AKF Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg kjører tre PC-er i nettverk (To med XP og en maskin med Vista). Forbindelsen mellom XP-maskinene fungerer fint - samme med forbindelsen mellom XP-maskin (1) og Vista-maskinen. MEN, hva enn jeg prøver og tester, får jeg ikke tilgang på delte filer på XP-maskin (1) gjennom Vista (nettverksfilene dukker opp, men å åpne/få tilgang på disse er visst vanskeligere enn hva enn kan fatte. Den koselige feilmeldingen: \\MinPC\filer is not accessible. You might not have have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. Access is denied. Jeg vet ikke hva jeg ikke har prøvd i dette tilfellet: endret på verdier i registeret, endret innstillinger for deling i XP og Vista, lastet ned siste servicepakker, installert NETBUI-protokollen og en hel del andre ting, men jeg finner ingen løsning. Samme workgroup, administrator-tilgang i alle ledd, fulle rettigheter, samme brukernavn og passord, deaktivering av simple file sharing, gjestekonto aktivert og firewall avslått. Har for øvrig ingen programmer som kan lage tull i bakgrunnen på noen av maskinene. Jeg nærmer meg en overgang til Vista også på min sekundære maskin, noe jeg helst vill unngå. Noen gode forslag til slutt? Lenke til kommentar
otis Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Har du aktivert deling av filer i Vista? Det er en egen knapp for dette under nettverksinnstillinger. Lenke til kommentar
AKF Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Har du aktivert deling av filer i Vista?Det er en egen knapp for dette under nettverksinnstillinger. Du kan neppe ha lest mye av det jeg ramset opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå