og 3870, så da var det ingen masterkort. Hva slags kort var det du ville ha flere av Emil? Lenke til kommentar
Centuss Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Radeon HD 3870 =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå