Gå til innhold

Har formatert, nå kan jeg velge 2 like OS ved startup.

Oyle

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp formartert min Dell Latitude 520, pga av virus. Første gang jeg har formatert selv, men synes jeg fikk det til. Problemet er bare at ved startup nå, så får jeg frem den svarte (bakgrunnsfargen) der jeg kan velge hvilket OS jeg skal bruke. Begge valgene er helt like. Jeg trodde jeg klarte å formatere disken når jeg la inn windows på nytt.

Noen som vet hvordan jeg skal gå frem for å få fjernet det valget (jeg bruker den som er merket av de to, så jeg bare trykker "enter"). Enten fjernet det 2. OSen eller få fjernet valgmuligheten. Når jeg kjøpte PC-en hadde Dell allerede installert windows, og jeg brukte cden som fulge med til å boote , formatere , og så legge in windows på nytt, så det skal jo være samme OS . (XP pro SP2).

Noen som har noen tips?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når menyen med FAT og NTFS kom opp så trykket eg på formater, og når den menyen der man kunne velge mellom formatering(hurtig) og formatering, så tok en formatering, og den stod å holdt på en stund. Deretter la jeg in windows xp på nytt. Har bare 1 partisjon. Skal prøve trikset ditt nå JohndoeMAKT

Lenke til kommentar

Hva johnDOE skrev!

Det høres ikke helt ut som om du har fått til å legge inn en helt clean versjon av Windows.

For å fjerne valget i starten trykker du WIN+PAUSE, Advanced, Startup and Recovery -> Settings og deaktverer krysset hvor det står "Time to display list of operating systems".

Dette er nok riktig av johnDOE.

Men det er ikke så enkelt å få fjerne partisjonen til Dell som er en recovery partisjon som er skjult. Jeg tror du har formatert og alt er i orden, men recovery partisjonen ligger igjen bare og viser seg frem. Du skal følge prossesen til johnDoe ovenfor for å kvitte deg med problemet, her har du en litt annen oppskrift, og på norsk...håper det ikke gjør noe for deg johnDOE:

Trykk start, høyreklikk "min datamaskin", trykk egenskaper.

Da vil du få opp en dialogboks kalt "systemegenskaper"

trykk "avansert"

nederst vil du da se at det står "oppstart og gjenoppretting", trykk innstillinger der.

Da vil du få opp en dialogboks kalt "oppstart og gjenoppretting" ta bort haken der det står "tiden operativsystemlisten skal vises"

Vips så er du kvitt det irriterende problemet.

Formatering din er nok grei den, bare Dell som har litt isusses mot å ikke bruke gjenopprettingssystemet deres. ;)

Lykke til

Mvh Kezedy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...