tibbs Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Har ei bærbarmaskin med Pentium M prosessor. 2Ghz. Står noe om at det er Centrino også. Jeg er så jævlig lei vifta som bråker sånn. Har åpnet og gjort rent, og det hjalp en del, men fremdeles er det som å høre en korntørke. Har en annen bærbar også, med AMD-prosessor. Til den lasta jeg ned et lite program som heter CPUMSR, hvor jeg kunne klokke ned prosessoren litt og sette ned spenningen. Den maskina ble nesten lydløs etter det. Men finnes det tilsvarende muligheter med et eller annet program til den med Pentium M prosessor? . Lenke til kommentar
HPh Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 prøv notebook hardware control. med det kan du sette ned spenninga på prosessoren og muligens styre viftene. Anbelfales. Jeg bruker det selv Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Takk for tipset. Den går merkbart stillere nå, men hastigheten på cpu ble satt ned fra 2Ghz til 600Mhz. Det var vel mye. Får vel prøve meg fram med manuell justering. Endret 1. desember 2007 av tibbs Lenke til kommentar
joker Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Har ei bærbarmaskin med Pentium M prosessor. 2Ghz. Står noe om at det er Centrino også. Jeg er så jævlig lei vifta som bråker sånn. Har åpnet og gjort rent, og det hjalp en del, men fremdeles er det som å høre en korntørke. Har en annen bærbar også, med AMD-prosessor. Til den lasta jeg ned et lite program som heter CPUMSR, hvor jeg kunne klokke ned prosessoren litt og sette ned spenningen. Den maskina ble nesten lydløs etter det. Men finnes det tilsvarende muligheter med et eller annet program til den med Pentium M prosessor? . er mulig det fins en bios oppdatering som vil hjelpe Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 du kan eventuelt sjekke ut denne tråden også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=628377 Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 du kan eventuelt sjekke ut denne tråden også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=628377 Takk, her var det mye snacks Lenke til kommentar
olais Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Har en bærbar med Celeron-prosessor, og der hjelper det lite med Notebook Hardware Control når man ikke kan undervolte Celeron med den. Noen som vet om løsninger for Celeron? CPUMSR går heller ikke. Endret 13. desember 2007 av olais Lenke til kommentar
olais Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Ingen som vet? Har søkt og søkt, men finner ikke noe program for Celeron-prosessor. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Ingen som vet? Har søkt og søkt, men finner ikke noe program for Celeron-prosessor. sansynligvis støtter ikke hovedkortet i lappisen din manuell styring av volt, dermed funker ingen av de "gjør det selv" programma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå