Gå til innhold

Kommer meg ikke på nett med ps3

Fenixen

Anbefalte innlegg

Hei var nettopp og kjøpte meg ps3 60gb saken..

Bor i en blokk der jeg ikke har mulighet for å endre noe som helst på porter, dhcp server osv osv..

Har playstation 3en koblet i samme switch som de to datamaskinene mine, men den får ikke noen ip... Er helt fersk på ps3 så lurer på om jeg må endre noen instillinger ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei var nettopp og kjøpte meg ps3 60gb saken..

Bor i en blokk der jeg ikke har mulighet for å endre noe som helst på porter, dhcp server osv osv..

Har playstation 3en koblet i samme switch som de to datamaskinene mine, men den får ikke noen ip... Er helt fersk på ps3 så lurer på om jeg må endre noen instillinger ?

Husk å gå inn på Network settings på menyen og velg "wired" kobling når du setter opp

internettet, og alt annet på easy, UPNP på "enabled" etc. (Alt er koblet med kabler ja, ikke noe trådløst involvert?)

Burde vel fungere, evt. kan du prøve å kontakte den personen som er ansvarlig for nettet i blokka.

Lenke til kommentar

Alt er stillt inn som du sier, bruker forøvrig kabel ja.

bor i en studentblokk og å få skiftet porter osv er helt uaktuellt.

Er det slik at ps3 bruker andre porter enn en normal pc ? Kan jo spille alle spill og stort sett gjøre som jeg vil med datamaskinen, hvorfor ikke med playstation 3en ?

Lenke til kommentar

Kan det være noen maksimumsgrense for hvor mange maskiner man kan koble til

nettkoblinga? Prøve å trekk ut den ene til pcene, og putt den i PS3'en.

Evt. kan du prøve å dele koblinga via den ene PC-en ved å sette opp såkalt Internet

Connection Sharing. Her er en guide for hvordan det gjøres:

http://www.ps3chat.com/playstation-3-onlin...haring-ics.html

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Er ingen maksimumsgrense. Har til og med prøvd å koble ps3en rett i vegguttaket, hjalp ikke.

Skal prøve det du nevnte med internet connection sharing.

EDIT: pokker må ha crossover og 2 nettverkskort.. hmm tenke tenke...

Takk for hjelpen forresten :)

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar
Er det mulig å opprette en crossover/brokobling ved hjelp av trådløst nettverkskort ?

Vet ikke hvilken studentby du bor i, men her jeg bor er problemet at UDP er sperra. Verdt å sjekke. Hvis det er i Oslo går det jo an å høre med Houston, hørte noe snakk om at det var mulig å søke om å få åpnet noen porter.

Lenke til kommentar

Bor i stavanger, men hva har det og si om UDP er sperra? har spurt flere ganger her om hvilke porter ps3 bruker, men ingen svarer :(

Kjørte portscan og alt er stealth

"From the standpoint of the passing probes of any hacker, this machine does not exist on the Internet. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system wisely remained silent in every way. Very nice."

mulig dette som lager helvete ?

ALLE porter er er stealthet noe som hindrer trafikk inn.. og sikkert ut og..

Port 80 - Stealth - There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar
Bor i stavanger, men hva har det og si om UDP er sperra? har spurt flere ganger her om hvilke porter ps3 bruker, men ingen svarer :(

Kjørte portscan og alt er stealth

"From the standpoint of the passing probes of any hacker, this machine does not exist on the Internet. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system wisely remained silent in every way. Very nice."

mulig dette som lager helvete ?

ALLE porter er er stealthet noe som hindrer trafikk inn.. og sikkert ut og..

Port 80 - Stealth - There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

Tenkte litt kort, men det vil ha noe å si hvis målet er å spille over nett, da de fleste spill kjører over UDP framfor TCP. Å komme seg på nett burde jo uansett være mulig. Hvilke porter PS3 bruker til de forskjellige applikasjonene vet jeg dessverre ikke.

Har du forsøkt å bruke en router istedenfor en switch? Hvis PS3`en får en egen lokal IP, og routern får nettilgang er jo det en mulighet (detta er riktig nok et skudd i blinde, men..) Eller så får du lage en liten tråd i nettverksdelen i forumet her. Det er jo sinnsykt mange kyndige folk som sikkert har noen ideer rundt det her.

Lenke til kommentar
takker for tips..

får prøve å rote frem en router hos en kompis og prøve med egen ip utdeling inne i leiligheten.. pokkers nazinett her i bygget altså.. :)

Tenkte og jeg skulle prøve crossover til uken, men har en bad feeling for begge deler. :(

Studentnett er jo som kjent ikke noe særlig for oss gamere. Det skal jo brukes til skolearbeid.. ;) For min del endte det opp med en egen linje via kabel-tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...