Applebee Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Har tenkt å kjøpe ny pc, men bytter ikke ut Harddisk, cd-rom eller kabinett! Delene jeg kjøper bør kunne kjøre FSX deluxe (Med sp1) på Full grafikk! Har tenkt over disse delene Men hvis noen kommer med andre forslag vil jeg ikke at prisen skal gå over 9000,-! Edit: Må legge til at jeg kjøper delene på psdata som ble noe billigere! Der kjøper jeg med 800mhz 4gb ram... (4 x1b) Mvh Applebee Endret 1. desember 2007 av Applebee Lenke til kommentar
olemykle Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Hva med minne? Skal selv gjøre noe lignende så snart jeg ser hvor mye penger som er igjen på konto etter julestria og har satt opp følgende shoppingliste: Handelvogn Skjermkortet i den handlevognen er til en annen PC. Har allerede lagt inn bestilling på dette kortet (Komplett hadde så god pris.....) som skal brukes i gaming maskina: XFX GeForce 8800GT Er ikke sikker på om jeg tror GTX er verdt over dobbel pris av GT-kortet...... PS: Å vente på noe nytt er jo i utgangspunktet ganske tullete i vår verden, da kan man jo vente til Dovre faller. Det kan jo likevel være greit, siden det er så nærme, å vurdere å vente på Q9450 og Q9550 som kommer rett over nyttår. Endret 1. desember 2007 av olemykle Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 jeg har ett 8800GTX og 3Ghz core 2 duo....men alt på fult kan du glemme bra frames over store byer. Spes med AA og AF på høyt. visst du i tillegg bruker noen tilleggspakker så blir det enda verre. FSX krever SYKT mye. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) jeg har ett 8800GTX og 3Ghz core 2 duo....men alt på fult kan du glemme bra frames over store byer. Spesmed AA og AF på høyt. visst du i tillegg bruker noen tilleggspakker så blir det enda verre. FSX krever SYKT mye. Men: Med tilleggspakken SP1 så skal faktisk FPS fyke opp (Har jeg lest og opplevd selv) Det er derfor jeg skal ha den! Pluss fix på scenery et par steder! Legger til at jeg skal kjøpe en annen ram! 800mhz 4gb (1gb x 4) Endret 1. desember 2007 av Applebee Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 ja med SP1 blir ytelsen bedre. de erfaringere jeg skriver om er med SP1...men tilleggspakker mener jeg f.eks nye fly og scenery. Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 ja med SP1 blir ytelsen bedre. de erfaringere jeg skriver om er med SP1...men tilleggspakker mener jeg f.eks nye fly og scenery. Ok.. legger ikke til nye fly! Har FSX nå og er ikke fornøyd med FPS i forhold til grafikken! Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg håper på å få kjøre med disse innstillingene: Scenery: High Effects: Ultra High Traffic: Custom (Lite fly og middels med biler.... lite båter) Detail: High! Husker ikke om det var mere man kunne stille på... Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Quote fra en test her på HW.no: "Testen i Flight Simulator X ble utført ved at vi fløy en på forhånd planlagt flytur. Denne ble fløyet tre ganger og FPS-flyten ble målt med Fraps. Snittet av disse målingene er det som er oppgitt. Flyplassen som ble benyttet var Bradshaw International og flyet et de Havilland Beaver DHX2. Dette er et område av FSX som er relativt lett, så på større internasjonale flyplasser vil man nok få resultater som er vesentlig lavere. Vi tok en rask sjekk på Tokyo Haneda med samme innstillinger som under, og der fikk vi et snitt på 8,5 FPS med Intel Core 2 Extreme QX6700. Hvis dette betyr at alle andre resultater under kan deles på 6,5 ville f.eks Core 2 Duo E6850 hatt rundt 9 FPS på Haneda." De kjører 1600/1200 AA AF alt på fult. Med Gainward GeForce 8800 GTX. Se artikkelen: http://www.hardware.no/tester/prosessor/in...qx9650_/45065/2 Så selv om du har veldig bra oppsett og ingen tilleggsfly vil det gi dårlig frames over store byer med alt på max...Så ikke forvent allverdens! Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Quote fra en test her på HW.no: "Testen i Flight Simulator X ble utført ved at vi fløy en på forhånd planlagt flytur. Denne ble fløyet tre ganger og FPS-flyten ble målt med Fraps. Snittet av disse målingene er det som er oppgitt. Flyplassen som ble benyttet var Bradshaw International og flyet et de Havilland Beaver DHX2. Dette er et område av FSX som er relativt lett, så på større internasjonale flyplasser vil man nok få resultater som er vesentlig lavere. Vi tok en rask sjekk på Tokyo Haneda med samme innstillinger som under, og der fikk vi et snitt på 8,5 FPS med Intel Core 2 Extreme QX6700. Hvis dette betyr at alle andre resultater under kan deles på 6,5 ville f.eks Core 2 Duo E6850 hatt rundt 9 FPS på Haneda." De kjører 1600/1200 AA AF alt på fult. Med Gainward GeForce 8800 GTX. Se artikkelen: http://www.hardware.no/tester/prosessor/in...qx9650_/45065/2 Så selv om du har veldig bra oppsett og ingen tilleggsfly vil det gi dårlig frames over store byer med alt på max...Så ikke forvent allverdens! Har ikke tenkt å fly i store byer...skal bare fly rundt i norge!! Flyplasser jeg bruker oftest: ENNA (narvik), ENEV (Harstad/narvik), ENBO (Bodø) Altså ikke store byer! Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Så på den testen og ble utrolig forvirret! Hardware.no: FSX: 1600x1200+ 8800gtx + Core 2 quad Q6600 = 46,3 fps Ram: Corsair DDR2 PC2-6400 Dominator 2048 MB (2 x 1024 MB) @ 3-3-3-8 Tomsharware: FSX: 1600x1200+ 8800Gtx + Intel Core 2 Extreme X6800 = 22,4 fps Ram: Vitesta DDR2 800 4-4-4-12 533 MHz Ser ut som Tomshardware hadde noe bedre oppsett, men mindre fps! Edit: Glemte ram! Endret 1. desember 2007 av Applebee Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Så på den testen og ble utrolig forvirret! Hardware.no: FSX: 1600x1200+ 8800gtx + Core 2 quad Q6600 = 46,3 fps Ram: Corsair DDR2 PC2-6400 Dominator 2048 MB (2 x 1024 MB) @ 3-3-3-8 Tomsharware: FSX: 1600x1200+ 8800Gtx + Intel Core 2 Extreme X6800 = 22,4 fps Ram: Vitesta DDR2 800 4-4-4-12 533 MHz Ser ut som Tomshardware hadde noe bedre oppsett, men mindre fps! Edit: Glemte ram! Helt avhengig av hvor man fly. Downtown manhattan med høye innstillinger blir uspillbart selv med det beste av hva man får i dagens hardware, og slik kommer situasjonen til å være de neste 1-2 årene. Har man i tillegg Vista (*urk*) så kan man vel forvente omtrent litt mer enn halve ytelsen under XP. Og FSX er ikke optimalisert for særlig mer enn 2 kjerner, så det e bedre å bruke pengene på en rask dobbelkjerne enn en tregere firekjernecpu. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) De ville nok ikke frem til at Quad 2,4Ghz = 9,6Ghz.Dersom programmet kun utnytter 2 kjerner, er det to kjerner som ikke blir brukt i en Quad CPU.Derfor er det bedre at programmet kan gi to prossesorer på, la oss si, 3Ghz to forskjellige oppgaver, enn at disse oppgavene blir gitt til to kjerner på 2,4Ghz. (hvor de siste 2 kjernene på denne prosessoren ikke blir brukt)Dersom programmet (fsx) kunne tatt i bruk alle kjernene, ville utregningene kunne bli fordelt på alle fire kjernene. I praksis hadde det dog ikke blitt helt lik fordeling av arbeidet, ettersom det er mange utregningsprosesser som ikke så lett kan "deles opp".Det er flaut hvor dårlig kodet FSX må være. Hadde FPS spill hatt like dårlig utvikling som vi har sett siden FS95 ville vi idag kunne kjøre? quake 3? xDOver til det viktige:-INTEL Core 2 Duo E6850 3.0GHz-2 stk 8800GT kort fra Nvidia alt det andre fra nvidia vil jeg peridag kalle ett dårlig kjøp, om det skal kjøpes nytt- du skulle beholde kabinett? hvorfor har du lagt til ett? antar at du også har PSU da?-Thermaltake ULTRA120EXTREME fra microplex 500kr + frakt <<-CPU kjøler, husk også 120mm vifte som passer ditt støynivå e.l. eventuellt viftestyring på en kraftigere vifte.- Pass vider på at du får tak i ett hovedkort som støtter SLI, om du skal gå for 2x8800gt Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Kunne vært lurt og nevne hvilken oppløsning du bruker ? Edit: jeg legger også med at det nye 8800gts vil yte bedre en ultra i 1680*1050, MEN at 9800 serien til nividia blir lansert i februar og det er toppmodellen som blir lansert først, litt teit og sitte med et 4,5k gtx kort da når selv gts yter bedre Endret 1. desember 2007 av Fredrik.B Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 De ville nok ikke frem til at Quad 2,4Ghz = 9,6Ghz. Dersom programmet kun utnytter 2 kjerner, er det to kjerner som ikke blir brukt i en Quad CPU. Derfor er det bedre at programmet kan gi to prossesorer på, la oss si, 3Ghz to forskjellige oppgaver, enn at disse oppgavene blir gitt til to kjerner på 2,4Ghz. (hvor de siste 2 kjernene på denne prosessoren ikke blir brukt) Dersom programmet (fsx) kunne tatt i bruk alle kjernene, ville utregningene kunne bli fordelt på alle fire kjernene. I praksis hadde det dog ikke blitt helt lik fordeling av arbeidet, ettersom det er mange utregningsprosesser som ikke så lett kan "deles opp". Det er flaut hvor dårlig kodet FSX må være. Hadde FPS spill hatt like dårlig utvikling som vi har sett siden FS95 ville vi idag kunne kjøre? quake 3? xD Over til det viktige: -INTEL Core 2 Duo E6850 3.0GHz -2 stk 8800GT kort fra Nvidia alt det andre fra nvidia vil jeg peridag kalle ett dårlig kjøp, om det skal kjøpes nytt - du skulle beholde kabinett? hvorfor har du lagt til ett? antar at du også har PSU da? -Thermaltake ULTRA120EXTREME fra microplex 500kr + frakt <<-CPU kjøler, husk også 120mm vifte som passer ditt støynivå e.l. eventuellt viftestyring på en kraftigere vifte. - Pass vider på at du får tak i ett hovedkort som støtter SLI, om du skal gå for 2x8800gt Er ikke helt med her! Kabinettet tenkte jeg på å kjøpe, men glemte å fjerne det fra listen! Psu vil jeg ha ny pga at når man skal ha 8800gtw anbefales det med 600w psu! Vil 2stk 8800gt kort fungere bedre enn et 8800gtx? Ble mange spm nå Kunne vært lurt og nevne hvilken oppløsning du bruker ? Edit: jeg legger også med at det nye 8800gts vil yte bedre en ultra i 1680*1050, MEN at 9800 serien til nividia blir lansert i februar og det er toppmodellen som blir lansert først, litt teit og sitte med et 4,5k gtx kort da når selv gts yter bedre Jeg bruker 1440x900... Har widescreen skjerm Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Vil denne PC`en bli kraftigere i spill? (Fikk ikke lagra handlevogna så måtta ta screenshot) Har sjekket og hovedkortet støtter SLI og PSU har 2 PCI-E kontakter! Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 -INTEL Core 2 Duo E6850 3.0GHz-2 stk 8800GT kort fra Nvidia alt det andre fra nvidia vil jeg peridag kalle ett dårlig kjøp, om det skal kjøpes nytt - du skulle beholde kabinett? hvorfor har du lagt til ett? antar at du også har PSU da? -Thermaltake ULTRA120EXTREME fra microplex 500kr + frakt <<-CPU kjøler, husk også 120mm vifte som passer ditt støynivå e.l. eventuellt viftestyring på en kraftigere vifte. - Pass vider på at du får tak i ett hovedkort som støtter SLI, om du skal gå for 2x8800gt Har ikke lagt til noe kabinett på listen min!! Sjekket listen nå fra komplett og der var det ikke noe kabinett!! Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Du har ikke vært innom diksusjonssiden til Flightsim.no da? Mange nyttige tips å hente der. Mye du kan gjøre i fsx.cfg-filen for å få bedre flyt og bedre grafikk. Men det krever litt innsikt og tålmodighet. Såpass mye at jeg etter hvert har blitt litt lei av hele FlightSim-serien, men tar nå en flytur innimellom Det finnes mye gratis du kan laste ned også, både ekstra fly og scenery. Vet ikke hvor "erfaren" du er med de spillene? Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Du har ikke vært innom diksusjonssiden til Flightsim.no da? Mange nyttige tips å hente der. Mye du kan gjøre i fsx.cfg-filen for å få bedre flyt og bedre grafikk. Men det krever litt innsikt og tålmodighet. Såpass mye at jeg etter hvert har blitt litt lei av hele FlightSim-serien, men tar nå en flytur innimellom Det finnes mye gratis du kan laste ned også, både ekstra fly og scenery. Vet ikke hvor "erfaren" du er med de spillene? Joda, er nok litt "erfaren" Har lagt inn masse fly,scenery og andre tillegspakker til 2004...men jeg ødela masse filer i samme slengen! Men har talmodighet til å finne ut hvordan jeg skal få bedre flyt!! Og i selve spillet er jeg ikke aller verst, syns det er nesten lettere å lande extreme xross-wind enn vanlig landing :S Men det er akkurat derfor, jeg har lært meg mye i spillet og er sånn ok fornøyd med flyvingen! Og da blir man lei i lengden og ønsker bedre grafikk! Før kjørte jeg alt på low! så jeg håper på å kjøre noe "high" og noe "normal" Endret 1. desember 2007 av Applebee Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 FSX Krever ikke så allverden -.- .... du du kommer rimelig langt med et integrert skjermkort f.eks ... Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 FSX Krever ikke så allverden -.- .... du du kommer rimelig langt med et integrert skjermkort f.eks ... Jada, og to 8800 ultra i sli + Core 2 quad extreme lagger i "minesveiper" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå