Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alle mine spill HAKKER!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå kjørt HD Tune Benchmark.Det jeg syntes var veldig merkelig var at trasnfer rate kunne være helt oppi 80mbs for å så gå markant ned til 1mb sekund.Er det dette som foårsaker hakkene mine, noen andre som har kjørt HD Tune, som kan oppgi sone resultater,syntes dette var merkelig?

post-142558-1196683863_thumb.png

Lenke til kommentar
Ser at alt minne som ikke er i bruk blir hurtigbufret av vista er dette normalt da?

Dessverre så er det det. i alle fall mener jeg dessverre. Skjønt noen synes det er greit at vista gjør dette.

Jeg vet ikke helt hva det kommer av, av populær tro skal dette komme av det nye "superfetch" i vista. Men etter å kjørt

vista med vlite noen ganger, og fjernet superfetch så cacher vista fortsatt alt mulig rart til minne.

Om nå vista bare kunne gitt brukeren en så enkel opsjon som å spørre brukeren ved installasjon av vista , f.eks, om man vil aktivere dette. Personlig synes jeg det er helt ubrukelig.

Lenke til kommentar
Ser at alt minne som ikke er i bruk blir hurtigbufret av vista er dette normalt da?

Dessverre så er det det. i alle fall mener jeg dessverre. Skjønt noen synes det er greit at vista gjør dette.

Jeg vet ikke helt hva det kommer av, av populær tro skal dette komme av det nye "superfetch" i vista. Men etter å kjørt

vista med vlite noen ganger, og fjernet superfetch så cacher vista fortsatt alt mulig rart til minne.

Om nå vista bare kunne gitt brukeren en så enkel opsjon som å spørre brukeren ved installasjon av vista , f.eks, om man vil aktivere dette. Personlig synes jeg det er helt ubrukelig.

Hvorfor er det ubrukelig?

Gjør dette så at du mister ytelse?

Eller liker du det bare ikke siden det ikke er slik på XP?

Kan ikke skjønne vitsen med å ha ram når den ikke skal brukes..

Til trådstarter, last ned Ultimate Boot CD, og kjør HDD test, ellers fins det flere gode verktøy på cden.

Lenke til kommentar

Hvis disken din dropper til 1MB i perioder er det nok noe galt med selve disken. Ville gjort som sony123 foreslo og kjørt en diagnostikk på den, deretter sendt den inn der du kjøpte den for å få en erstatningsdisk. Samtidig kjøpt en ny disk. De nye 750GB og 1TB diskene, slik som Samsung Spinpoint F1, er et veldig godt kjøp. Raskeste diskene du får med stor lagringsplass som bonus.

Lenke til kommentar

det som jeg ble litt overrasket over var at i BIOS stod volten på ram på 1.9 Volt, mens minne jeg har kjøpt skal ha 2.1 Volt.

Jeg prøvde å justere dette opp til 2.1 og ble overasket at det hjalp litt med hakkingen spesielt i WOW,pcen virker litt raskere nå ,men jeg har enda ikke blitt kvitt hakkingen.

-Så det jeg lurer på nå er om TImingen på RAmen også er feil innstilt.Ifølge PS.no skal Timingen være 4-5-4, 15

hvordan ser man denne og hva gjør man for å endre denne?

Link til RAM :http://ps.no/ps.asp?it=133127&pdm=mainspec

Setter pris på all hjelp her!

Lenke til kommentar

Har nettopp fått ny pc selv. Og det aller første spillet jeg testa hakket som faen med aa satt til x16. Følte jeg satt med en pentium 3!

Og det var på Fifa07.

Er litt sent nå, så jeg skal prøve å sette meg litt inn i dette etter jobb i morgen.

Kjører vista 64 bit. geforce 8800gtx 4gb ram, og i oppgavebehandlinga mi så var det rimelig likt som deg sett i forhold til at jeg har dobbelt så mye minne.

Uten å ha noenting igang så det slik ut:

prosessorbruk 0%

Minne 1,06 gb

Fysisk minne

----------------------

Totalt 4094

Hurtigbufret 3252

ledig 16

-------------------

Kjerneminne

Totalt 152

sidevekslet 98

ikke sidevekslet 53

-----------------------

system

Ref. 14406

tråder 625

prosesser 47

oppe tid 47 minutter

side veksling 1051/8342 m

------------------------------

Lenke til kommentar

Jeg gjorde ett nytt forsøk på vista her, bare for å bekrefte at det virkelig ikke er klart nok for min bruk i alle fall. Og jeg har samme problemet med at alt hakker. Jeg disablet tmm, mmcs, jeg fjerna mmcs dependency, jeg fjernet overflødige tjenester som kjører i bakgrunnen, jeg disablet dep i cpu'n, jeg defragmenterte 3 ganger, jeg prøvde ren vista og og vista vlited til godt under 1gb.

Jeg tweaket registeret i flere timer for å maksimalisere ytelsen.

Men det hjalp bare ikke. Winamp hakker f.eks når jeg spiller av musikk og gjør noe annet.

Det er sikkert noe mer jeg kunne ha gjort, men når det kommer til stykket, så har xp ingen så merkelige problemer som vista har, etter en nyinstall.

Samt det skulle ikke være nødvendig å drive feilsøking på ett nytt os til 4 tusen spenn heller!!

Nå har jeg inne xp pro x64 sp2 på hoved PC-en, som har alle nyeste oppdateringer og programmer. Har 1.8GB ledig minne ved oppstart, og xp starter lynkjapt.

Den blå baren i oppstart sier hei, går 2cm på skjermen og vips er jeg inne i xp.

Når det gjelder spill nyter jeg godt av 1000hz usb på min mx518, hvilket var ett irriterende mareritt å skulle få til på vista.

Dette var dog bare toppen av isberget.

Lykke til med vista folkens.

Lenke til kommentar
Jeg har nå sett litt på youtube og ser at nesten alle spill der hakker mer eller mindre bare søk på f.eks witcher , crysis osv.Er det ofte at pc spill er dårlig optimalisert?

Dette er ikke tull, men Vista er det som er dårlig optimalisert. Ta hvilket som helst spill og putt det på enten xp eller nyere linux distro og det er en langt mer behagelig opplevelse. Vista er også dårlig på OpenGL som en del populære spill kjører på. Bl.a ID Software a Quake spillene er basert på OpenGL og her suger Vista galant.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...