Gå til innhold

AoC vs WH Online. Meninger?


Anbefalte innlegg

Og AoC klarer ikke en gang å lage spennende interjuver siden folkene som snakker ser ut som at de holder på å sovne imotsetning til Warhammer Online hvor det rett og slett er spennende interjuver hvor de virkelig viser at de elsker spillet.

ikke at det skal ha allverden å si, men det er alltid lettere å virke entusiastisk og utnytte ordforådet på sitt eget språk. Funcom gutta er norske, de fleste vet at nordmenn har sin egne lille utale når de snakker engelsk ;) Syntes ikke interjuvener er så kjedelige, jeg syntes det de sier er spennende siden jeg gleder meg til spillet, så det er enda et eksempel på man hører det man vil høre. selv om de ikke står å hopper i stolen og skriker er det allikevel god informasjon som kommer ut.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men når det er sagt kommer WH en stund før AoC, så hva er galt med å prøve begge? Jeg har tenkt å få WH først og abonnere på det. Når AoC kommer skal jeg prøve gratismåneden først og se hva jeg foretrekker av det og WH. Vinneren blir fortsatt spilt, taperen får vente en stund. Enkelt og greit. ;)

 

Her bommer du vel fryktelig?!

AoC kommer 25 Mars mens Warhammer online er utsatt til slutten av 2008 tidligst!

Kjenner endel som er i Beta nå og de mener spillet ikke er i nærheten av ferdig.

Det er såpass uferdig at Beta aldri skulle startet til og med...

Warhammer kommer nok til å få endel spillere om det blir bra siden WH franchise er stort men om det er større enn Conan franchise er jeg veldig usikker på.

Det er sinnsykt mange Conan fans verden over fra bøkene og tegneserienes verden.

Veldig mange av disse er nok nysgjerrige på hvordan AoC blir.

 

Mitt tips er at WoW forsetter å være det største noen år til med AoC på andreplass og WH online litt bak der igjen.

Lenke til kommentar

Slutten av 2008? Heh, har ikke fått det med meg, dessverre. Sist jeg sjekka skulle det komme tidlig neste år, rundt januar eller februar. Men uansett, det betyr jo bare at AoC kommer nesten et helt år før WH, så man får testa det grundig før WH i det hele tatt blir å finne i butikken. Når WH endelig kommer vet man jo om AoC er verdt å satse på fordi man har spilt det i månedsvis, pluss mange kan ha gått lei AoC til da og vil prøve WH i stedet. Selv har jeg spilt noen MMORPG i flere måneder (WoW, Vanguard, LotRO), men gikk lei av alle etterhvert. Selv skal jeg prøve AoC når det kommer, men kommer også til å prøve WH, Marvel Online, DC Universe, Guild Wars 2, EverQuest 3 og hva som nå kommer. Til og med Lego Online høres jo ganske kult ut, om de klarer å gjøre det "rett". Tenk deg Lego Star Wars MMO... :D

Lenke til kommentar

Stemmer at Warhammer var helt forferdelig under sist beta, det er mye som må endres hvis det skal bli et bra spill. Tviler sterkt på at verken Age of Conan eller Warhammer blir noe særlig bra. World of Warcraft har vertfall satt standarden veldig høy nå, er får spill som opprettholder både PvP og PvE aspektene så godt.

Lenke til kommentar
Stemmer at Warhammer var helt forferdelig under sist beta, det er mye som må endres hvis det skal bli et bra spill. Tviler sterkt på at verken Age of Conan eller Warhammer blir noe særlig bra. World of Warcraft har vertfall satt standarden veldig høy nå, er får spill som opprettholder både PvP og PvE aspektene så godt.

Jeg spiller WoW selv og vil egentlig ikke kalle en endeløs farming bra PvP og PvE akspekter.

 

Hva gjør du hvis du vil ha de beste gearet fra raids? Du må være der MANGE ganger og gjøre de samme tingene om og om igjen.

 

Hva gjør du hvis du vil ha full PvP gear? Enten må du spille BG's over og over igjen helt til du har samlet opp sykt mange poeng eller mange arena matcher. Arena matcher er helt greit, men BG honor gear blit litt for mye i lengden.

 

Og hvis du vil ha spesielle epics så må du farme rep i LANG tid.

 

Men når det kommer til slåssing i PvP generelt så er WoW ganske bra.

Lenke til kommentar

WoW PvP er jo totalt meningsløst da!

Hva sloss man for egentlig? REP og Honor points, helt meningsløst i mine øyne.

I AoC skal man jo sloss for sin egen by eller angripe andres byer, da begynner det å ligne noe.

Skal PvP fungere så må man jo føle at man sloss for noe annet en "poeng"

Guild mot Guild i store kamper om battlekeeps og selvbygde byer, det setter standaren for PvP i fremtiden!

Lenke til kommentar
Stemmer at Warhammer var helt forferdelig under sist beta, det er mye som må endres hvis det skal bli et bra spill. Tviler sterkt på at verken Age of Conan eller Warhammer blir noe særlig bra. World of Warcraft har vertfall satt standarden veldig høy nå, er får spill som opprettholder både PvP og PvE aspektene så godt.

Jeg spiller WoW selv og vil egentlig ikke kalle en endeløs farming bra PvP og PvE akspekter.

 

Hva gjør du hvis du vil ha de beste gearet fra raids? Du må være der MANGE ganger og gjøre de samme tingene om og om igjen.

 

Hva gjør du hvis du vil ha full PvP gear? Enten må du spille BG's over og over igjen helt til du har samlet opp sykt mange poeng eller mange arena matcher. Arena matcher er helt greit, men BG honor gear blit litt for mye i lengden.

 

Og hvis du vil ha spesielle epics så må du farme rep i LANG tid.

 

Men når det kommer til slåssing i PvP generelt så er WoW ganske bra.

 

 

Skulle det vert lettere å få det beste gearet da? Hvorfor det? Da er det jo ikke noe gøy å ha det lengre vist alle løper rundt i det. Det er litt av meninga at det skal være vanskelig å få det. Tror neppe at WH kommer til å bli sånn at du får gode sett etter en uke. Da er det i alle fall ikke et bra spill!

Lenke til kommentar

JEg mener ikke at det skal være lett, men det burde være en annen måte enn det WoW har.

 

Det burde heller være en større skill faktor enn farming faktor siden hver noob kan rett og slett skaffe seg full honor gear eller full arena gear uten mye skills. I arena kunne han ha holdt på en stund og fortsatt fått full S3 gear selv om ratingen hans gikk dårlig, bare at det ville tatt lengere tid. I BG's kunne han bare stått der som et naut og ikke gjort en dritt.

 

Så jeg synes skills og selvfølgelig hvor mye tid du legger i det burde telle istedet for endeløs farming for honor, points, marks or rep.

Lenke til kommentar
JEg mener ikke at det skal være lett, men det burde være en annen måte enn det WoW har.

 

Det burde heller være en større skill faktor enn farming faktor siden hver noob kan rett og slett skaffe seg full honor gear eller full arena gear uten mye skills. I arena kunne han ha holdt på en stund og fortsatt fått full S3 gear selv om ratingen hans gikk dårlig, bare at det ville tatt lengere tid. I BG's kunne han bare stått der som et naut og ikke gjort en dritt.

 

Så jeg synes skills og selvfølgelig hvor mye tid du legger i det burde telle istedet for endeløs farming for honor, points, marks or rep.

 

Litt sant. Men uansett om du har full bg sett, så er det ikke dermed sagt at du er god å kan ta alle. "Skill beats gear" enkelt å greit.

 

Det krever jo noe sinnsyk dyktighet og innstats får å få de beste raidsettene da. Det systemet er så bra det kan bli synts jeg.

 

Men det var ikke wow vi skulle diskutere her...

