Gå til innhold

Kan Vista bli knyttet opp mot en spesiell PC?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en bærbar hjemmePC (ja, ikke noen drømmesituasjon, men det var så mye billigere enn å kjøpe en annen) gjennom jobben til mor hvor det fulgte med Windows Vista. Det er diverse ting som er galt med den, men kundeservicen deres kan kun hjelpe meg om jeg har Vista installert (kjører nå XP) fordi det er company policy. Nå har det seg sånn at jeg ikke finner igjen recovery CD-en jeg fikk med PC-en med Vista på så jeg ringte de for å få hjelp med det. Fyren sa at da måtte de bestille opp en ny som kostet 500,- Da jeg spurte om jeg ikke bare kunne bruke en annen Vista CD og bruke product key'en som er limt på en lapp under PC-en sa han at det ikke gikk fordi det måtte stemme med serienummeret på HK'et osv. Stemmer dette? Vil de kunne merke om jeg laster ned en versjon av Vista og bruker min egen product key på den (finnes det en signering CD-en deres gjør på PC-en el)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For XP er det vanlig at det finnes corporate utgaver med et annet build nummer en vanlige utgaver og hvor lisensen kun kan brukes på utgaver med "riktig" build nummer. Antar at det samme gjelder også for Vista, eller at det finnes andre metoder for å oppnå liknende.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
Vil de kunne merke om jeg laster ned en versjon av Vista og bruker min egen product key på den (finnes det en signering CD-en deres gjør på PC-en el)?

Neppe.

Problemet ditt blir vel heller å

1) identifisere hva slags Vista som faktisk følger med maskinen, og så

2) finne en disk image av den..

(f.eks.: Norsk/engelsk? Home Basic/Premium? OEM/Retail?)

Det enkleste er nok å spørre han datafyren på jobben din om du kunne få lånt en Vista CD (hvis de har en da, ikke sikkert det.. kanskje det er derfor han kom opp med en god historie..), og så prøve den med din egen serial key.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...