Gå til innhold

Problemer med trådløst nettverk + remote dekstop

Zevz

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg prøver å sett opp hjemmenettverk her.

Det jeg har:

Trådløs router

Stasjonær pc som skal være hoved-pc og bli kjørt remote desktop på

Bærbar pc som jeg skal ligge i sofaen og styre den stasjonære med :-)

Problem #1: Kan jeg shadowe i windows xp ved bruk av remote desktop eller må jeg kjøre windows server 2003?

Jeg bor i en bygård som har felles internett. Jeg kobler meg på internettet via en trådløs tilkobling. Denne trådløse tilkoblingen er ekstremt treig og når jeg skal shadowe i feks tight vnc går det ekstremt treigt. Derfor vil jeg lage mitt eget lokale nettverk som jeg bruker mellom maskinene. Har en trådløs router jeg skal bruke til dette. Den er koblet til via kabel til den stasjonære PC-en. Den bærbare skal koble til dette nettverket trådløst.

Da oppstår det problemer siden det lokale nettverket og internett er trådløst.

Problem #2: Kan man koble til to trådløse nettverk samtidig ved hjelp av en bærbar pc med kun ett nettverkskort?

Jeg har funnet en mulig løsning. Hvis jeg klarer å få min trådløse router til å koble til internett-nettverket vil jeg være på internett og på mitt lokale nettverk samtidig. Men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg skal kunne konfigurere den trådløse routeren til å koble til internettverket trådløst. Routeren til internett-nettverket er 20 m unna ca så kabel er uaktuelt.

Problem #3: Er det mulig å konfigurere min trådløse router til å koble til ett annet nettverk trådløst?

På forhånd: Tusen takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...