Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs video over nettverk à la Squeezebox?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å si det på den måten, begge er har sitt bruksområde.

Squeezeboxen er fantastisk til musikk. Den er lett å styre, pen å se på, kjapp å bruke, fantastisk god lyd og fleksibel på alle måter. Men den spiller ikke av video.

Dreamboxen er den beste tv-tunere(for antenne, kabel eller parabol) vil eg mene. Den er kjapp, intuitivt grensesnitt, fleksibel, kraftig og mange muligheter. Men til noe så enkelt som musikk føler eg den blir upraktisk og "tung".

Derfor mener eg begge har sin funksjon og at begge krever sin plass i stereobenken.

Men skal du ha noe som kan alt, kjøp dreambox. Er det mest til musikk, kjøp squeezebox. Men eg anbefaler begge :)

Lenke til kommentar
Men skal du ha noe som kan alt, kjøp dreambox. Er det mest til musikk, kjøp squeezebox. Men eg anbefaler begge :)

Har selv dreambox. den er ikke kraftig nok til å kjøre divx wma wmv og de høykomprimerte formatene. den tar mpeg2 og mp3 uten av man trenger å streame fra PC via VLAN. hvis man skal kjøre andre må man sette opp VLAN så at den streamer video og lyd en litt avansert affere hvis man ikke kan veien rundt i linux.

det krever at man har en pc videoen blir spilt av på, går ikke med en NAS/iTunes/media/filserver,

kan jo eventuelt sette HDD i den men da må man spille video fra Dreamboxen via en pc og tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Eg forstår ikke hva du skriver i den siste settningen/avsnittet der :)

Men ja, det er dessverre en del formater dreamboxen ikke støtter. Da blir det å sette opp VLC på maskinen og streame til dreamboxen(med omkoding av dataene på maskinen). Harddisk i en dreambox er en nødvendighet uansett :)

Men mangelen på bla WMA/WMV støtte har aldri plaget meg. Dette tror eg nok har en direkte forbindelse med at eg foretrekker åpne formater med minst mulig DRM og koblinger mot OS-produsenter. Mao er det meste eg har av video/musikk i mp3, mpg(1/2/4), avi og flac. Dreamboxen støtter ikke mpg4 enda, men neste generasjon vil gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...