Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar vil ikke boot, 3 pip og svartskjerm (løst)

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en bærbar fra HP for å være nøyaktig en dv9074ea 17 tommers modelen. Men når jeg starter den så hører jeg 3 pip etter en stund. Piip, pip,pip er det jeg hører, også skjer det ingen ting i det hele tatt.

Maskinen reagerer, det kommer lyder når jeg klikker på hurtigknapper og sånt.

det er lys i den og alt.

CD-rom, hdd's og alt av vifter går. Men alt jeg får er 3 pip.

Men så kommer jeg til det mest innteresante den starter faktisk etter 30-40 av og på slåinger som om ingen ting har skjedd. Jeg har allerede fjernet noen få ting fra listen om hva som er galt nemlig. RAM, denne funker helt fint. Bios har oppdatert men hjalp ikke. Og det hva heller ikke Lader eller batteri.

Hva feiler det PC-en min?

Endret av simex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den feilkoden betyr kort og godt en tur innom infocare, koden betyr at det integrerte skjermkortet er defekt. Noe som dessverre har vært en vanlig feil på de fleste HP 9000 serie maskinene.

Det har vært to større feil på de maskinene, og det er at skjermkortet går eller at nettverks kortet takker for seg.

Ta kontakt med det stede du kjøpte maskinen så vil nok de hjelpe deg videre =)

Lenke til kommentar

tusen takk, ja har tatt det opp med levrandøren, og skal snart sende den inn til Infocare. har prøvd med et annet likt sett med minnebrikker, så da er det nok skjermkortet.

Men det som er merkelig er at den funker jo helt fint etter en 20-30 boot's. Skulle ønske infocare var raskere sist jeg sendte den inn så tok det 2 mnd før jeg fikk den tilbake

Lenke til kommentar
tusen takk, ja har tatt det opp med levrandøren, og skal snart sende den inn til Infocare. har prøvd med et annet likt sett med minnebrikker, så da er det nok skjermkortet.

Men det som er merkelig er at den funker jo helt fint etter en 20-30 boot's. Skulle ønske infocare var raskere sist jeg sendte den inn så tok det 2 mnd før jeg fikk den tilbake

Etter min mening så er infocare helt på tryne, hadde et tilfelle på jobben der vi hadde sendt inn en laptop hvor venstre musetast var helt løs, etter tredje gangen klarte de faktisk og fikse den :p

Lenke til kommentar

ja, brodern har samme pc som meg, der en komponent hadde brent seg gjennom hovedkortet da han fikk den tilbake, var den nesten helt ubrukelig, han måtte formatere den selv og installere alt av drivere og stuff. det tok dem 3-4 mnd å skifte ut komponentene i PC-en å sende den tilbake. hmm skeptisk. På min PC så webcam'en aldri funka den har vært inne 2 ganger før for å få det fiksa. det funker i 3min også er det ødelagt igjen, Kanskje Økokrim skal varsles eller no. for jeg lurer på om de på infocare vet hva de driver med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...