Gå til innhold

NVIDIA GeForce 8800 GT VS ATI Radeon HD 3870


Centuss

Anbefalte innlegg

Som samen sa: Sattan for en idiot :roll:

 

Jeg skjønner jo at du er veldig ivrig etter å forsvare pengene du har tapt på quad 3870/phenom systemet ditt, men du kan i det minste koste på deg noen saklige argumenter.

 

Jeg har penger nok til å bruke de på hva jeg vil.når jeg vil..har du? :green:

Men moderatorer kan ikke du kjøpe, tror jeg...

Noen poster slettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Handler vel mer om at 8800GT voldtar 3870 på alle punkter. Helt greit for meg om folk vil kjøpe 3870, da blir det lettere å få tak i 8800GT for alle andre. For å ikke snakke om hvordan ATI kort begynner å yte som et to generasjoner gammelt kort med en gang grafikken er open GL basert. Eller hvordan ATI kort glitcher på fenomenalt mange spill, hvor utviklerene faktisk har fulgt direct X spesifikasjonene så det ikke kan kalles en bug. Eller hvor katastrofalt dårlig de yter med en gang shading eller anti aliasing kommer inn i bildet.

Her var det en del kraftige overdrivelser og feilaktige utsagn. RV670 ganske sterk på shader ytelse, noe alle nyere spill i dag bruker i mer eller mindre grad. Det er heller texture ytelse det skorter noe på. Med AA har nVidia en del høyere effektivitet med 4xAA, selom dette avhenger noe av spillet, men med 8xAA drar faktisk HD3870 ifra i noen tilfeller. Det er nå også lenge siden ATi/AMD har fikset OpenGL ytelsen.

Lenke til kommentar
8xAA drar faktisk HD3870 ifra i noen tilfeller. Det er nå også lenge siden ATi/AMD har fikset OpenGL ytelsen.

Det stemmer, men det skyldes primært at nVidia har fokusert driveroptimaliseringen på 8xCSAA isteden for 8xMSAA. MSAA er bedre enn CSAA, men forskjellen er ikke stor, og vanskelig å se i "real-life".

Lenke til kommentar

Det stemmer, men det skyldes primært at nVidia har fokusert driveroptimaliseringen på 8xCSAA isteden for 8xMSAA. MSAA er bedre enn CSAA, men forskjellen er ikke stor, og vanskelig å se i "real-life".

Det er jeg ikke enig i. Jeg syns 8xMSAA gjør en bedre jobb enn 16xCSAA i mange tilfeller, så 8xCSAA er heller ganske langt unna.

Lenke til kommentar
ehm. kan du nevne et eksempel på en test der ati 3870 slår 8800gt ? det tviler jeg på at du klarer.

http://www.firingsquad.com/hardware/amd_rv...view/page13.asp

 

Eller har du noen tilfeller her med 8xAA:

http://www.computerbase.de/artikel/hardwar..._hd_3870_rv670/

 

haha lol. du tester jo 8 spill eller noe og bioshock er det eneste 3870 slår gt. vel hvem er best tro.

Jeg har ikke påstått at HD3870 er best, jeg bare svarer til din hentydning til at det ikke finnes noen eksempler der HD3870 gjør det bedre.

Lenke til kommentar

Hvor mange shaders er det på HD 3870? vet at det er 112 Shader på 8800GT...

 

Har lurt lenge nå på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe, men kanskje det er verdt å vente på GTS nå? :p Eller satse for 256MB versjonen av 8800GT? har sett noen tester av 8800GT 256MB og jeg må si jeg er imponert! den slår 3870 i de fleste tilfeller! Men det lider litt av høye oppløsninger og AA\AF :( koster bare 1399,- på komplett nå.. men sefølgelig så er ikke den heller på lager :no:

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Hvor mange shaders er det på HD 3870? vet at det er 112 Shader på 8800GT...

320. Men AMD og nVidia teller disse forskjellig og det sier uansett lite om egenskapene eller effektiviteten. For rå flyttall ytelse ligger HD3870 foran.

 

Har lurt lenge nå på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe, men kanskje det er verdt å vente på GTS nå? :p Eller satse for 256MB versjonen av 8800GT? har sett noen tester av 8800GT 256MB og jeg må si jeg er imponert! den slår 3870 i de fleste tilfeller! Men det lider litt av høye oppløsninger og AA\AF :( koster bare 1399,- på komplett nå.. men sefølgelig så er ikke den heller på lager :no:

Jeg ville ha styrt unna 256MB utgaven.

http://www.yougamers.com/articles/13801_vi...ou_really_need/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...