tilstad Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Ja, overskriften forteller det meste. Glemte å sjekke om den vifta jeg hadde blåste eller sugde før jeg tok den av, og nå husker jeg ikke hvem vei den satt...hehe. Skal sette på en meget stillegående papst vifte. Det er til en Athlon xp 2000. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Dette varierer veldig. Kommer mye an på bl.a. vifta, ribba og hvordan resten av viftene i maskina er plassert. Prøv begge deler. Det mest vanlige er å blåse på ribba. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Sett den på til å blåse, og mål tempen etter en skikkelig burn-in, og gjør det samme når den suger. Sammenlign temperaturene, og velg den veien der tempen er lavest. Edit: Blåse -> Suger Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Sett den på til å blåse, og mål tempen etter en skikkelig burn-in, og gjør det samme når den blåser. Sammenlign temperaturene, og velg den veien der tempen er lavest. Jeg tror han vil få lik temperatur da. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Sett den på til å blåse, og mål tempen etter en skikkelig burn-in, og gjør det samme når den blåser. Sammenlign temperaturene, og velg den veien der tempen er lavest. Jeg tror han vil få lik temperatur da. Hele poenget var jo å måle om det er noen forskjell, og hvis det ikke er det, er det likegyldig hvordan den monteres, og hvis det er det, monterer han den selvsagt den veien kjølingen blir best. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Muffe, les posten din en gang til (blåse eller blåse..) :smile: Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg tror han vil få lik temperatur da. Nei, han vil få forskjellige temperaturer og den laveste vil være der viften blåser på ribben. Det er ikke mange ribber som fungerer bedre med suging enn blåsing... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Muffe, les posten din en gang til (blåse eller blåse..) :smile: Oooooops.... en liten feil der ja... :oops: Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Aksialvifter yter best når motstanden(i dette tilfellet kjøleribba) er på sugesida. Derfor får man som regel best temp når den blåser vekk fra ribba. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Å sette teip rundt øverste halvdel av kjøleribba kan noen ganger hjelpe en del. Da kommer lufta skikkelig godt ned i ribba, nær kjernen. (Funker nok ikke på alle vifter, men hjalp et par grader på min gamle swiftech. Alpha-ribba kommer med et slikt deksel.) Lenke til kommentar
Izex Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Min "sux" hehe best sånn ... (Se sign.) Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Alle vifter jeg har sett på (ganske mange) blåser luft ned på kjøleelementet, unntakene er typisk Dell maskiner. De har typisk en vifte som suger luft ut av kabinettet. Fra viften går det en tunnel som ender opp som en hatt over kjøleelementet. Vifteretningen kommer også an på kabinettet og PSU. Jeg monterte nettopp en to-vifters PSU i et kabinett. Da ble den ene PSU viften stående 1cm over CPU viften. PSU viften suger luft, mens CPU viften blåste. Derfor snudde jeg CPU viften. Alt annet ville vært håpløst i dette tilfellet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Min suxx0r mere! 80-120mm trakt + Enermax 137m3/t Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg bruker en Soltec kjøler med Fanadapter, 60-80mm, samt en Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A) - m/regulerbar motstand Denne er satt til å suge luft og dette er absolutt det beste. I tillegg blir det mindre støy, da du kan regulere hastigheten i forhold til den temperaturen du kan akseptere. Dette kan selvsagt diskuteres i det uendelige, men prøv deg fram og bruk det du er fornøyd med, det er du som skal leve med maskinen og støyen. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg har nettopp snudd min vifte, nå suger den i stedet for å blåse. Temperaturen sank noen grader. Har en Swiftech MCX4000, 120mm Titan Alu og funnel. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 jeg har en glacialtech igloo 2320 på en amd xp2000, vil den funke bedre vist jeg setter den til å suge istede for å blåse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå