Toa Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg har virkelig åpnet ørene for denne fantastiske damen med den fantastiske stemmen. Liker spesielt innlevelsen og den lettere teatralske opptredenen hun har på scenen. Hun er idag 70 år, og synger i beste velgående. Personlig liker jeg best opptredene hennes på 60 og 70-tallet. For de som ikke vet hvem Shirley Bassey er, så er hun vel mest kjent for framførelsen av James Bond sangene Goldfinger og Diamonds are forever. Her er noen av mine youtube favoritter: I who have nothing Something Love story (where do I begin) Det er tydelig at hun også er populær blant dagens yngre garde, noe hennes opptreden på et fullstappet Glastonbury i år kan tyde på. Damen er 70 år, og synger fremdeles skjorten av de fleste av dagens "syngedamer". Shirley Bassey på Glastonbury Noen har sikkert fått med seg opptredenen i Propellerheads' "History repeating". Folka i Propellerheads var visstnok i sjokk over at Shirley Bassey takket ja til å være med på dette. Propellerheads & Shirley Bassey - History repeating Det finnes masse masse Shirley Bassey på youtube, mest av alt takket være videoene til denne fyren: http://youtube.com/user/Scot90230 Noen som har noen andre anbefalinger? Det er mye materiale der ute, og mange forskjellige versjoner og opptredener. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Shirley har en fantastisk stemme. Dessverre er ikke selve musikken heeeeeeelt min greie, men hun er så absolutt et ekstremt talent... nærmest en naturkraft Lenke til kommentar
Toa Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Kanskje ikke helt min greie heller, sånn i utgangspunktet. Sitter i dette øyeblikket og hører på Deliverance albumet av Opeth. Men har forelsket meg litt i den damen kan man si. Jeg har gitt et par hardbarka metal-folk en liten tåre i øyekroken når jeg har spilt Shirley Bassey på full guffe på nachspiel. Lenke til kommentar
dagr0z Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Er det ikke Shirley Bassey som har den Kiss me, honey, honey, kiss me? Tror det er den eneste jeg har hørt av henne. Titta litt på youtube, og damen har jo en fantastisk stemme. Likte særlig dette klippet. Se filmen hos Youtube Hun er jo morsom, jo. Skal sjekke ut litt mer av musikken hennes, for dette hørtes bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå