Erelend Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hei. Jeg har kjøpt meg et par fostex PM I mk.2 til hjemmestudioet og har kjørt et par såkalte "basstester" for å teste litt Og det virker som om den klarer det, men når det blir for lave frekvenser på full guffe kommer det et par ulyder fra monitorene (ikke permanent ulyd) Er dette skadelig for monitorene? Og hvordan merker jeg når det begynner å bli skadelig høyt for monitorene? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Når det kommer ulyder er du farlig nær skade på høyttaleren. For mye av deete, så kan høyttaleren til slutt gå i stykker, så dette er ikke noe jeg vil anbefale deg å gjøre for mye. Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 haha okay... ikke noe mer av det da :S Men det er som om høytaleren hyperventilerer. Kommer ikke skurring av noe slag tror ikke det har noe å si, men nå vet jeg i hvertfall hva jeg ikke skal gjøre... Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Mener du at mebranen slår langt og ukontrollert? Da er det vel enten høyttalerne som ikke er lagd for så lave frekvenser, eller så sliter forsterkeren med de. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Nå skal det nevnes at høyttalere ser ut som at de "hyperventilerer" når du spiller veldig lave frekvenser, det gjør mine også. Men kommer det ulyder vil jeg påstå at det ikke er bra for høyttaleren. Lenke til kommentar
andper Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 De spiller bare frekvensen 50-20 kHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå