Gå til innhold

Hva synes dere om "Barnas Superjul"?


Anbefalte innlegg

Nå har det kommet en ny julekalender på barne tv - kalt "Barnas Superjul"

 

jeg synes det sugde! alt er jo fake, til og med fake latter!

 

jeg får ingen koslig stemning av å se på dette her, bare lengsel etter gamle barne tv!

 

hvorfor sender de ikke lengre Jul i Skomakergata, Blåfjell og sånne? det er jo de som gir best julestemning!

 

 

 

hva mener dere om den nye julekalenderen? barne-tv blir bare dårligere og dårligere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den episoden i dag minnet meg INGENTING om jul. Var som om det var en vanlig episode i sommerferien.

 

det var alt for bråkete, alt for mye støy og bla bla... Er mye bedre med ekte rolig og koselig julestemning. Sånn som blåfjell og skomakergata!

 

 

Når en gutt skulle spille på en "elgitar" var det ikke strenger på den engang! LOL

Lenke til kommentar

Barnas superjul er den største skuffinga eg har fått servert på TV.

Eg sette meg ned med stesonen min, med kalender og lørdagsgodt for å sjå på årets julekalender.

Utenom ein sang i ny og ne, som fungerer, fins det ingenting som har med jul å gjera. Pedagogikk er og totalt fråværande. Stesonen min forstod heller ikkje kva tid kalenderen skulle åpnast, nett fordi det ikkje er noko poeng med kalenderen. Eg blei lei meg då eg såg at småen og blei skuffa. Kva foregår i statskanalen?

 

Skrik, skrål og stress er det meir enn nok av i kvardagen.

At ungane taklar meir av dette enn me gjorde i vår tid, treng ikkje bety at dei ikkje skal kunne setje seg ned og slappe av. Etter mi meining, er det på tide å bremse litt.

Ungar bør læra å kjede seg, tenke over ting, setje pris på kos og hyggje.

 

Eg synes jula må takast tilbake. Inn med skomakargata og Teodor. Amalies jul og Portveien. Til og med Jul i Blåfjell står på ynskjelista mi.

 

Barnas superjul er fordummande og sjellaust. Vonar NRK lærer av feilen.

 

Etter å ha skreve dette innlegget, sende eg ein mail til NRK og etterlyste julestemning, og ein koselegare kalender. Her er svaret eg fekk.

Takk for henvendelsen.

NRK setter stor pris på tilbakemeldinger fra engasjerte seere.

 

Det er veldig hyggelig at du liker våre tidligere julekalendere!

 

Det er derimot leit å høre at du er misfornøyd med årets julekalender. Det er mye fin julestemning i Barnas Superjul, og vi tror både små og store seere vil glede seg over mye av det som skjer fremover.

 

Hvis du etter å ha sett noen flere episoder av "Barnas Superjul" likevel ikke liker programmet, så kan jeg glede deg med at neste år kommer "Jul i Blåfjell" igjen.

 

Det er helt umulig å lage en julekalender som alle liker, og vi sender derfor forskjellige julekalendere hvert år.

 

Vårt arbeid handler om å sikre barn fra 3 - 9 år et bredt tilbud av programmer og tjenester, og gi barn en god mediebarndom. Vårt tilbud skal styrke norsk identitet, kultur og språk og inspirere til lek, fantasi og læring.

 

Vi håper du vil gi "Barnas Superjul" en sjanse.

Programmets hjemmeside finner du her: www.nrksuper.no/superjul

 

Det er ellers mulig å kjøpe noen av de gamle seriene på DVD: www.nrk.no/butikken

 

Med ønske om en fin adventstid.

 

Med vennlig hilsen

NRK www.nrk.no

Markeds- og kommunikasjonsavd

Publikumsservice

 

Eg legg spesielt merke til påstanden om at det er mykje god julestemning i programmet. Eg finn ikkje dekning for han. At deira tilbod skal inspirere til lek, fantasi og læring, er vel og bra. Men kvar er læringsdelen i Barnas Superjul?

Kokehjørnet er ikkje anna enn griseri alá Jamie Oliver, og nedteljinga til jul er ein vits.

 

Vonar Små Einsteins kan leda julekalenderen neste år.

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lurer på hvor mye bedre Jul i Skomakergata var i forhold til dette.

Jeg er nå 18 og kan tydelig huske mange av episodene som jeg syntes var fantastiske.

 

Mesteparten av programmene som går på TV i dag handler om å putte noen pene mennesker på en scene, med kulisser som er så billige som mulig for og maksimereprofitt.

Jeg sier ikke at de "gamle" programmene ikke tenkte på profitt, men de var i hvert fall ikke gjennomsyret av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...