Gå til innhold

Vil vi at spillkonsoler skal være trojanske hester ?

Hurragutten

Anbefalte innlegg

Eneste problemet jeg ser er at prisene begynner å stige opp mot prisene for en ny datamaskin.. De forige konsollene på markedet (Playstation 2, Xbox, Gamecube) gikk vel for 1500kr når dem var flunkende nye, mens 360 kosta nærmere 4000kr og Playstation 3 6000kr når dem var helt nye.. Da kan jeg tenke meg at prisene på de neste konsollene blir opp mot 10000kr hvis dem skal fortsette å proppe dem med nye ekstrafunksjoner..

Er godt fornøyd med min 360 og jeg ser film på den i ny og ne..

Feil

Jeg har ikke artikkelen for hånden, men det viste seg at PS2 var dyrere enn PS3 ved launch. Jeg tror PS2 kostet noen øl flere enn PS3. Altså, du får en NY PS2 for ~ 1200,- nå, så at den har gått ned 300,- på alle de årene den har vært ute, tviler jeg sterkt på (eller, jeg vet det ikke er tilfelle)

Spør du meg er det helt genialt at PS3 også fungerer som et mediacenter, jeg skulle bare ønske det var bedre! BD-delen er helt konge, og det sparte meg for mange tusen kroner. Slapp å kjøpe en dedikert spiller til det. Men hadde vært stilig om X360 også kom bundlet med HD DVD.

ja, alle andre ting har blitt dyrere. Vi tjener jo tross alt mer enn det vi gjorde i år 2000. Husker at jeg kjøpte NES for oppimot 2000 og. Det var dyrt det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bommet vist alvorlig angående pris på PS2 i forhold til PS3 og 1500kr var når jeg tenker meg om også en stygg bom.

Men dette er jeg 99% sikker på: Jeg kjøpte en pakke med Xbox+3 spill og ekstra håndkontrol til 2500kr til Jul året den kom ut. Xbox 360 med et spill betalte jeg 3500kr-4000kr for rett etter jul året den kom ut. Så der har hvertfall prisen steget.

Uansett; det jeg skulle fram til var at jeg ikke vil at prisene skal fly i været fordi at det nå følger med Dvd-spiller, Musikk-spiller, GPS, Cd og Dvd-brenner, Photoshop, Msn, 10 gratis sms å sende om dagen osv. osv. når det jeg egentlig vil ha er en spillkonsoll til å spille spill på..

Lenke til kommentar
Jeg bommet vist alvorlig angående pris på PS2 i forhold til PS3 og 1500kr var når jeg tenker meg om også en stygg bom.

Men dette er jeg 99% sikker på: Jeg kjøpte en pakke med Xbox+3 spill og ekstra håndkontrol til 2500kr til Jul året den kom ut. Xbox 360 med et spill betalte jeg 3500kr-4000kr for rett etter jul året den kom ut. Så der har hvertfall prisen steget.

Uansett; det jeg skulle fram til var at jeg ikke vil at prisene skal fly i været fordi at det nå følger med Dvd-spiller, Musikk-spiller, GPS, Cd og Dvd-brenner, Photoshop, Msn, 10 gratis sms å sende om dagen osv. osv. når det jeg egentlig vil ha er en spillkonsoll til å spille spill på..

Nå har da konsoll prisene blitt til på denne måten de siste 2 generasjonene, når det gjelder Sony og MS.

HW+produksjonskost+distribusjons kost -150$= konsollpris til forbruker.

Alle disse tingene som musikk, dvd, blu-ray, hd dvd osv osv er bare sw, så lenge at hw'en allerede er der. Selvfølgelig koster det å lage disse funksjonene, men dette henter de ikke inn på konsoll salg, men på spillsalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...