Lenke til kommentar
WoW PvP er jo totalt meningsløst da!

Hva sloss man for egentlig? REP og Honor points, helt meningsløst i mine øyne.

I AoC skal man jo sloss for sin egen by eller angripe andres byer, da begynner det å ligne noe.

Skal PvP fungere så må man jo føle at man sloss for noe annet en "poeng"

Guild mot Guild i store kamper om battlekeeps og selvbygde byer, det setter standaren for PvP i fremtiden!

 

Ja. Helt enig. Pvp i wow var bedre før i "gammledager" da det var world pvp å større grupper horde å ally avtalte på realmlforumet. Å da pre-mades og ranks var i gang så var det jo også morro.

Lenke til kommentar
JEg mener ikke at det skal være lett, men det burde være en annen måte enn det WoW har.

 

Det burde heller være en større skill faktor enn farming faktor siden hver noob kan rett og slett skaffe seg full honor gear eller full arena gear uten mye skills. I arena kunne han ha holdt på en stund og fortsatt fått full S3 gear selv om ratingen hans gikk dårlig, bare at det ville tatt lengere tid. I BG's kunne han bare stått der som et naut og ikke gjort en dritt.

 

Så jeg synes skills og selvfølgelig hvor mye tid du legger i det burde telle istedet for endeløs farming for honor, points, marks or rep.

Enig i hva du skriver om honor grinding i WoW. Men jeg vil påstå at hvis du har fult Arena gear nå (ikke season 1 som kan kjøpes for honor) har du noe skills, hvis ikke du spiller ms warrior da.

 

I en ideel verden burde bare skills telle og ikke hvor mye tid man legger ned i det. Det er jo bare et annet ord for (grinding/farming).

Lenke til kommentar
Hva gjør du hvis du vil ha full PvP gear? Enten må du spille BG's over og over igjen helt til du har samlet opp sykt mange poeng eller mange arena matcher. Arena matcher er helt greit, men BG honor gear blit litt for mye i lengden.

Du har tydligvis ikke snøring på hva du snakker om. Jeg har en mage som fikk rank #4 i 5v5 denne sesongen, jeg har noe av det beste mage gearet du kan få og har KUN spilt når noen har sagt til meg på msn: "Logg på, arena" som er 1-2 timer ett par dager i uka. Jeg har overlevd på 50g de siste tre månedene, jeg har ikke respeccet siden i sommer.

 

Du kan spille minimalt i arena, og likevel få bra gear. Jeg visste at en eller annen tulling skulle blande inn personlige meninger i dette. Poenget mitt er at ingen mmo's har utarbeidet både PvE og PvP så massivt enda, de fleste har kun ètt aspekt som er priortiert.

 

WoW PvP er jo totalt meningsløst da!

Hvordan kan det være mindre meningsløst enn i andre spill? Du spiller for morro, og forsåvidt jeg vet så spiller de fleste PvP for morro, og ikke "rep" og "honor".

 

Fy faen så mange idiotiske kommentarer, jeg klarer ikke svare på alle. Jeg er på ingen måte en "fanboy", jeg spiller minimalt WoW forhold til hva jeg gjorde før.

Endret av kaken
Lenke til kommentar

Først og fremst, drit i hva som kommer først av WH og AoC og når de eventuelt kommer. Poenget mitt var at de ikke kommer samtidig, så man kan gjerne spille det ene en god stund før man i det hele tatt får sjansen til å prøve det andre. Å sette dem opp mot hverandre som om man bare kan få ett av dem er meningsløst. Dessuten er det ikke for sent å begynne å spille f.eks WoW eller EverQuest 1 nå, om man gidder.

 

Når det er sagt spilte jeg WoW en god stund, og her er noen av samtalene jeg hadde (for enkelhetsskyld oversatt til norsk.

 

1. Jeg ble med i en gruppe med to andre personer og tenkte å dra ut i den store verden på eventyr. Problemet var at begge sto i en by og snakket tull med hverandre.

Jeg: "Hva sier dere, skal vi dra?"

De andre: "Dra hvor?"

Jeg: "Ut i verden på eventyr, på jakt etter gull, skatter og sånt."

De andre: "Hva mener du?"

Jeg; "Jeg mener å faktisk gjøre noe. Står dere liksom her hele dagen og snakker med hverandre?"

De andre så forvirret på hverandre. "Øh... ja?"

Jeg: "Dere kødder. Hele verden ligger der ute, og alt dere gjør er å stå her?"

De andre: "Hva mener du? Vi venter på post."

Jeg: "Post? Fra hvem da?"

De andre: "Venner?"

Jeg: "Så dere står her og snakker med hverandre hele dagen mens dere venter på post som kanskje dukker opp i løpet av uken?"

De andre så forvirret på hverandre. "Øh... ja?"

Jeg: "Ooooookey, snakkes." (jeg forlot gruppen på dette tidspunktet. Noen dager senere dro jeg tilbake til byen, og hva ser jeg? De samme to personene på nøyaktig samme sted. Mens de venter på post.)

 

2. Møtte fire andre og ble med i en gruppe med dem, atter en gang på jakt etter eventyr og sånt. Vi møtte noen enkle fiender i en skog og fikk litt experience for å banke dem.

Jeg: "Det gikk jo greit. Skal vi dra?"

De andre: "Nei, vi venter til de respawner."

Jeg: "Hvorfor det?"

De andre: "Vi får experience for å drepe dem."

(jeg ventet utålmodig til fiendene respawnet, drepte dem og stilte samme spørsmål igjen.)

De andre: "Vi venter til de respawner. Jeg/vi trenger gull og stash."

Jeg: "Det er større og farligere fiender lengre borti her. Vi tar dem istedet."

De andre: "Vi er ikke sterke nok ennå."

Jeg: "Vi tar dem lett om vi samarbeider."

De andre: "Vi er ikke sterke nok til å ta dem ennå. Vi blir bare skadet."

Jeg: "Det er litt av poenget. Hvem gidder banke de samme, enkle fiendene om og om og om igjen bare for litt gull og sånt?"

De andre var tause en stund.

Jeg: "Dere har ikke tenkt å stå her hele dagen og banke de samme fiendene hele tiden?"

De andre, nølende: "Øh... jo."

Jeg: "Hva er poenget?"

De andre: "Gull."

Jeg: "Men vi får mer gull for de fiendene der borte."

De andre: "Men vi er ikke sterke nok ennå."

Jeg: "Kos dere, idioter." (og jeg forlot gruppen.)

 

Dette er bare to eksempler på WoW i "all it's glory". :D For øvrig er min beste opplevelse noensinne i WoW å spille en liten gnom og utforske landet alene. Til sist fant jeg to orker (andre spillere) og gjorde en liten /rude mot dem. Greit vi ikke snakker samme språk, men du verden så sinte de ble! Hihi. :D (dessverre har de lengre føtter enn meg og løper raskere, men likevel. Utrolig morsomt.) :D

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

WH blir sikkert omtalt som en kopi av Wow. siden

 

WoW : alver,dverger,mennesker,troll,orcer,undead osv osv..

 

WH : ------"--------

 

Age of Conan : 3 forskjellige menneske raser

 

Tror Age of Conan blir best tbh, ikke ment på en fanboymåte..

 

Er vel kanskje fordi jeg vet mer om Conan historien enn Warhammer historien.

 

Men blir i alle fall AoC på meg.

 

Har spilt WoW i 2 år og har ikke noe særlig tro på WH online, prøvde LOTRO og det var ikke noe særlig. blir liksom det samme, så jeg tror også at WH ikke blir like populært p.ga det ikke er så mye nytt i det, f.eks som rasene jeg nevnte tidligere.

 

EDIT: unnskyld for dårlig skriving :S

Endret av keeperno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...