Gå til innhold

AoC vs WH Online. Meninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Um... hva har det med saken å gjøre? Er ikke poenget med denne tråden å diskutere hva man tror blir best? Selv holder jeg en knapp på AoC fordi det satser på et voksent publikum, man spiller opp til lvl 20 i singleplayer og det ser utrolig ut, men WH blir slettes ikke dårlig det heller.

 

Og hva så om WH er inspirert av WoW? Om de blir inspirert av det mest populære MMORPG'et noensinne gjør det vel ikke automatisk WH til et bra eller dårlig spill? Det blir jo det samme som å si at et spill automatisk blir bra eller dårlig basert 100% på historien. ;)

Lenke til kommentar
Um... hva har det med saken å gjøre? Er ikke poenget med denne tråden å diskutere hva man tror blir best? Selv holder jeg en knapp på AoC fordi det satser på et voksent publikum, man spiller opp til lvl 20 i singleplayer og det ser utrolig ut, men WH blir slettes ikke dårlig det heller.

 

Og hva så om WH er inspirert av WoW? Om de blir inspirert av det mest populære MMORPG'et noensinne gjør det vel ikke automatisk WH til et bra eller dårlig spill? Det blir jo det samme som å si at et spill automatisk blir bra eller dårlig basert 100% på historien. ;)

 

Tråden har nå godt mere over til hva som ligner mest på wow av wh og aoc

 

Å jeg har ikke sagt at wh er doeligere bare fordi det er mere inspirert av wow. Er bare det at noe har sagt at wh langt ifra ligner wow. Det ose wow inspirasjon laaang vei av wh.

Endret av Arveen
Lenke til kommentar

Jeg velger AoC pga det spillet er FFA rett og slett.

 

Jeg er lei av factions.

Med factions så velger man ikke venner og fiender, spillet gjør det for en og det blir liksom ikke helt rett for meg. Jeg vil kunne velger mine fiender og venner selv. Og det er det som er bra med AoC, alle starter som venner/Nøytrale, så får konsekvensene av det du gjør virke som et utfall om du får mange eller få venner/fiender.

 

PvP i AoC ser ut til å bli mer "sandbox" enn PvP/RvR i WAR, noe som også er mye bedre.

Lenke til kommentar
Vel , nå gleder jeg meg bare enda mer til AoC en tidligere. Faktisk så mye at jeg finner fram noen årganger Conan + en drøss album jeg ikke har lest enda ;)

 

Du har vel lest bøkene også? Jeg har noen av dem, og de er overraskende bra når man tenker på hva de egentlig handler om. ;)

 

For øvrig sier jeg som jeg har sagt helt fra begynnelsen. Jeg kommer til å kjøpe AoC når det kommer, spille det til jeg går lei, kjøpe WH når det kommer og finne ut selv hva jeg foretrekker. Men AoC og WH er jo ikke akkurat de eneste MMORPG'ene som kommer snart. Marvel Universe Online er mer eller mindre kansellert, men DC Universe Online er jo på vei, og EverQuest 3 kommer i 2009. Tabula Rasa ser jo tøft ut, og så var det jo Pirates of the Burning Sea, Star Trek Online, Stargate Worlds og Chronicles of Spellborn for å nevne noen få, i tillegg til flere asiatiske spill enn det er sunt å huske. ;) Jeg holder en knapp på Spellborn, siden utseended på karakteren ikke sier noe som helst om hva han eller hun kan. Man kan se ut som en standard bodybuilder og likevel være en pysete healer, eller en liten, spinkel dverg og banke opp alle sammen uten å svette engang om man vil. :D

Lenke til kommentar

Nei jeg har faktisk ikke lest en eneste Conan bok. Men jeg har 9 årganger + 36 album , alle fargespesialer og noen pockets tegneserier ;) + Endel årganger som ikke er komplett enda

 

Ikke så stor samling, vet om folk som har mye større. Men ikke at det er størrelsen som teller mest, det er hvordan man bruker tegneseriene, hehe

 

AoC blir bare konge og leve seg inn i. Jeg har allerede bestemt hvilke karakterertre jeg skal teste først :)

 

The Ymirish

 

The Stygians

 

The Aquilonians

 

så må jeg jo også teste The Cimmerians . Men lenge til enda, bare jeg som drømmer meg bort . Lenge siden de har lagt ut update på nye karakterer på denne siden

 

Håper det kommer en update lillejulaften eller Julaften , synes det mangler noen enda

Lenke til kommentar
Bare et raskt spørsmål, om jeg får lov. Så vidt jeg har skjønt er det ingen snille eller slemme sider som i f.eks WoW og EverQuest, men betyr det at vi kan ha en gruppe bestående av noen cimmerianere, noen squilonere og noen stygianere? Blir ikke det litt feil, liksom?

hvordan blir det feil sammenlignet med en gruppe dverger, mennesker og alver?

Lenke til kommentar

Stygians er ikke slemme, det er mer styreformen i Stygia som er sett på som ondskapsfull fordi de tilber slangeguden Set (som er ond). Altså religionen og fanatismen som presteskapet utøver mot folket er hva som får land utenfra til å se på de som slemme :)

 

Det er også et veldig lukket land, få utenfra er velkomne i Stygia, noe som videre distanserer de fra andre.

 

De driver også med slaveri. Både i sin egen befolkning og andre som er tatt til fange.

Lenke til kommentar

Det er også flere omstreifere/lykkejegere/leiesoldater/tyver/kjøpmenn osv .., fra alle landene. Noe som også gjenspeiles i Conan historiene. Så det er bare naturlig i conan universet å støte på mennesker fra alle nasjoner og landommråder.

 

Selv om styret i et land kan vere "Ondt" betyr det ikke at hele folket er det.

 

Hva ville man sagt om LotRO hadde latt deg spille en "snill" orc eller goblin ved å kalle dem forrædere? Eller for den saks skyld, hva med en slem hobbit?

bare et lite kjapt svar, det var mange slemme mennesker i lotr ;)

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...