Gå til innhold

Xbox360 får divx / xvid støtte - fall update

Dr.Gonzo

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle gjøre klart for divx og alt det der med å share ting på PC-en gjennom Windows media player 11. Men når jeg går på library og velger share my media, trykker OK, så går den bare i tenke modus og så er jeg tilbake der jeg skal trykke ok. Noen som vet hva som kan gjøres? Vil ha dette til å funke!

Da er det shara. Vanskeligere er det ikke.

Men du må velge library->add to media, for faktisk å få filer der....

knotete opplegg.

støtter ikke foldere heller så vidt jeg skjønner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her som streamer xvid uten problemer?

Prøvde min første serie som fungerte i 8 minutter, så begynte den hoppe

Fungerer helt fint brent på dvd, bruker kabel til 360 og aldri hatt noe problem med streaming før med transcode 360

Har streamet uten problemer jah. Synes selvfølgelig det er mer knotete å streame via xboxen enn det er å spille det rett fra PC til TV, men... :)

Systemet for musikk burde selvfølgelig støttet mappevisning, i stedet for å gruppere musikken etter ID3 eller hva den gjør.

Lenke til kommentar
Er det noen her som streamer xvid uten problemer?

Prøvde min første serie som fungerte i 8 minutter, så begynte den hoppe

Fungerer helt fint brent på dvd, bruker kabel til 360 og aldri hatt noe problem med streaming før med transcode 360

I går så jeg på 2 filmer, og nå sitter dama ser Gossip Girl. Streames trådløst fra PC til 360!

Ikke sett det minste 'hakk'.

Ser også ut til at det 'frysinga' jeg opplevde med COD4 & rundt i menyene i går også er borte.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle gjøre klart for divx og alt det der med å share ting på PC-en gjennom Windows media player 11. Men når jeg går på library og velger share my media, trykker OK, så går den bare i tenke modus og så er jeg tilbake der jeg skal trykke ok. Noen som vet hva som kan gjøres? Vil ha dette til å funke!

Da er det shara. Vanskeligere er det ikke.

Men du må velge library->add to media, for faktisk å få filer der....

knotete opplegg.

støtter ikke foldere heller så vidt jeg skjønner.

Et program det da går jeg ut ifra , eller?

Lenke til kommentar

Hejhej. Hadde akkurat det samme problemet. Har noe med at du ikke har enable noen programmer under services. Skal leite etter linken, men den var litt stress...

Prøv i alle fall å sjekke om "windows media player network sharing service" ikke er disablet.

(Start, control panel, admin. tools, services)

EDIT: Nevnte prosess trenger i tillegg at "Universal Plug and Play Device Host",

"HTTP SSL", og "SSDP Discovery" er enablet.

Endret av DRK
Lenke til kommentar
Hejhej. Hadde akkurat det samme problemet. Har noe med at du ikke har enable noen programmer under services. Skal leite etter linken, men den var litt stress...

Prøv i alle fall å sjekke om "windows media player network sharing service" ikke er disablet.

(Start, control panel, admin. tools, services)

EDIT: Nevnte prosess trenger i tillegg at "Universal Plug and Play Device Host",

"HTTP SSL", og "SSDP Discovery" er enablet.

Se der ja, den første var deaktivert, mens de 2 andre var startet :) takker meget for hjelpen! Får ikke testet

enda da jeg leverte inn TV igår på 30 dagers hos elkjøp så.. :p Satser på det virker når nytt tv er i hus ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Hmm...

Jeg har nå sharet med wmp11 og alt det, men alt jeg kan finne av filmer er to eksempelfilmer i vista (sommerfuggel og noen måker)

Noen tips?

Fins det noen howto step by step etellerannet noe sted?

.x

Har du lagt til de mappene som innholder video-filene dine i "add to library"?

Xbox'en kan ike finne dem av seg selv heller...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Skulle muligens virke det også, men er lettere å bare ha forhåndsvalgt mappene man bruker å ha videofilene i. Hvertfall hos meg som flytter og kopierer filer i hytt og pine mellom forskjellige PC-er. Da får man automatisk tilgang på alle videofilene i valgte mapper på X360'en, selv etter man har lagt til nye filer i disse mappene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Og linken til xbox.com/pcsetup for windows-based pc eksisterer jo ikke.. noen så vet hvor jeg finner den setup greia? Zune software fungerer heller ikke. fudged install. prøvd flere ganger.

Var et himla styr å få til dette her! :p

JA TIL DET! :realmad:

Voldsomt og. sliter med å få xbox til å kjøre divx bruke MP11.

Prøvd desse transcode greien Tveristy osv.

Starter fila nå kommer opp "can`t display this content, og unsupported audio or video codec.. har lasta ned fall update..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...