Gå til innhold

Vinner nytt kamera - hva skal jeg velge ?

Anbefalte innlegg

Hei !

Så skriver vi desember og flere produsenter har kommet med nye digitale videokameramodeller.

Jeg vinner ett kamera i en konk. på jobben.

Kan komme med innspill om hva jeg kunne tenke meg ...

Ber om forslag fra dere erfarne brukere siden jeg ikke har fillapeiling på dette.

Pris 4. - 12.000.- kr kansje....

harddisk ?

Memorystick ?

Merke ?

Modell ?

Takker pent og god helg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335092

Om jeg hadde 11k til å bruke på cam, hadde jeg nok endt på dette, selv om jeg ikke liker sony (har ingenting med produktene å gjøre, men prøver å velge andre alternativ gjerne).

Har 100GB intern HD, kan ta opp i full HD.

Eneste negative i mine øyne, er at du må ha Memory Stick Duo eller Memory Stick PRO Duo om du ønsker å utvide med ekstra minne.

Om prisen er høy, får du andre modeller med mindre harddisk eller direkte til dvd.

Lenke til kommentar
Om prisen er høy, får du andre modeller med mindre harddisk eller direkte til dvd.

Dette er ikke en god løsning. Det er tungvint med tanke på redigering (grunnet komprimeringen) og formatet er ustabilt.

I dag er fortsatt mini-dv det beste, utenom P2 og de nye Xdcamene til Sony, men alt dette koster over 50000,-

Lenke til kommentar

Du ber om forslag i prisklassen 4-12.000, og da blir det fort litt vanskelig :)

4-5000: Panasonic NV-GS320 (evt. GS230 om du vil ha mikrofoninngang). Mini-DV formatet, som andre sier, er det fortsatt bedre enn DVD, minnekort og harddisk (les Videokameraguiden øverst i denne delen av forumet... står mye om det der).

6-7000: Panasonic NV-GS500,

7-8000: Canon HV20

8000 og over: Sony og Canon har mye bra i HDV-formatet.

Men husk at Mini-DV er det foretrukne formatet blant de som vektlegger kvalitet, og også blant mer profesjonelle. TV stasjonene bruker også tape, men da gjerne DVCam eller DVCPro, som er en videreutvikling av DV formatet. Disse filmer da fortsatt ikke i HDV, da tv-formatet forsatt er PAL som standard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...