Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppsagt som vikar, føler meg krenket - Hvilke rettigheter har man?

Parapraxis

Anbefalte innlegg

Ble ansatt på lageret til et firma for å gjøre en jobb frem til jul. Arbeidet ble definert som "diverse lagerarbeid". Dette viste seg i hovedsak å være plukking av varer fra hyller, rydding, og annet forefallende arbeid.

Etter ca 1 ukes jobbing ringer sjefen for bemanningsbyrået jeg jobber igjennom og sier at firmaet ikke ønsker å ha meg der lenger fordi jeg har telt og plukket feil varer, samt at de stillte spørsmålstegn ved motivasjonen min for å gjøre en bra jobb. Dette kommer som en overraskelse på meg siden det ikke var blitt tatt opp med meg direkte i noen av tilfellene. Når jeg kommer på jobb dukker en ny mann opp for å overta jobben min, han viser seg å være en venn av sjefen som sa meg opp. Han sier til meg at han har problemer med å få jobb fordi han har rulleblad.

Opplæringen i arbeidet har vært så å si fraværende, sjefen har vært tilstede på lageret ca. 20% av arbeidstiden, han er tydelig overarbeidet. Firmaet er en middels stor bedrift med ca. 400 ansatte og mange forskjellige avdelinger. Motivasjonen min for å jobbe har vært 100% hele tiden, mangelen på opplæring og definerte arbeidsoppgaver har vært mildt sagt frustrerende. Arbeidstøy har ikke blitt uttdelt og da jeg spurte om et par hansker fikk jeg som svar at " det har vi ikke".( fant et par på egenhånd i en annen avdeling som ingen brukte takk og pris.) Jeg har aldri sett noe arbeidsreglement på lageret og jeg har følt meg frosset ut fra dag en av lagersjefen. Hele saken oppleves som belastende, en ting er at jeg har fått sparken , en annen er at det har blitt satt spørsmålstegn ved min arbeidsmoral og evne til å gjøre en enkel jobb uten noen som helst form for advarsel eller irettesettelse. Saken er kompleks og jeg har en anelse om at det ligger mer bak en jeg vet, fremstillingen jeg har skrevet her er en forenklet versjon. Det er og flere personer jeg ikke har nevnt involvert, mellomledere og andre lagerarbeidere. Har mest lyst til å glemme hele greia men føler at det er min plikt til å si ifra fordi jeg ikke unner noen å bli utsatt for det samme, og at de ansvarlige trenger å bli konfrontert med sin oppførsel. Noen som har innspill eller vet konkret hvilke tiltak som kan igangsettes?

All hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjennom Adecco så vet jeg at du får en oppdragsbekreftelse og timelister.

Kontakt i første omgang bemanningsfirmaet du brukte og forklar dem saken.

Uansett så vil du nok ikke få tilbake jobben din, men det kan hende at firmaet ikke lenger vil ta oppdrag for bedriften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...