laroys Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei, jeg bruker Mutt mot gmail-adressen min vha imap. Jeg har problemer med å få vist norske tegn æøå i index-view'en, mens pager'en viser dem riktig. Når det gjelder index-view'en så vises Subject-feltet riktig, mens avsender med norske tegn blir feil. Se screenshot så er det kanskje enklere å forstå. Avsendere med norske tegn i navnet får en "=?ISO-8859-1?Q?" som prefix. Jeg har ingen linjer i .muttrc-filen hvor jeg spesifiserer hvilket tegnsett jeg bruker. Noen som har en løsning på dette? Lenke til kommentar
laroys Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Hei, jeg bruker Mutt mot gmail-adressen min vha imap. Jeg har problemer med å få vist norske tegn æøå i index-view'en, mens pager'en viser dem riktig. Når det gjelder index-view'en så vises Subject-feltet riktig, mens avsender med norske tegn blir feil. Se screenshot så er det kanskje enklere å forstå. Avsendere med norske tegn i navnet får en "=?ISO-8859-1?Q?" som prefix. Jeg har ingen linjer i .muttrc-filen hvor jeg spesifiserer hvilket tegnsett jeg bruker. Noen som har en løsning på dette? Kan jo legge til at dette fungerte smertefritt før når jeg brukte en annen imap-server. Antar derfor at de to serverene bruker forskjellig tegnsett, men finner ingen mulighet til å kompensere for dette i Mutt. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ser ut som det er en bug i GMail, som muligens vil bli fikset snart : http://dev.mutt.org/trac/ticket/2997 Lenke til kommentar
laroys Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Ser ut som det er en bug i GMail, som muligens vil bli fikset snart :http://dev.mutt.org/trac/ticket/2997 Åh, så bra. Takk for info! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå