Gå til innhold

AoC vs WH Online. Meninger?


Anbefalte innlegg

Linja her er for tiden dessverre så dårlig at jeg ikke kan se film på YOutube. Men ja, spillet ser mye bedre ut enn på den filmen jeg så. Men likevel så syntes jeg generelt at gameplay var merkelig.

Så la oss håpe at din mening om gameplayet er like missledet som din mening om grafikken.

:!:

Hvordan kan en mening være missledende? Dette er min mening, kanskje andre har en annen

oppfatning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Warhammar Online tror jeg blir mye likt som Lotro.

 

Et veldig godt spill, men er alt for likt World of Warcraft når det kommer til både setting og grafikk. Og på grunn av dette vil det være morsomt de første 20levelene, for så å føles alt for likt WoW er jeg redd..

 

Age of Conan på sin side har fordelen av en helt annen type setting, og en langt mørkere og voksen en, samt en helt annen type grafikk og gameplay. Som gjør at det ikke vil føleles så likt andre mmo-spill :)

 

LOTRO er jo ikke noe likt Wow i det hele tatt, er så stor forskjell på dem to spilla at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte. Og det jeg har sett av War så er det et mye mere mørkere setting i hele spillet, ja det er Wow for "voksne" om en kan si noe så dumt..hehe.(ops jeg gjorde vist det)

Lenke til kommentar
Linja her er for tiden dessverre så dårlig at jeg ikke kan se film på YOutube. Men ja, spillet ser mye bedre ut enn på den filmen jeg så. Men likevel så syntes jeg generelt at gameplay var merkelig.

Så la oss håpe at din mening om gameplayet er like missledet som din mening om grafikken.

:!:

Hvordan kan en mening være missledende? Dette er min mening, kanskje andre har en annen

oppfatning.

Ikke missledende. Missledet. Var med tanke på at du nettopp hadde sagt at spillet så billing ut, noe som var missledet av en dårlig video. Så jeg tenkte at din mening om gameplayet muligens også var missledet siden spillet er langt fra ferdig. Men nm, det var en spøk uansett.

 

Christeven, råe bilder. Spessielt det første. ;D

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Okei. Nå har jeg personlig SETT Warhammer Online hos en venn. Å inntrykket har synket yttligere.

 

Greit at spillet er i beta. Men det så faktisk så fatalt skammelig ut, selv til å være beta.

 

Greit nok at du mener det, men hvorfor? Hva er det som gjør det så dårlig?

 

Syntes du forresten at grafikken på de klippene jeg linket var god?

Lenke til kommentar
Okei. Nå har jeg personlig SETT Warhammer Online hos en venn. Å inntrykket har synket yttligere.

 

Greit at spillet er i beta. Men det så faktisk så fatalt skammelig ut, selv til å være beta.

Forstår du ikke at det er akkurat pga. folk som deg at NDAer eksisterer? Selv om du ikke har akseptert noe NDA, så er det mulig å respektere den.

Som nevnt, om du snakker grafikkmessig så er det kun mulighet for dårlige teskturer i betaen. Det er jo bare til å se på bildene for å se hvordan spillet ser ut når teksturene og detaljnivået er skikkelig. Synes du bildene jeg postet så dårlig ut?

 

Jeg er også i betaen, så jeg er veldig klar over hvordan det ser ut. Forskjellen er veeeeldig stor.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå skal jeg bryte WAR NDA litt siden jeg ikke bryr meg om det blir oppdaget (selv om det mest sansynlig ikke gjør det).

 

Må si at Warhammer Online er ganske skuffende... Var klar for et supert spill, men ble ikke noe mer enn "hvor har jeg gjort dette før?".

 

De lovte ingen stealth, men Witch Hunter og Witch Elf har stealth. De lovte spennende PvE, men alt jeg så i personal quests var et stort grind "drep 100 mobs, drep 40 special mobs og 20 andre special mobs, drep en boss med alt for mye HP og noen adds. Alt dette skjedde i hver eneste PQ, ivertfal i hele T1 og T2 omerådet.

 

PvP var veldig tregt og du måtte trykke hver knapp mange ganger for at avataren skulle reagere (dette kan jo selvfølgelig endre på launch).

 

Scenario var veldig bra gjort, og jeg fikk prøvd T1 scenario, men ikke T2 siden nesten ingen hadde kommet seg over level 12, selv kom jeg til rank 14 før jeg ikke gadd mer og dette tok lengere tid enn level 20 tar i WoW.

 

"Out of range" var det melee klasser fikk hele tiden siden vi ikke hadde mange snares eller stunns. Jeg var Chosen og hadde en 6 sekunder snare som ikke var nok til å drepe noen og som regel tok ranged folk bare å snaret deg eller stunned eller knock back'ed deg.

 

Shadow Hunter var utrolig OP når det kom til scenario's, alt de gjorde var å løpe unna og bruke deres snare + stun + knock back for å komme unna. Melee kunne rett og slett ikke gjøre noe hvis du ikke fant shadow hunters i melee range med CD's.

 

Vanlig PvE questing var som vi har sett før. Trykk på 1 knapp, trykk på neste og fortsett å trykke på denne knappen 100 ganger. Questene var som regel "drep 10 av det", "finn 10 av det, eller 1 av det". Var rett og slett WoW om igjen.

 

Renown er det du brukte for å kjøpe nye våpen osv og healers fikk alt for mye av dette fordi de fikk renown for å heale. Selv fikk jeg sånn kanskje 200 renown i et scenario og en healer klasse fikk 700-800 selv om vi alle gjorde en like bra jobb.

 

Career mastery synes jeg var helt ødelagt. Du kunne bruke poeng på level 11 og de gjorde ingen forskjell helt til du hadde brukt 3 poeng og fikk en nye ability.

 

Du kunne også bruke poeng som du fikk ved å PvP på noen nye stats, men det var tullete som "get more morale for eatch Dark elf in the group", "heals you every time you kill a high elf"

 

Grafikken er det eneste jeg kan skryte av, den var helt fantastisk og landskapet og bygninger så helt fantastiske ut. Det eneste som var litt lacking var characterne.

 

Scenario'et Khane's Wrath var ganske bra, og det var om å ta begge flaggene og hvis du fikk tak i begge så kom det en stor eksplosjon og drepte alle på flagget så du ikke kunne campe flagget. Var ganske bra lagd.

 

Konklusjon:

 

Negativt: PvP er for tregt, PQ's er bare en stor grind fest, PvE er for likt andre spill, de har løyet om mye som ikke er som det skal, de lovte for mye som de ikke kunne holde. Og spillet blit rett og slett for kjedelig og du lurer på "hvor har jeg gjort dette før?". Egentlig ikke noe nytt i det hele tatt. Og mange trenge ikke skills for å vinne siden man som regel bare trykket samme knapp 100 ganger før den ble brukt ikke som i WoW hvor du måtte sette sammen combo'er av abilities og riktige spells for å vinne.

 

Ranged er konger i PvP og

 

Positivt: Grafikken og måten scenario's var laget ellers kommer jeg ikke på noe.

 

Blir nok Age of Conan for meg!

 

Edit:Crafting var også skuffende. Var akuratt likt som i alle MMORPG's utenom at du skulle ta ting fra døde folk (lol) og gjøre det om til talismans osv. Var ikke noe nytt som de lovte.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Det hørtes ut som en beta ja DNA. Synes ikke det gav meg særlig mye hverken fra eller til. Gleder meg til begge spill, men det er nok aoc som skiller seg mest ut, og som jeg faktisk forventer blir bra. War skal jeg prøve mer for å se på landskapet og se hvordan de har tolket verden i forhold til hvordan det er opp i hodet mitt.

Lenke til kommentar
Det hørtes ut som en beta ja DNA. Synes ikke det gav meg særlig mye hverken fra eller til. Gleder meg til begge spill, men det er nok aoc som skiller seg mest ut, og som jeg faktisk forventer blir bra. War skal jeg prøve mer for å se på landskapet og se hvordan de har tolket verden i forhold til hvordan det er opp i hodet mitt.

Landskapet skal jeg si er ganske fint og de har tolket verden ganske bra. De har orcer som kriger mot hverandre i slosskamper for å se hvem som er sterkest, High Elves som er tatt i fange av Dark Elves i små bur og grafikken til byen på starten (som man uheldigvis ikke kunne gå inn i) og Black Ark var helt utrolig. Dette har de fått til helt supert, men det er ikke nok for at et spill skal bli bra i mine øyne.

 

Tester fortsatt WAR ut, men er ikke særlig moro utenom Scenario.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Foreløpig ligger warhammer bøtter og spann foran AoC etter min mening. Skal ikke si at war er perfekt, men der ser jeg i alle fall muligheter for forbedringer. War føles i alle fall som en ekte beta, mens AoC forstatt sliter med hvilken retning de ønsker at spillet skal gå. Tror personlig at AoC vil floppe værre en vanguard, men vi får vente å se.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Jeg er også litt bekymret på AoC sine vegne.

 

Nærmere bestemt så er jeg litt skeptisk til hvorvidt spillet vil nå de kravene til kvalitet som forbrukerne forventer seg ved launch. Det går ikke på grafikk, features eller gameplay. Det der har funcom fikset. Men jeg er redd det vil hjelpe lite om det overskygges av bugs. Jeg håper virkelig de lykkes men er slettes ikke overbevist om at dette er i boks. Klarer de det ikke så blir det ikke noe mmo på meg i nærmeste fremtid ser det ut til. WAR har ikke fristet meg noe særlig av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Warhammer Online sitt største problem nå er å få gjort om det trege gameplayet. Auto attack er helt latterlig og er omtrent dobbelt så tregt som et vanlig attack og tar nesten ikke noe damage.

 

Og skal love deg at Warhammer Online har lovet mye som de ikke holdt.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Zlash hva er det som er så ekstremt forskjellig mellom det som har blitt lovet å slik det er i dag?

Og som DNA sa, tror du virkelig war har med alt utviklerene har sagt siden dag en? Noen ting høres flott ut på papiret, mens det ikke er bra i praksis. Om spillutviklere hadde beholdt alt de har sagt fra starten og ikke forandret på noe hadde det blitt mye dårlige spill der ute..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

WAR er så forferdelig tregt at hele beta communityet hater det.

 

Alle på forumet klager og klager fordi det er så FORFERDELIG tregt. Jeg snakker ikke om at det burde bli så sjapt som WoW (selv om dette hadde vært genialt), men ivertfal en del sjappere enn det er nå.

 

Blir som regel bare å spamme en knappp hele tiden imens man venter på at cooldown skal bli ferdig og etter det så tar det til og med litt tid (men dette sier de er lagg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...