sverrete Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei.... Jeg har 2 laptops i nettverk, men en twisted nettverkskablel... (fungerer flott med printer og fildeling, samt Remote Desktop) Pc 1: Acer Travelmate 8100 Pc 2: Dell Inspiron 8600 (med wakeop on lan i bios`en) Pc 2 er den pc`en jeg ønsker å skru på via Pc 1... Bios`en på Pc1 støtter noe som heter Wakeup om Lan... Hvordan kan jeg få til å sku på denne Pc2 fra pc 1 ? Har prøvd å lete frem et svar på forums og nettsteder, men jeg blir bare mere forvirra.... Håper at det er noen som har kunnskap om dette... Mvh. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Først må du sjekke i BIOS om WOL står på, vet ikke om dette er default eller ikke. Prøv deg litt fram. Deretter laster du ned WOL - Magic Packet Sender 2007 (du finner link på wikipedia), der må du skrive inn hustname, subnetmask og mac. Protocol og port tror jeg ikke har noe å si, kun hvis du må gjennom en brannmur (feks over internett, da må du angi en port som er forwarda) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå