Gå til innhold

AoC vs WH Online. Meninger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig der at WH kan ligne på wow. WoW har satt standarden for mmo`s, så andre som lager et mmo har veldig lett for å ta litt fra de spillene med stor suksess, mener i alle fall jeg

Lenke til kommentar
Altså blir Warhammer online for kidsa men AoC blir for dem som er lei kidsa :-)

 

Det du sier der minner meg om eldre mennesker som hater barn og unge, men som glemmer at de selv var unge en gang...

 

Å slutt å bruk ordet "kidsa" Vi bor i norge, å ikke i england/usa!

Lenke til kommentar

Bruker faktisk ikke ordet "kidsa" (unnskyld) til vanlig men passet godt her :-)

Fakta er at den yngre genrasjonen onlinespillere har ødelagt mye av gleden jeg hadde i WoW.

*De stikker mitt i instancer pga whatever ;-) (jada de eldre kan også finne på dette men i 9 av 10 tilfeller er det barn)

*De spammer ned chattene med språk som ikke hører hjemme der

*De maser noe utrulig å "flamer" deg om du ikke har tid til å svare.

Kunne egentlig ramset opp i det uendlige men det er vel ingen poeng i det.

Selvsagt finnes det 14 åringer som oppfører seg mer voksent enn en på 30 men sånn det har blitt i WoW er rett og slett for drøyt.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg, utrolig slitsomt med de som oppfører seg som de er 8 selv om de er 15 eller 30.... Håper age of conan skal ha en eldre spillergruppe.. Eller så må jeg si meg enig i at Warhammer ser veldig ut som en wow klone, men wow er jo populært og mulig jeg prøver det også.... Det jeg håper er at AOc blir noe likt anarchy online med pvp system og en verden som er i endring

Lenke til kommentar

Funcom har utalt seg flere ganger at spillets målgruppe er den "eldre" generasjonen. De vil sjokkere, skremme og "ødelegge" spillerne i så stor grad som mulig. Spillet vil få 18 års aldersgrense, og jeg har ikke hørt om noe gamecard. AoC vil være et mer krevende og sofistikert spill i forhold til WH-Online (min mening ihvertfall). Bare det at NPCs og monstre forandrer væremåten etter din spillestil og er til tider "smarte" gjør at AoC er ganske mer krevende enn bare auto-attack.

 

AI, siege, slott, spellweaving, kamp på hesterygg og den dystre stemningen vil appelere mer til en eldre generasjon enn barn og ungdommer som liker lettkledde alver i blomstereng ^^

 

Hvem som vinner "kundene" vil tiden vise, men jeg mistenker sterkt at WH-Online muligens har en større målgruppe og kan stikke av med seieren

Endret av -=Svin=-
Lenke til kommentar

Det har vært under utvilkling en god stund å ble vist frem på en spillmesse jeg var på i høst.

Utgiverene som hadde spillet snakket faktisk svært lite om det så virket ikke som det var noe de satset hardt på her.

Tror nok det først og fremst blir et spill for manga fans.

Jeg for min del er dritt lei tegneserie grafikken og gleder meg til et brutalt AoC!

Lenke til kommentar

Warhammer Online kommer nok til å bli mye større enn Age of Conan fordi de rett og slett har mer reklamering, de kommer på de største spillemessene, EA Mythic har en del mer cash osv. Og AoC klarer ikke en gang å lage spennende interjuver siden folkene som snakker ser ut som at de holder på å sovne imotsetning til Warhammer Online hvor det rett og slett er spennende interjuver hvor de virkelig viser at de elsker spillet.

 

Selv liker jeg konseptet til Age of Conan og theatre videoene er helt fantastiske. Combat systemet er også ganske bra lagt opp. Men animasjonen og grafikken på spillerne er helt forferdelig etter min mening. Cloaks ser jo ut som de er tatt rett ut ifra Dark Age of Cammelot som er et ganske gammelt spill fra Mythic (sier ikke at de har stjelt noe, men grafikken og utsende til spillerne er forferdelige). Når monsterne sine attack animasjoner er også helt forferdelige.

Hadde helt klart prøvd AoC hvis de hadde gjort noe drastisk med dette.

 

Warhammer derimot har alt jeg synes et spill skal ha. Massivt RvR combat, 24 careers som alle er unike og samme career har faktisk mange måter å gjøre seg selv unik på ved å velge "hero, killer og et eller annet" og mye mer. De har bra animasjoner (de ligner faktisk ikke på WoW sine, se en video fra WoW og WAR og se forskjellene". De lar deg også være med å hjelpe realmen fra Tier 1 (selv om dette sikkert er i liten grad) og PvE hjelper faktisk til for de andre som driver med RvR. Er også public quests hvor man bare kan hoppe inn og gjøre det man kan uten å ødelegge for noen hvis man drar.

 

Det kommer nok til å bli flere kids i WAR enn I AoC, men de får man bare ignorere.

Lenke til kommentar
Selv liker jeg konseptet til Age of Conan og theatre videoene er helt fantastiske. Combat systemet er også ganske bra lagt opp. Men animasjonen og grafikken på spillerne er helt forferdelig etter min mening. Cloaks ser jo ut som de er tatt rett ut ifra Dark Age of Cammelot som er et ganske gammelt spill fra Mythic (sier ikke at de har stjelt noe, men grafikken og utsende til spillerne er forferdelige). Når monsterne sine attack animasjoner er også helt forferdelige.

Hadde helt klart prøvd AoC hvis de hadde gjort noe drastisk med dette.

 

Noen liker fiskesuppe, mens andre like pannekaker. Sånn er det bare

 

Du synts animasjonen å grafikken på spillerene er helt forferdelig? Har du egentlig sett noen bra videoer hvor dette blir bra vist? I de litt eldre filmene så var animasjonene ikke noe å skryte av.

 

Se litt på denne å se om den kan overbevise deg :)

Lenke til kommentar
Warhammer derimot har alt jeg synes et spill skal ha. Massivt RvR combat, 24 careers som alle er unike og samme career har faktisk mange måter å gjøre seg selv unik på ved å velge "hero, killer og et eller annet" og mye mer. De har bra animasjoner (de ligner faktisk ikke på WoW sine, se en video fra WoW og WAR og se forskjellene". De lar deg også være med å hjelpe realmen fra Tier 1 (selv om dette sikkert er i liten grad) og PvE hjelper faktisk til for de andre som driver med RvR. Er også public quests hvor man bare kan hoppe inn og gjøre det man kan uten å ødelegge for noen hvis man drar.

Erketypisk Fanboy post der personen har sett 3 min av det spillet han kritiserer mens han er oppslukt av sitt eget spill. Om du sier animasjonene og grafikken er dårlig i aoc burde du se litt nærmere, War er det spillet som lingener mest på WoW av noe annet spill jeg har sett, så du kommer ikke unna det.

 

om du syntes combat animasjonene er dårlige her.. http://www.youtube.com/watch?v=hJDfEDWElSM

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

WH ser ut som WoW, derfor er det som WoW? Beklager å si det, men det er rent pisspreik. Etter noen måneder i WoW før jeg gikk grundig lei kan jeg trygt si det meste av gameplayet består i å snakke med folk man ikke kjenner om alt mulig som ikke har noe med WoW å gjøre, denge løs på de samme fiendene om og om og om igjen (kalles grinding) for å gå opp i level eller surre rundt uten mål og mening mens man venter på neste ekspansjon.

 

WH på sin side vil fokusere mer på PvP, faktisk så mye at enkelte quester går ut på å kverke andre spillere. Man kan ta over byer for en stund og drepe alle som bor der (inkludert npc'er), og så videre. Det vll først og fremst fokusere på krig, krig og atter krig, skjønt det vil bli PvE for de som vil ha sånt. Når det er sagt er Warhammer en stor franchise allerede med mange, mange fans, så de vil nok få en betydelig tilhengerskare om spillet blir bra. Dessuten kan vi jo tenke på muligheter for å utvide hele greia med andre raser. Skaven, skink, vampire counts, undead og beastmen er bare noen få.

 

AoC blir nok en del annerledes enn WH og WoW, men det er en bra ting. Siden de fokuserer på voksne i stedet for hvem som helst vil de få en betydelig mindre tilhengerskare (småbarna som spiller WoW har jo ikke jobb og familie), men det betyr ikke at det blir kjedelig for den grunn. Faktisk kan det bli bedre, siden vi ikke trenger lære et nytt språk for å spille det. Hva betyr egentlig l33t, b4, oxo og sum1 egentlig? For å nevne noe.

 

For øvrig spilte jeg LotRO ganske mye en stund, og selv om det ser ut som WoW er det et helt annerledes spill. Dessuten foretrakk jeg helt klart å spille sent om kvelden da alle småbarna var i seng. Det ble riktignok en god del mindre spillere da, men det l33t-språket var ikke å se eller høre noen steder. Ikke var det noen som omtalte seg i tredje-person heller fordi de "rollespilte". :D

 

Men når det er sagt kommer WH en stund før AoC, så hva er galt med å prøve begge? Jeg har tenkt å få WH først og abonnere på det. Når AoC kommer skal jeg prøve gratismåneden først og se hva jeg foretrekker av det og WH. Vinneren blir fortsatt spilt, taperen får vente en stund. Enkelt og greit. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...