Gå til innhold

Mini-ITX med AM2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser bra ut for hjemmeservere og kontormaskiner, men det er dumt at den mangler både DVI/HDMI og PCIe. Gjør den ubrukelig for HTPC-bruk. Skulle heller hatt en mini-PCI på undersiden av kortet og en PCIe i stedet for PCI så man kunne fått inn feks en GeForce 8600 eller en Radeon X2600.

Den er vel strengt talt ikke ubrukelig til HTPC, man vil bare slite med 1080p. En X2 4200+ vil fint klare å produsere 720p slik jeg har skjønt det. Vet iallefall at jeg fint kan kjøre 720p på en A64 3800+ med et X1950PRO-kort.

Lenke til kommentar

Spennende indeed, selv om jeg ikke ser for meg at jeg bytter ut mitt nåværende mini-itx kort til fordel for dette. Men kanskje en gang i tiden, når behovet er det. SPesielt greit å kunne velge kjøleløsning for cpu selv også, noe som hittil ikke har vært mulig på slike kort med via cpu'er.

Lenke til kommentar
Ser bra ut for hjemmeservere og kontormaskiner, men det er dumt at den mangler både DVI/HDMI og PCIe. Gjør den ubrukelig for HTPC-bruk. Skulle heller hatt en mini-PCI på undersiden av kortet og en PCIe i stedet for PCI så man kunne fått inn feks en GeForce 8600 eller en Radeon X2600.

Den er vel strengt talt ikke ubrukelig til HTPC, man vil bare slite med 1080p. En X2 4200+ vil fint klare å produsere 720p slik jeg har skjønt det. Vet i alle fall at jeg fint kan kjøre 720p på en A64 3800+ med et X1950PRO-kort.

Joda, men jeg ville i alle fall ikke hatt HTPC uten HDCP eller digitale utganger.

Dette ser selvfølgelig bra ut; det er flott at mini-ITX blir mer utbredt. Men det er ikke noe nytt med denne typen kort:

Hva med feks disse korta?

Eller disse?

Endret av G.G.
Lenke til kommentar
Den er vel strengt talt ikke ubrukelig til HTPC, man vil bare slite med 1080p.
Jeg har oppfattet at selv 1080P går helt fint:

The 1080P version of the Discoverers video chews up a bit more system resources between 15-20%. That's still peanuts compared to what a non-accelerated high definition video would use, and you have a ton of resources free for whatever else you're doing.
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?art...2111&page=5

Her er ytelsen til *forrige* generasjon nVidia IGP, testet på en X2 5200+:

video-wmv-1080.gif

video-h264-1080.gif

Lenke til kommentar
det som er et problem med kortet "Quintero" viste frem, er jo om man bruker alle koblingene, det må jo vere klin umulig å koble det om du ikke bruker pinsett :p

Koblingene bak er ikke tettere plassert enn de er på mange vanlige ATX hovedkort eller bærbare PCer. Kobler man i riktig rekkefølge (de med skrufeste først) så skal det være enkelt å koble.

Lenke til kommentar
det som er et problem med kortet "Quintero" viste frem, er jo om man bruker alle koblingene, det må jo vere klin umulig å koble det om du ikke bruker pinsett :p

Koblingene bak er ikke tettere plassert enn de er på mange vanlige ATX hovedkort eller bærbare PC-er. Kobler man i riktig rekkefølge (de med skrufeste først) så skal det være enkelt å koble.

Han tenkte kanskje på koblingene på selve kortet. :)

Vga er jo bare flott, nekter å bruke noko som bare er forbrukerfiendlig! Ikkje minst er kablane billige og bra og kan også fint brukes over 20 meter rekkevidde. HDCP skaper bare problemer, XBMC for Linux støtter det heller ikkje.

Hei, vi lever i den digitale tidsalder. Analog VGA er ut. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...