Eskeland Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg har nettopp kjøpt Logitech z-5500, også virker ikke alle høytalerne til pc-en. De virker når jeg kobler til iPoden. Det er ganske sikkert at det er noe med dataen som er stilt inn feil, med har ikke peiling på hva. Jeg har stilt inn dataen på 5.1. Hva kan være galt. Takker for for svar Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Har ett sånt system eg også...men ikke alle speakers er på her heller,det har med lydkortet i PC-en å gjøre visstnok Lenke til kommentar
Eskeland Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Takk for svar Jeg må nok bestille nytt lydkort da. Noen tips? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Samme her, men ingen problemer annet enn at jeg hadde koblet til galt (UMULIG å se hva som skal til hva når man snakker om 3 analoge tilkoblinger som alle skal på et kort med KUN 'gull' kontakter uten fargekoding Front ble line-in, rear ble front, center/sub ble...mic in? etc Bruker du digital tilkobling bør lydkortet støtte 5.1 encoding (ikke avspilling/decoding, men ren komprimering til AC3/DTS f.eks.). Hvis ikke får du kun 2 kanaler / standard PCM ut av kortet i spill. Film og liknende kjører som vanlig. Nå har jeg akkurat pakket ned settet igjen grunnet flytting, men til musikk i ren stereo fikk jeg en veldig fin fordeling av musikken ved å trykke på 'effect' til jeg kom til 'Prologic II music'. Ellers, hvis en bruker analoge utganger, så må disse være skrudd på. Vanligvis bruker jeg digital utgang på Audigy2, og skrur derfor av all analog lyd via Windows kontrollpanelet Endret 1. desember 2007 av Boye Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Skjer det når du spiller musikk eller film? Musikk er jo nesten bare spilt inn i stereo, så det kan/bør han noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Skjer det når du spiller musikk eller film? Musikk er jo nesten bare spilt inn i stereo, så det kan/bør han noe med saken å gjøre. Du må ha et lydkort som støtter 5.1. Også er det som sagt her mer vanlig med 5.1 til film, enn til musikk. Se om du finner noe på komplett, mpx, ps etc. Lykke til Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Ved bruk av digitale utganger blir lydsignalet konvertert til analogt i anlegget, kjører du då ein film frå PC-en med surround og vel surround på anlegget så skal du få surround. Har du analoge utganger på PC-en skal det ikkje være noko problem å få surround heller, men då må du velge 6ch direct på Z-5500. Musikk er stort sett innspelt i stereo og blir derfor levert i stereo. Slår du derimot på funksjonen "Stereo X2" på anlegget vil du få den same lyden i front- og bakhøgtalarane. Om du har Coax, optisk eller ein svart og oransje utgang på PC-en så har du på eit punkt støtte for surround. Når alt er kopla opp riktig kan du måtte rote litt i innstilligene på lydkortet og anlegget for å få lyd i alt. Du skriv at du har 5.1, då er det noko med dine innstillingar. Brukar du digital eller analog utgang? Eg har hatt dette anlegget i 2 år og brukt alle mulige kombinasjonar av analoge og digitale utganger. Med Prologic II Music får du lyd i alle høgtalarane, primært front og senter, men litt går bak og. Med Prologic II Movie skal du få surround. Med Stereo får du stereo (kun lyd i høgre/venstre framme) Med Stereo X2 får du dobbel stereo (lyd i høgre/venstre framme og bak) Med 6ch Direct er det analoge innganger som blir brukt. Då er signalet konvertert i lydkortet og anlegget brukes kun til å forsterke og fordele innkommande lyd på høgtalarane. Kjører du film med digital utgang frå PC må du velge Prologic Movie II, uansett om du vel DTS eller Dolby Digital vil anlegget sjølv detektere dette og vise på displayet. Ein veldig grei måte å få bekrefta/avkrefta om det faktisk fungerer. Lenke til kommentar
Eskeland Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Denne dataen er 7-8 år gammel, så det er en svært stor sjanse for at lydkortet støtter 2.1 og ikke 5.1. Broren min som kjøpte denne sier at det er stor sannsynlighet at det er grunnen. Så jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe et nytt lydkort Link: https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices Takk for alle svar som har kommet her Mvh Eskeland Lenke til kommentar
a-z Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Denne dataen er 7-8 år gammel, så det er en svært stor sjanse for at lydkortet støtter 2.1 og ikke 5.1. Broren min som kjøpte denne sier at det er stor sannsynlighet at det er grunnen. Så jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe et nytt lydkort Link: https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices Takk for alle svar som har kommet her Mvh Eskeland samme lydkort som jeg har Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det har riktignok ikkje digitale utganger. Eg ville heller kjøpt det til eit Z-5500-anlegg. Lenke til kommentar
Eskeland Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Det har riktignok ikkje digitale utganger. Eg ville heller kjøpt det til eit Z-5500-anlegg. Skal jo kjøpe Z-5500. Så da er vel det lydkortet bra. Men hvorfor er det så stor forskjell på prisene: https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices Det koster jo tre ganger så mye på den dyreste enn på den billigste Er ikke spesielt proff med lydkort eller høyttalere Takker igjen for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå