Gå til innhold

Lut lei av viftestøy, hvordan dempe den?

tibbs

Anbefalte innlegg

Har ei bærbarmaskin med Pentium M prosessor. 2Ghz. Står noe om at det er Centrino også.

Jeg er så jævlig lei vifta som bråker sånn. Har åpnet og gjort rent, og det hjalp en del, men fremdeles er det som å høre en korntørke.

Har en annen bærbar også, med AMD-prosessor. Til den lasta jeg ned et lite program som heter CPUMSR, hvor jeg kunne klokke ned prosessoren litt og sette ned spenningen.

Den maskina ble nesten lydløs etter det.

Men finnes det tilsvarende muligheter med et eller annet program til den med Pentium M prosessor?

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ei bærbarmaskin med Pentium M prosessor. 2Ghz. Står noe om at det er Centrino også.

Jeg er så jævlig lei vifta som bråker sånn. Har åpnet og gjort rent, og det hjalp en del, men fremdeles er det som å høre en korntørke.

Har en annen bærbar også, med AMD-prosessor. Til den lasta jeg ned et lite program som heter CPUMSR, hvor jeg kunne klokke ned prosessoren litt og sette ned spenningen.

Den maskina ble nesten lydløs etter det.

Men finnes det tilsvarende muligheter med et eller annet program til den med Pentium M prosessor?

.

er mulig det fins en bios oppdatering som vil hjelpe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en bærbar med Celeron-prosessor, og der hjelper det lite med Notebook Hardware Control når man ikke kan undervolte Celeron med den.

Noen som vet om løsninger for Celeron? CPUMSR går heller ikke.

Endret av olais
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...