Gå til innhold

Videoredigeringsprogram i julegave...


Eplekaka88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et delikat spørsmål. Her vil du få svar etter hva den enkelte bruker.

Jeg bruker Adobe Premiere Elements og er kjempefornøyd. Har også Pinnacle og det programmet er jeg ike så fornøyd med (men greit nok).

 

Det som hadde vært interessant er om det er noen som bruker både Vegas og Adobe kunne svart på dette?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Du får Studio 11 fra Pinnacle i alle Expert, Euronics og Elkjøp. Samt Datakjeden.

Kjøp minimum version Plus da du vil få støtte for HD.

 

Og de som sier de ikke er fornøyd med Pinnacle Studio, har tydligvis ikke prøvd version 11 :)

 

 

For å forenkle de spørsmålet..

 

Selger de videoredigeringsprogram i butikker? finner ingen... :blush:

Lenke til kommentar
Og de som sier de ikke er fornøyd med Pinnacle Studio, har tydligvis ikke prøvd version 11 :)

 

Tror deg hvis du sier at du er fornøyd med Pinnacle 11. Men jeg startet med Pinnacle 8, og deretter versjon 9, gikk deretter over til Adobe Premiere Elements 3, så var det mange som sa at Pinnacle 11 var blitt bra. Jeg kjøpte derfor versjon 11, men jeg bruker Adobe fortsatt. Liker det mye bedre og vurderer å opppgradere til versjon 4, men har fått anbefalt å vente til versjon 5 ut i 2008 en gang.

 

På bakgrunn av dette, så hadde det vært greit å høre hvilke programmer du har brukt over tid, siden du sverger til Pinnacle 11? Hvorfor er Pinnacle bedre en andre redigeringsprogrammer?

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg har brukt Vegas, Elements og Studio 11. Jeg liker Studio 11 fordi det har nå endelig blitt stabilt, enkelt i bruk, full HDV og AVCHD støtte, som du ikke finner i Elements 3 el 4.

Eneste grunnen til å bruke noe annet er vis du trenger mer en 2 videospor, men det skal etter hva jeg har hørt bli lagt til i Studio 12, dvs flere videospor.

Jeg skjønner at mange er negative til Studio programmene. Studio 8 og 9 fungerte helt greit, men Studio 10 var et søpple produkt hvis du spør meg. Derfor hoppet jeg over denne å gikk rett til 11 Ultimate. Og har aldri vært mer fornøyd, ytelsen er bra på min E6300 med 2gb minne. Og jeg redigerer endel AVCHD og HDV klipp.

Grunnen til at jeg også bruker Studio er jo fordi det er det jeg kan, og selv om jeg ikke kunne bruke det, så er det jo så utrolig enkelt å sette seg inn i det, og bruke det. Er vel en ting de alltid får et stort pluss i boka for, enda hvilke test de er med i.

 

 

 

Og de som sier de ikke er fornøyd med Pinnacle Studio, har tydligvis ikke prøvd version 11 :)

 

Tror deg hvis du sier at du er fornøyd med Pinnacle 11. Men jeg startet med Pinnacle 8, og deretter versjon 9, gikk deretter over til Adobe Premiere Elements 3, så var det mange som sa at Pinnacle 11 var blitt bra. Jeg kjøpte derfor versjon 11, men jeg bruker Adobe fortsatt. Liker det mye bedre og vurderer å opppgradere til versjon 4, men har fått anbefalt å vente til versjon 5 ut i 2008 en gang.

 

På bakgrunn av dette, så hadde det vært greit å høre hvilke programmer du har brukt over tid, siden du sverger til Pinnacle 11? Hvorfor er Pinnacle bedre en andre redigeringsprogrammer?

Lenke til kommentar

Selges i butikk og på nettet. Du har ps.no, komplett.no, mpx.no, netshop.no osv.

Alle disse har Studio 11 inne. Ville anbefalt Ultimate, koster jo bare et par hundre lapper mer, så får du støtte for 5.1 lyd, greenscreen følger med i esken, og masse fete effekter som prodad tools, se her http://www.prodad.de/gb/index.html

 

 

 

Takker:P

 

 

På nettet?

 

Denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337259

Lenke til kommentar

Det er som nevnt tidligere. Bruk av videoredigeringsprogrammer er litt smak og behag, man finner det som passer. Jeg er også delvis enig i at Pinnacle 11 er et godt program, men jeg liker bedre å arbeide i Adobe PE 3 og synes det er et bedre program. Det er tilpasset meg og min bruk.

 

Det jeg ikke liker er alle som kommenterer at det er programmet de bruker som er best og som regel har de ikke prøvd andre programmer.

 

PS: når det gjelder Adobe PE 4 så tror jeg det også har støtte for HD-video og brenning til Blu-ray DVD.

 

Heisann.

 

Jeg har brukt Vegas, Elements og Studio 11. Jeg liker Studio 11 fordi det har nå endelig blitt stabilt, enkelt i bruk, full HDV og AVCHD støtte, som du ikke finner i Elements 3 el 4.

Eneste grunnen til å bruke noe annet er vis du trenger mer en 2 videospor, men det skal etter hva jeg har hørt bli lagt til i Studio 12, dvs flere videospor.

Jeg skjønner at mange er negative til Studio programmene. Studio 8 og 9 fungerte helt greit, men Studio 10 var et søpple produkt hvis du spør meg. Derfor hoppet jeg over denne å gikk rett til 11 Ultimate. Og har aldri vært mer fornøyd, ytelsen er bra på min E6300 med 2gb minne. Og jeg redigerer endel AVCHD og HDV klipp.

Grunnen til at jeg også bruker Studio er jo fordi det er det jeg kan, og selv om jeg ikke kunne bruke det, så er det jo så utrolig enkelt å sette seg inn i det, og bruke det. Er vel en ting de alltid får et stort pluss i boka for, enda hvilke test de er med i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...