Gå til innhold

ICE trådløst USB-nett, bare svada?

Anbefalte innlegg

Er det andre her enn bare meg som ikke er fornøyd med ICA AS sin mobile nettløsning?

Etter å ha flyttet inn i ny leilighet, og etter en kjapp samtale med Bredbåndsguiden, fant vi ut at jeg hadde svært begrenset tilgang til internett på grunn av noen koblinger i leiligheten. Det fantes èn løsning, og det var å anskaffe seg ICE sin løsning på trådløst internett. Siden jeg i følge ICE skulle ha meget bra dekning der jeg bor, tenkte jeg såklart at dette ikke kom til å bli noe problem.

Løsningen i seg selv er ganske enkel. Du bare kobler til et lite USB-modem i en ledig USB, installerer det, og vips er du på nett. Det er imidlertid da alle problemene begynner. For det første får du ikke den hastigheten du betaler for. Dersom du sender mail til kundeservice ber de deg som regel å flytte modemet rundt i leiligheten, noe som ikke hjelper. Andre ganger får du så dårlig signal at du ikke greier å koble deg på.

Har dere opplevd de samme problemene som jeg har, eller er jeg bare svært uheldig med denne nettløsningen? Prisen på dette er forresten 399,- per måned (pluss en del startsavgifter) dersom man binder seg i ett år. Da burde man da kunne forvente noe bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt normalt at dårlig signal ofte gir dårlig fart, men at det skulle funke så dårlig hadde jeg ikke trodd. Det fulgte ikke med antenne til USB-mobemet, og har heller ikke fått tilbud om det. Dersom dette har god effekt, er det noe som må kjøpes i tillegg?

Lenke til kommentar

ICE er ikke i nærheten av hastigheten de lover. Har hatt litt over 2 mbit med det nye modemet ( D-50 ) på en GOD dag, bruker en ute-antenne som ble kjøpt på ICE sin webside for 399,-. Men ja, du vil nok få mye bedre signal / hastighet med en annen antenne.

Syphoon :)

Lenke til kommentar

Tviler på at ICE selger antenner til 399.- for å tjene penger på hardware.

På UHF er det vanskelig å forutsi om det er god dekning over et stort område fordi lokale topografiske forhold spiller en stor rolle.

Her hvor jeg bor er det meget vanskelig å få inn det nye digitale bakkenettet for TV, mens naboene 50M unna har fri sikt og max signal. Sånn er det bare...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...