hfthomas Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 hei! Jeg har en 90hk 1.9 tdi, og lurer på om dysene på de større motorene er større enn i min? vet at det går an å få kjøpt "trimdyser", men er det ikke bedre å kjøpe originale fra en større motor? og er det omtrent det samme med dieselpumpa? har den større kapasitet på de større 1.9 tdi? men, det hjelper vel ikke å bytte til større dieselpumpe når jeg ikke har store nok dyser? og til slutt, hvor får jeg kjøpt dyser? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hjelper det noe å sprøyte inn mer diesel da? Isåfall må du vel skru opp turbotrykket...? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Vet ikke om dysene er større på de større utgavene, muligens. Du må uansett få inn mer luft på en eller annen måte, ellers vil eksostemperaturen og sotutviklingen bli høy. Det fører til mer slitasje på turbo og motor. Dieselmotorer krever dobbelt så mye luft pr. mengde drivstoff i forhold til en bensinbil og liker gjerne mer. Det er akkurat det som gjør dieseltuning på høyt nivå vanskelig. Om en skal sprøyte inn såpass mye mer diesel at det ikke holder med å bruke de orginale dysene, må den skru opp trykket ganske mye. Det beste er kanskje å høre med et tuningfirma som har erfaring med dieseltuning og høre hvor langt det er mulig å gå, event. høre med produsenten om dysene er større på de andre motorene. Hvilken bil og årsmodell er det? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 ja, det skal hjelpe Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Se på http://www.kermatdi.com De selger dyser til deg! Har hørt at du fort får 15-20 hk ekstra bare ved å bytte dyser, så er en del å hente Endret 1. desember 2007 av kremt Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Har vært å sett der. men det er ikke "originale" sånn som jeg mener. jeg lurer på om det rett og slett bare går å bytte dysene til en større motor og få mer effekt:P Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Burde man justere på vag-com etter man har byttet dyser, eller er det mye dieseltilførsel fra før? ingen som vet om det er større dyser på større motorer? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har du et VW-verksted der du bor? Hvis du spør en mekaniker der så er det gode odds for at de kan fortelle deg det, hvertfall om de har jobba der en stund. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 de sa at det var mange forskjellige dyser Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 de sa at det var mange forskjellige dyser ja da sier du at du er ute etter mer effekt og spør om de kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei, har du bestilt og byttet? Evt kan vi bestille sammen, jeg har tenkt å gjør det også.... de sa at det var mange forskjellige dyser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå