Gå til innhold

AoC vs WH Online. Meninger?


Anbefalte innlegg

AoC virker rett og slett bare artigere, og fordi jeg aldri har syntes noe om Warhammer historien.

 

Og det er 2 utrolig gode selskaper som står bak disse spillene. Mythic kanskje litt mer kjent ute i verden etter DAoC, men Funcom har tråss alt laget Anarchy Online.

 

Age of Conan appelerer mye mer til meg, men vi får se hva jeg syntes om Warhammer etter betaen, om jeg kommer inn da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som sagt svært lenge siden jeg var innom Conan universet, så beklager om jeg tar feil. Jeg bare husket at stygianene var en god del slemmere enn f.eks cimmerianerne, og det er jo tross alt en fantasy verden vi snakker om. Det er svært sjelden det eksisterer gråsoner der. Det er nettopp derfor alle hobbitene, alvene og dvergene i LotR er snille. Menneskene på sin side er delt inn i snille og slemme, muligens fordi de som regel er i overtall.

 

Men uansett, hva blir best av WH og AoC? Selv hodler jeg en knapp på AoC for øyeblikket, selv om jeg var på jobbintervju hos Fun Com for noen få år siden uten å få jobben. Hmpf. Vi får se, vi får se. Personling står det mellom AoC, WH og Vanguard for min del, med mindre det dukker opp enda flere MMORGP'er jeg er interessert i eller som bare høres kule ut. For alt jeg vet kan jeg ende opp og droppe alle tre og spille 9Dragons eller noe sånt i stedet. ;)

Lenke til kommentar
Men uansett, hva blir best av WH og AoC? Selv hodler jeg en knapp på AoC for øyeblikket, selv om jeg var på jobbintervju hos Fun Com for noen få år siden uten å få jobben. Hmpf. Vi får se, vi får se. Personling står det mellom AoC, WH og Vanguard for min del, med mindre det dukker opp enda flere MMORGP'er jeg er interessert i eller som bare høres kule ut. For alt jeg vet kan jeg ende opp og droppe alle tre og spille 9Dragons eller noe sånt i stedet. ;)

Vanguard?

 

Du vet at det spillet allerede er ute, og har vært ute en stund?

Det kan jo også sies at det spillet ble en flopp.

Lenke til kommentar

Vanguard en flopp? Hehe, den var ny. :D Jeg spilte det da det kom, og jada, det var veldig mange bugs i det og verden var ganske tom siden det ikke var så mange andre spillere der. Men en flopp? Langt ifra. Tvert imot, det er sterkere nå enn noensinne og lever i beste velgående. Faktisk er det nå så nært en "ferdig versjon" at SOE gir gamle spillere som slutta å spille en ny sjanse med en gratis prøveperiode frem til januar en gang, og de snakker om å relansere det for å tiltrekke seg nye spillere. Serverne er slått sammen for å få opp folketallet, selve spillet er optimert nye sinnsykt som gjør at det går mye raskere, de har fått raid (Ancient Port Warehouse, for eksempel) og så videre. Vanguard er langt fra dødt. ;)

Lenke til kommentar

Det at SOE deler ut gratis spilletid er bare et desperat forsøk på å få presset ut de siste kronene de kan ut av spillet før det går over og ut.

 

Mulig at de stenger alt og får "fikset" spillet for så å relansere det, men slik det ble lansert sist så ble det en flopp.

 

Uansett, det er vell ikke dette denne diskusjonen egentlig handler om? ;)

Lenke til kommentar
Sandbox som i mer frihet da eller?

 

"Steamlined"? Skjønte jeg ikke.

 

Sandbox betyr at man har mer frihet ja. Det er spillerne selv som lager "end-game" innholdet i Conan hvor man må samle ressurser selv for å lage sitt imperium, taper man et slag i Age of Conan så vil det faktisk bety noe, byene vil skifte eiere, og alt av hva det vil bety.

Byen vil mulighens få andre vendors pga dette, og område rundt vil også forandres ettersom hvordan de nye "eierne" er i forhold til de gamle eierne.

Mulig de gamle eierne tok imot folk og lot dem ginde ressurser i fred og ro ved sitt slott, mens de nye kanskje har alle som kommer i nærheten på sin KOS liste osv, så på den måten så er det spillerne selv som former og utgjør hvordan våres "end-game" opplevelse vil være, å ikke kun mål man har fått fra spillet.

 

 

 

Streamlined betyr altså at spillutviklerne har allerede sakt hva som vil skje i spillet om ditt og datt skjer.

Hvis din side taper et siege i WAR for eksempel så hva gjør vell det for noe? Byen din vil jo bli "restartet" uansett om noen dager og alt vil være som før hvor vi starter på 0 igjen, så hvorfor egentlig bry seg når dette har skjedd utallige ganger?

Lenke til kommentar

Jeg savner den game pvp følelsen jeg fikk i Lineage2 der man faktisk skadet fienden skikkelig ved å drepe han eller ta over slottet som tilhørte fiende clanen. I WoW er pvp bare tull, samme skit arena'n som eneste forskjellen er hvor mange arena points du får hver uke sånn at du kan kjøpe mer gear å denge folk å få mer arena points.

 

Warhammer begynner å se veldig ut som WOW også da det egentlig ikke "skjer" noe med verden hvis man sieger områder siden alt resetter seg jo uavhengig av players.

 

Er jeg og mitt guild best så skal det ikke være opp til serveren å denge oss med retarda resets og annet tull, nei jeg vil ha ordentlig konkurranse fra virkelige folk som faktisk må slite for å vinne over oss og slik det ser ut nå, er Age of conan det eneste lovende spillet jeg ser der ute som kan gi meg litt av det gameplayet tilbake.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

hva som ligner på hva har dere snudd på hodet. Warhammer som er produsert av games-workshop er et slags brettspill med figurer som har holdt på i over 25år. historien bak universet er like gammel. når jeg spilte frozen throne blant annet så jeg hvor mye blizzard har tatt fra warhammer universet.

 

P.S. Starcraft har tatt mye fra Games-workshop sitt andre spill "Warhammer 40.000"

Lenke til kommentar

Vil nå si at Warhammer Online: Age of Reckoning som er et spill produsert av EA Mythic, ligner på spillet World of Warcraft. Er nok mere det det er snakk om her, ikke om Warcraft universet er en etterligning av Warhammer universet.

 

Det er nok mest måten ting blir gjort på i selve spillet som gjør at det ligner, alver orcer osv har jo forsåvidt mange spill.

 

Men det er nå sant det du sier at Blizzard har nok tatt mye inspirasjon av Warhammer spillene.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Går for WAR, likte det blizzard gjorde med WoW, men jeg likte ikke den endeløse raidingen og det å bruke 7-8 timer i et raid for å kunne få gode items, endgames bestod også bare av raiding, ikke det morsomste. Jeg elsket world pvp før bg/arena kom, og etter den tid fantes ikke world pvp. Selvsagt kunne man dra til bg, men det utviklet seg bare til ei mølje av aoe, crits og afk leechers.

 

Synes WAR har tatt det jeg likte med WoW og slengt det sammen med andre delikate ting, gjenstår enda å se hvordan det ender opp som. Jeg er også en stor fan av Warhammer, og selv om AoC ser ut som et bra spill så frister WAR langt mer for min del.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

<Misjonær>Du må ta deg litt tid til å prøve Age of Conan og da, er jo en stund til WAR har release ;) Støtte et norsk spillselskap i samme slengen :) </Misjonær>

 

Forresten, ere world PvP i WAR? Trudde det var no realm vs realm opplegg jeg.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...