daddy_cool Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei! Jeg har en Dell Inspiron 6000i bærbar, utsyrt med en 60GB HD. Symptoner: Har i veldig lenge (mer enn et år) hatt problemer med at PC-en skrur seg spontant av eller går til blåskjerm og deretter reboot. I blåskjerm stod det noe som: "windows has shut down to prevent further damage to your computer" Dette har ført til noen ganger at jeg har måttet reinstallere windows, ettersom system32 filen var korrupt etc, og har brydd meg ganske mye. Vel denne siste gangen ser det ut til å være fortapt, for Biosen finner ingen bootable devices eller noe. Spørsmål Derfor tror jeg at HDen er fysisk ødelagt. Dvs noen seksjoner er ødelagte eller værre. Men jeg er altså ikke helt sikker. Er det noen som vet hvordan jeg kan kontrollere dette? Skulle gjerne vært sikker før jeg anskaffet en ny. Det er ikke noe problem å ta ut HDen. Sett at jeg setter inn en ny, kompatibel HD. Blank eller med et OS installert. Vil PC-en være i stand til å installere Windows eller boote fra den uten videre? Eller må jeg gjøre et eller annet? Sett at HDen er ødelagt. Jeg kjøpte PC-en i mai 2005, altså 2 + 1/2 år siden. Har jeg krav gjennom reklamasjonsrett/garanti (jeg tok ingen spesiell garanti fra Dell) på reperasjon/erstatning fra Dell? På forhånd takk, Lenke til kommentar
daddy_cool Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Ser meg nesten noedt til aa *bump* Lenke til kommentar
daddy_cool Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 En venn av meg har Inspiron 640 Noen som vet om jeg for. eks. kan forsoeke med hans HD? Lenke til kommentar
navlasop Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Kort search her eller på google hadde gitt deg raskt svar Ta en telefon til Dell og hør om de har et eget test program. For ikke snakke om muligheten for garanti og reklamasjon. Er 5 år iflg forbruker/kjøptsloven. Evt laster du bare ned og prøver med en av de kjente produsentenes verktøy. (Seagate, Western Digial, Samsung, Hitachi) Ingen step by step guide, sorry, alt for mye stress Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Last ned Ultimate Boot CD, og kjør HDD test. Du har 5 års reklamasjonsrett, så ja, er det feil på disken ringer du Dell og reklamerer. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 du kan forsøke med hans hd ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå