Ezekuel Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har et MSI 845pe max2 hovedkort. Og en P4 2.8 GHZ. Har nå overklokket og satt FSB til 154MHz. Men når jeg gjorde dette, så datt hastigheten på minnet ned til 308MHz. Når jeg kjørte FSB på 149MHz så lå minnet på over 370MHz. Vet noen hvorfor hastigheten på minnet datt ned, og hvordan jeg eventuelt kan øke den igjen?? Håper noen kan hjelpe meg med dette... Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Er det ingen her som aner hva det kan være altså? Veldig irriterende at jeg må klokke prosessoren ned igjen for å få høy ytelse på minnet... Det må vel finnes en løsning? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 I BIOS tror jeg du kan velge CPU:RAM ratio mellom 1:1 og 4:3. Står den på "auto" så tror jeg den stiller seg ned til 4:3 over en viss frekvens. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hastigheten justerer du med CPU/RAM divideren. Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Mulig at dette er et dumt spørsmål, men hvor er CPU/RAM divideren? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Den skal være i BIOS, sammen med FSB, multiplyer, core-volt etc. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Mulig at dette er et dumt spørsmål, men hvor er CPU/RAM divideren?Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...Dette finner du som nevnt i biosen. Det står sikkert noe sånt som RAM speed [auto] eller noe, det er her du justerer det. Dividerne står enten som en brøk eller antall mhz. Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg skjønner virkelig ikke dette. I biosen så har jeg satt minnet til å kjøre på 333MHz. Det er ikke noe annet jeg kan stille på bortsett fra Latency o.l. Men alikevel så kjører minnet kun på 308MHz.... Hva er dette? Lenke til kommentar
Alfa Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har et MSI 845pe max2 hovedkort. Og en P4 2.8 GHZ. Har nå overklokket og satt FSB til 154MHz. Men når jeg gjorde dette, så datt hastigheten på minnet ned til 308MHz. Når jeg kjørte FSB på 149MHz så lå minnet på over 370MHz. Vet noen hvorfor hastigheten på minnet datt ned, og hvordan jeg eventuelt kan øke den igjen?? Håper noen kan hjelpe meg med dette... Dette er et kjent problem med MSI sine PE kort , minnet blir kjørt i en auto funksjon så du må bruke Fuzzy Logic programmet for å overstyre dette, sett FSB under 151mHz og minne på 333. Kjør så fuzzys Auto overklokking etter at maskinen reboter åpne fuzzy igjen trykk på turbo knappen. Restart maskinen gå inn i Bios og sett ønsket fsb over 151mHz, nå skulle det funke. Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 13. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2003 Har brukt Fuzzy Logic nå, men jeg får ikke trykket på Turbo knappen. Har brukt Fuzzy sin auto overklokking, men Turbo knappen er ikke trykkbar... Noen anelse på hvorfor? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Prøvde meg på fuzzy logic nettopp jeg og, kunne ikke trykke på turbo knappen selv. heh, når jeg prøvde å forandre noe så hang maskina, og ville ikke starte igjen.. måtte resette bios og styre og ordne.. weird..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå