Per-Inge-2613 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei! Jeg har nå hatt en QX6700 prosessor i ca 6 måneder, men nå har jeg bestemt meg for å bytte den ut med E6850, da jeg føler jeg bommet litt med firekjerner... PC-en brukes nesten utelukkende til FSX, som visstnok kjører bedre på to-kjerner enn på 4 kjerner... Men en ting jeg lurer litt på, er hvorfor QX'en bråker som den gjør? Hovedkortet mitt nå er Asus P5N-E Sli, prosessorviften går konstant på full styrke, og bråker noe kollosalt... Kan jeg risikere å få like mye bråk med E6850'en? Er det hovedkortet som bestemmer om prosessorviften går konstant eller regulerer seg etterhvert? Isåfall, jeg har tenkt å kjøpe enten P5K premium eller MSI P35 Platinum, vil de kunne styre prosessorviften...? Lenke til kommentar
kalg Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 du kan jo prøve å installere Speedfan. Alle Asus kortene jeg har vert borti har støttet dette. Gjør dette før du eventuelt kjøper nytt HK. Da kan du måle temp. stille viftehastigheter, anngi min/max viftehastighet, hvilke tempreturer du ønsker (hastigheten regulerer seg deretter). Det er genialt spør du meg. Har forresten det på min server, og stuepc. Lenke til kommentar
DoubleT091 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Asus har en integrert viftestyringskontroll, som de kaller Q-fan, på en del hovedkort. Hvis du har det, så ligger det i BIOSen. I P5B ligger Q-fan på hardware monitor i BIOSen så vidt jeg husker. Det er to forskjellige Q-fan kontroller. En går på prosessorvifte og en på kabinettvifter. Hvis du finner den som går på prosessorvifta, så kan du sette viftestyringa til "silent", "optimal" eller heavy-et eller annet. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) [...]PC-en brukes nesten utelukkende til FSX, som visstnok kjører bedre på to-kjerner enn på 4 kjerner... [...] Det der stemmer nok ikke. Med SP1 installert er det i høyeste grad en fordel med firekjerne. Merka selv forskjell i hvor mye de forskjellige kjernene på min Q6600 ble brukt i FSX før og etter installasjon av SP1. Kilde her Endret 1. desember 2007 av G.G. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå