Isvarmt Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg har kjøpt ny pc som består av følgende komponenter CPU: Intel Core Duo 6850 Harddisk: Samsung 500GB 7200RPM skjermkort: Asus 8800GT Hovedkort : MSI P35 Platinum Combo Ram: 2 GB DDR2 800Mhz Operativsystem : Vista Ultimate DVD: Nec Kabinett: Thermaltake Tsunami Sort PC-en har jeg satt i sammen helt selv.Problemet var at når jeg hadde installert Vista(også prøvd med XP) og hadde installert noen av spillene mine, kunne jeg se at de Hakket. Hakkene forekommer i alle spill Online og Offline.Det er ofte slik at når jeg spiller kan jeg spille uten hakk i 5 sekund så kommer det enda ett hakk. Hakkene forekommer ofte når hardisken jobber.Det er altså ikke snakk om for lav FPS.Til og med WOW hakker ca hvert 30 sekund.Der er det ganske store hakk som forekommer.Jeg har installert all de nyeste driverne med det er lite hjelp i det.Det er altså hakking det er snakk om. Alle spillene jeg har spilt sliter med dette.Vista er ofte verre en XP som klarer å kjøre WOW helt fint uten er eneste hakk. Hadde virkelig sett pris på om noen kunne hjelpe meg(fikk ikke svar som hjalp i den forje posten min Er hakking i spill normalt) For å vise hvordan f.eks spillet the witcher hakker legger jeg opp en link til Youtube som inneholder en video som jeg har tatt opp for å vise dere hvordan det hakker: Link: http://www.youtube.com/watch?v=T2u0rXnH4xY Hvis noen klarer å finne ut av dette vil jeg bli utrolig GLAD Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Det kan være at noen av driverne på PC-en din ikke fungerer som de skal. Har du oppdatert driverne til grafikkortet? Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Ja jeg har oppdatert alle driverne Lenke til kommentar
Boring Prophet Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hvis PC-en hakker ofte når HDen jobber så bør du prøve med en annen harddisk hvis du har liggende, selv om maskinen er ny så kan jo det være noe i veien med den. Verdt et forsøk i hverfall. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 En ting som jeg syntes er rart er når jeg spiller elasto mania.Jeg må ha internet explorer oppe for at det ikke skal lagge. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Flyttet da dette dreier seg mest sann. om et HW-feil Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Noen som vet hvordan er det med Master/Slave setting på SATA? Høres jo ut som en slags konflikt... Du skriver for øvrig ikke om disken er SATA eller PATA, men går utifra det er SATA, da den er ny. En annen ting jeg tenkte på var om minnet er satt i riktige slots, altså dual eller single-channel config. Dual-channel konfigurasjon er vel dobbelt så raskt og kan ha dramatiske konsekvenser på ytelse. Særlig også da Vista er mer krevende mtp minnebruk. -Visjoner- Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Det er ikke master/slave på SATA. Kun en enhet på hver kontakt. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Husket å installere chipset drivere? .. -Stigma Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg har installert alle driverne som fulgte med hovedkortet og oppdatert de, men det hjelper ingen ting, finnes det en måte å finne ut om det er feil på HDD altså hardwaren. i vista opplevelses index får jeg 5.7 i harddisk ytelse Hva får dere, og hvilken HDD har dere. Trenger sårt hjelp her! Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Dette kan være et cpu problem, prøv å deaktivere ene kjernen. For så å teste spillene. Eller sette anfinitet eller hva det heter. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg prøvde å sette det til en kjerne med det hjelper ikke Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Kjør CPU-Z og vis oss flik 1(CPU), 3(Mainboard) og 4 (Memory). Viktig at du leser av og tar bilde av skjermen under "hakking". Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Her har dere bilder av CPu Memory og Mainbord Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Prøvd å oppdatere BIOS ? Resatte du Cmos før du starta maskina første gang etter bygging ?(skal gjøres.)Du kan laste ned ultimate boot,cd og bruke Memtest86 til å scanne minne ditt for feil også. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det er slik det skal se ut. Det er utrolig mye rart som kan forursake hikke i systemet så jeg vet ikke hva som er lurest, men jeg ville nok kjørt noen diagnose/monitor programmer for å lese av temperaturer og ressursbruk under last/spill for å finne ut hvilken del av maskinen som stopper opp i hakkingnen. Hvordan man leser av og logger temperatur best varierer fra kort til kort. Siste versjon av Speedfan fungerer veldig bra på mitt kort. Speedfan krever endel research for å finne ut hvilke sensorer som forteller hva. Det må du nesten greie selv. Når det gjelder selve ressursbruken kan man bruke Taskmanager. Du vil se om prosessor, minne eller harddisk er overbelastet under hakkingen. Lenke til kommentar
dfendr Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Kan også høres ut som noen damaged sectors på hdd. Dette bruker å sette ned ytelsen på hdd når man treffer disse. prøv å kjør noen diagnose prg på harddisken. Edit: ala hdtune Endret 2. desember 2007 av hello(win) Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hvordan strømforsyning har du, hvis den er for svak vill PC-en hakke når strømforsyningen sliter, snakker av erfaring Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 dette er bildet fra task manager når jeg spiller wow.Det jeg ikke forstår er på ledig fysisk minne er det ifra 5 til 0 MB 500W MIST Lenke til kommentar
mark Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 kan være du har gjort det samme som meg, glemte å ta ut jumper på hdd slik at den er begrenset til 3MiB/s. det er vertfall en slik jumper på mine siste seagate hdder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå