Buggene Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei. Fikk ny pc i går.. En Multicom compal ifl90+ 4 gb minne Sata-200 gb harddisk (7200RPM) Intel dual core t7700 2.4 ghz prossesor 4mb cache Nvidia GeForce 8600M GT 512 Mb Jeg fikk den i går. Fikk instalert vista Ultimate og Ubuntu. Men xp, det går ikke. Jeg booter og alt det dær, men når jeg kommer innpå partisjonerings delen så finner ikke xp harddisken min. Hva skal jeg gjøre for at den finner den. Finner den i BIOS. Har ikke diskettstasjon. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Gå inn på BIOSen velg ADVANCED. Der står det AHCI Configuration, Disabled den... Da skal du få instalwert XP... Hadde samme problemet, men da eg instalerte xp fekk eg ikkje bruke alle 4gb ramen for XPen var 32bit ig ikkje 64bit så nå kjøre eg vista 64bit ultimate... Lenke til kommentar
Buggene Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 ja, men jeg hater vista:P raskere med xp og rundt om 3 gb utnyttet enn vista med alle 4gb utnyttet. Tusen Takk for svaret forresten Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei jeg har samme problem. Finnrt ikkr HD under installasjo av XP. Prøvde å gjøre det samme som over men jeg finner ikke igjen de aktuelle postene. Er det noen som kan hjelpe meg? JEg sitter på en HP Compaq nx7400. Tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hei jeg har samme problem. Finnrt ikkr HD under installasjo av XP. Prøvde å gjøre det samme som over men jeg finner ikke igjen de aktuelle postene. Er det noen som kan hjelpe meg? JEg sitter på en HP Compaq nx7400. Tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Sikkert noko i biosen... Kva med å ringe kundeservicen? Bedre det enn å sitte og poste dusinvis av dobbel poster Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 æsj dobbel post. Har sendt de mail, men håpet på visdommen her inne Var i BIOS å leita, men den BIOS'n virka amputert, skal sies at det er lenge siden jeg har leika med BIOS nå. Lenke til kommentar
LNaitsirhC Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Japp. Hadde samme problemet med min laptop fra multicom. Jeg fulgte denne guiden: http://news.softpedia.com/news/Install-Win...-F6-47807.shtml Da funket det fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå