Barcarolle Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Som tittelen sier. Jeg handlet klær fra stylerunway.com, og har liten tro på at varen vil komme. Hva bør jeg gjøre nå? Pengene er trukket, 2000 kr. Kan de trekke mer? Bør jeg isåfall stenge kortet. Jeg har sendt en email der jeg krever pengene tilbake, svar får jeg forhåpentligvis på mandag. Om de ikke vil gjøre det frivillig, kan jeg be kortselskap om å reversere transaksjonen? Skal jeg kontakte Visa eller Dnb? Mange spørsmål, men akkurat i øyeblikket er jeg ganske stresset. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Som tittelen sier. Jeg handlet klær fra stylerunway.com, og har liten tro på at varen vil komme. Hva bør jeg gjøre nå? Pengene er trukket, 2000 kr. Kan de trekke mer? Bør jeg isåfall stenge kortet. Jeg har sendt en email der jeg krever pengene tilbake, svar får jeg forhåpentligvis på mandag. Om de ikke vil gjøre det frivillig, kan jeg be kortselskap om å reversere transaksjonen? Skal jeg kontakte Visa eller Dnb? Mange spørsmål, men akkurat i øyeblikket er jeg ganske stresset. du kan snakke med dei på live help, dei er vist online no Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Her er chatten med Jacob. Samme karen som alltid er der, og hver gang jeg har snakket med ham har pakken skulle sendes ut "the following business day". you: hi Jacob: How may i help you? you: my order havent been sent, although you said it was supposed to be shipped yesterday Jacob: can i please have your order ID, full name and email address you used upon placing your order? you: .................. you: ................. you: ............. you: will it be sent? Jacob: please hold one moment Jacob: sorry to keep you waiting Jacob: we are sorry for the delay in shipping your order Jacob: the item id temporarily out of stock Jacob: we just received more and your order is scheduled to be shipped out tomorrow you: well, then i´d like to cancel my order Jacob: Please hold. Jacob: Your order is on the way and should arrive shortly. We are not able to cancel orders when they are in transit, you must send the order back after you receive it in order to be refunded. you: no. simply cancel my order, and give me my money back Jacob: we can't do that Jacob: We are not able to cancel orders when they are in transit, you must send the order back after you receive it in order to be refunded. you: you have said my order would be sent for three days now, and i doubt it will be shipped tomorrow, especially since it will be sunday you: Its very simple to cancel an order, and we wont have any expenses eihter. Fant forresten ikke skjul knappen. Endret 1. desember 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Sant som han sier, når de er sent til pakking/whatever så kan du ikke avbestille. Dette må gjøres før det skjer noe med bestillingen. La pakken komme så leverer du bare den tilbake. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Problemet er at den pakken aldri kommer til å komme. Dette er ren scam. Jeg prøver å ringe de, men tlf-nummeret virker ikke. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Hvordan vet du det? Er den ikke en dag forsinket? you: my order havent been sent, although you said it was supposed to be shipped yesterday Ikke noe å være bekrymet over. Endret 1. desember 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Hvordan vet du det? Er den ikke en dag forsinket? you: my order havent been sent, although you said it was supposed to be shipped yesterday Ikke noe å være bekrymet over. Vel jeg har mange grunner til å tro dette er svinde. 1. Telefon umulig å komme gjennom på, de avviser deg plent. Opplevde at noen tok telefonen til og med, men la på. 2. Ingen info om selskapet (det oppgis en adresse, men den finnes ikke) 3. Ingen oppgir fulle navn ved mailing og slikt. Det jobber en viss Sebastian T. der. 4. Ingen god forklaring på hvorfor pakken ikke er sendt, den samme hver gang. 5. SVÆRT dårlig omtale ved et kjapt søk på google. 6. Har en prikk lik søsterside som heter fashionmansion.com. 7. Domenet er registrert i et privat navn, og ikke i noe selskap. Vel, jeg har ikke rangert fra 1-7, bare ramset opp det jeg kan peke på for øyeblikket. Endret 1. desember 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Betalte du med kredittkort så er det jo bare å kreve chargeback? Prisene virker litt gode, er dette ekte? (vel, om en trekker vekk norsk moms, ekstra prisen vi betaler i Norge pga kjøpekraft og at prisene er noe tilsvarende salgsprisene i Norge, så virker det fair, men?) Endret 1. desember 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Betalte med Visa. Stylerunway vil ikke gi meg pengene tilbake, men kan jeg spørre kredittkortselskap om de kan reversere transaksjonen. Leste at en annen kar gjorde dét etter et kjøp fra stylerunway. Edit: Har prøvd å tyne Jacob for så mye info som mulig. Jeg spør etter spesifikk adresse, men får bare svar Glenville, California USA. Spør etter tlf. nummere, men han vil bare gi meg ett det ikke er mulig å nå gjennom på. Spør etter etternavn, navn på sjefer, eiere etc. men har så langt bare fått vite om en Adam Lynch. Dette er er helt forkastelig. Jeg blir irritert over frekkheten de møter meg med, og jeg har på ingen måte tenkt å gi meg på dette her. På mandag skal jeg prøve å finne et register over amerikanske selskap, for å vite om dette er i det hele tatt er et firma. Er dette slikt man kan politianmelde i USA? Endret 2. desember 2007 av Jensemann4 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Kontakt Teller og spørr om chargeback og reglene rundt dette. De er svært hjelpsomme. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Har de virkelig noe å gjøre med dette? Skal jeg altså ikke kontakte banken? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jo du kan også kontakte banken din. Bare ikke si du har blitt svindlet, bare si at du ikke har motatt varene du har betalt for og ønsker å foreta en chargeback. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Normalt kreves det at varene ikke har kommet innen 30 dager, og en vanlig cagrgeback tar i mange tilfeller lang tid. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 I mitt tilfelle skjedde det ihvertfall under en uke. Men er bedre å benytte seg av chargeback enn å tape pengene mener nå jeg Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Er ikke Visa veldig interessert i å høre om slikt? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 I mitt tilfelle skjedde det ihvertfall under en uke. Men er bedre å benytte seg av chargeback enn å tape pengene mener nå jeg Jeg sier ikke at pengene er tapt, men at saker tar tid. Jeg har for det meste kjørt med mastercard, så min erfaring er at banken bruker litt tid, og så teller litt tid. De gangene jeg har hatt problemer har det likevel blitt løst ganske fint Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Bør jeg altså vente 30 dager før jeg evt. ber om chargeback? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Bør jeg altså vente 30 dager før jeg evt. ber om chargeback? Nee, jeg ville ha sendt klage nå og hørt hva banken/teller sier. Det er meget mulig at du ikke får begynt på klagesaken før om 30 dager, men jeg ville ha forhørt meg i hvert fall. Lenke til kommentar
Barcarolle Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Takk for all hjelp. I morgen ringer jeg banken. Er det noe annet jeg bør være obs på? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Takk for all hjelp. I morgen ringer jeg banken. Er det noe annet jeg bør være obs på? nee, men jeg undres på generelt grunnlag. Hvor lenge har du ventet, når plasserte du ordren osv? Jeg leste på google, men at noen klager vil alltid være tilfellet, så hvis det er eneste årsak, så ville jeg ha ventet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå