Gå til innhold

Spørsmål angående styrketrening, skal begynne igjen.


magneman

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror du det er jernmangel? Kan være en rekke ting, jeg selv hadde problemer med slitenhet/søvnighet lenge og det viste seg at jeg hadde candida, gikk på noen piller en stund så var jeg oppe å gå igjen. Jeg tror det er en større sjanse for at du har vitaminmangel, men uansett så vil trening gi overskudd både mentalt og fysisk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvordan skal jeg forklare det til legen? Det kan jo være tusenvis av årsaker til at jeg blir kvalm.

 

Si til legen at du blir kvalm da, vel så tester han blodtrykk og tar en blodprøve så får du krysse fingrene om at du får vite hva det er, kan godt være pga. kostholdet (uten å være ekspert har jeg selv litt troa på at kostholdet kan stå for langt fler plager enn folk tror :p)

Lenke til kommentar

Hender jeg blir kvalm også under trening, men tror det kommer av dårlig pusteteknikk når jeg presser meg og at jeg derfor får lite oksygen. Da merker jeg at jeg blir svimmel et par sekunder når jeg er ferdig og blir kvalm etter det. Det er cirka samme grunnen som at jernmangel kan føre til svimmelhet. Har man jernmangel så får blodet en dårligere evne til å oppta oksygen. Men så skal det sies at jernmangel ikke er "normalt" i den forstand

Lenke til kommentar
Hender jeg blir kvalm også under trening, men tror det kommer av dårlig pusteteknikk når jeg presser meg og at jeg derfor får lite oksygen. Da merker jeg at jeg blir svimmel et par sekunder når jeg er ferdig og blir kvalm etter det. Det er cirka samme grunnen som at jernmangel kan føre til svimmelhet. Har man jernmangel så får blodet en dårligere evne til å oppta oksygen. Men så skal det sies at jernmangel ikke er "normalt" i den forstand

 

Læreren min sa at folk som trente hardt kan bli kvalm fordi kroppen produserer så mye melkesyre, at det blir for mye og må komme ut, det vil si, spy det ut.

Men nå trener ikke jeg akkurat så hardt, og jeg kan bli kvalm uansett.

Så kan jo hende at det er jernmangel jeg har, siden det blir tatt opp mindre oksygen.

Huff, ond verden vi lever i. :p

Lenke til kommentar
Læreren min sa at folk som trente hardt kan bli kvalm fordi kroppen produserer så mye melkesyre, at det blir for mye og må komme ut, det vil si, spy det ut.

 

Tror ikke det er tilfellet, melke syret ble påstått å bli dannet inne i cellene, og jeg tviler på at disse finner vei til magesekken hvis det blir for mye av det :p Men uansett så er ikke denne stivnede/smertefulle følelsen under og etter trening forårsaket av melkesyre, leste at forskere nå hadde funnet ut at det var pga. kalium (eller var det kanskje kalsium?) tap i cellene. Irriterende å sitte på skolebenken å få vranglære servert når læreren sier dette med melkesyre, håper den nye skolereformen har gjort noen oppdateringer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk et brev fra legen i dag, var innom dem for 2-3 uker siden. (Besteforeldrene tar seg av huset, vanner planter og saann, sier fra om vi faar brev, ettersom jeg er i Gran Canaria as we speak. :D)

Jeg har tydeligvis jernmangel ja...

Og et annet stoff jeg har for lite av, kommer ikke paa hva det het saann i farten.

Ett eller annet med syre. Skal si i fra naar jeg husker det.

(PS: PCene i Gran Canaria er sugne aass. :whistle: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...